W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, swój film poświęcił Mohammad Rasoulof. Film ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterem pierwszej jest 40-letni Heshmat. Stateczny mężczyzna, który większość czasu stara się spędzać w gronie najbliższych. W drugiej obserwujemy Pouyę, dla którego obowiązkowa służba wojskowa jest jedyną szansą na otrzymanie paszportu i opuszczenie wraz z dziewczyną Iranu. Żołnierzem jest też bohater trzeciej historii. Javad dostał właśnie trzydniową przepustkę, by spędzić ten czas z narzeczoną i jej rodziną, świętując urodziny ukochanej kobiety. W ostatniej z kolei przekonujemy się, jak przybycie Daryi, młodej kuzynki z Niemiec, gwałtownie może zmienić niespieszne życie Bahrama i Zaman – spokojnej pary w średnim wieku. Bohaterów każdej z opowieści Rasoulofa łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłynie ona nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbije się na otaczających ich ludziach.
Michał Piepiórka krytyk

Mohammad Rasoulof stworzył swój film, by właśnie głośno krzyczeć "nie" przeczytaj recenzję

Michał Kujawiński krytyk

To naprawdę świetnie przemyślany film, którego konstrukcja została otwarta genialną nowelą i domknięta klamrą przypowieści pokazującej, że bycie dobrym człowiekiem może nieść za sobą konsekwencje. przeczytaj recenzję

Jakub Izdebski krytyk

"Zło nie istnieje" spełnia wszelkie kryteria dzieła, które nie przypadnie do gustu autorytarnym cenzorom. przeczytaj recenzję

Magdalena Klimkiewicz krytyk

„Zło nie istnieje” to kino warte uwagi, jednak z mojej perspektywy seans był trochę za długi. Muzyka była niezauważalna, a może dlatego, że skupiłam się na tak ważnym temacie, jakim jest kara śmierci. przeczytaj recenzję

Daria Kawka krytyk

Film jest atrakcyjny wizualnie, wyjaśnia prowokujące dylematy moralne i koszt kompromisu, z jakim muszą zmierzyć się kaci. przeczytaj recenzję

Martyna Dziedziak krytyk
  • 7
  • FDB

W opowieści Rasoulofa jest intymność, która często opiera się na urzekających, poetyckich momentach, które wykraczają poza granice językowe scenariusza. przeczytaj recenzję

Więcej informacji

Proszę czekać…