Filmy wanna, kobieta protagonistka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje wanna, kobieta protagonistka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Pam Bales (Naomi Watts) wyrusza na samotną wędrówkę na Górę Waszyngtona, najwyższe wzniesienie nieprzewidywalnych, targanych lodowatymi wichurami Gór Białych w amerykańskim stanie New Hampshire. Ta wyprawa to jej rytuał i sposób na poradzenie sobie z dramatycznymi wspomnieniami. I właśnie w dniu, w którym czuje się najsłabsza, będzie musiała wykazać się heroiczną siłą. Spotyka bowiem wyczerpanego mężczyznę, zupełnie nieprzygotowanego na wyprawę w tak niebezpieczne miejsce. Jeśli nie udzieli mu pomocy, najpewniej umrze. Z kolei gdy się na to zdecyduje, sama może zginąć.
Zmęczona podróżą Beth składa zaległą wizytę swojej starszej siostrze Ellie, która samotnie wychowuje trójkę dzieci w ciasnym mieszkaniu w Los Angeles. Spotkanie rodzeństwa zostaje przerwane w momencie, kiedy w podziemiach budynku zostaje odnaleziona tajemnicza księga. Wkrótce na świat wypełza martwe zło w postaci demonów w ludzkiej skórze. Beth zostaje wciągnięta w pierwotną walkę o przetrwanie, w której musi zmierzyć się z najbardziej koszmarną wersją macierzyństwa, jaką można sobie wyobrazić.

Men

5,8
6,6
Po tragicznej śmierci męża Harper (Jessie Buckley) wyjeżdża na samotne wakacje do przepięknej angielskiej posiadłości, gdzie ma nadzieję pozbyć się prześladujących ją wspomnień. Jednak ktoś lub coś z okolicznych lasów nie daje jej spokoju. Narastający niepokój młodej kobiety zaczyna przeradzać się w prawdziwy koszmar, który wypełnią jej najbardziej przerażające wspomnienia i lęki.


Nastolatka (Lilith Grasmug) ma złożyć śluby zakonne, ale zostaje zmuszona do powrotu do domu, gdy jej starsza siostra umiera w niewyjaśnionych okolicznościach. Dziewczyna zostaje zmuszona do zbadania śmierci swojej siostry, sprawdzając w ten sposób ograniczenia rodziny i społeczności wiejskiej.
W latach 30. w Paryżu. Madeleine Verdier (Nadia Tereszkiewicz), młoda i ładna aktorka bez grosza przy duszy, bez talentu, zostaje oskarżona o zabójstwo znanego producenta. Z pomocą swojej najlepszej przyjaciółki Pauline (Rebecca Marder), młodej bezrobotnej prawniczki, udowadnia swoją samoobronę i zostaje uniewinniona. Potem zaczyna się nowe życie, pełne chwały i sukcesu, aż prawda wychodzi na jaw...
Kiedy ścieżki Blanche (Virginie Efira) krzyżują się z Gregoire'em (Melvil Poupaud) myśli, że spotyka tego, którego szuka. Więzi, które ich łączą, szybko się splatają, a ich historia budowana jest na gniewie. Para się przeprowadza, Blanche oddala się od rodziny, siostry bliźniaczki, otwiera się na nowe życie. Ale wkrótce zostaje uwikłana w toksyczny związek z zaborczym i niebezpiecznym mężczyzną.
Jest rok 1938. Lee Miller, wzięta modelka i muza artystów, próbuje swych sił jako fotografka. W świecie zdominowanym przez mężczyzn codziennie musi udowadniać swoją wartość. Nie chce zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Ma wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu, do nawiązywania niezwykłego porozumienia z bohaterami swoich fotografii, szczególnie kobietami. Gdy Europa pogrąża się w koszmarze II wojny światowej, Miller nie chce oglądać jej z bezpiecznej odległości. Wyrusza na front, by jako korespondentka wojenna brytyjskiego „Vogue’a” pokazać światu tragiczną prawdę o ludzkim wymiarze wojny. Jako jedna z pierwszych fotografów widzi z bliska poświęcenie żołnierzy, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.
Nejma to młoda kobieta z południa Francji. Marzy o tym, aby profesjonalnie walczyć z bykami, ujarzmiać je i być blisko nich, ponieważ wzbudzają w niej głęboki szacunek. Ale zwierzęta na piaszczystej arenie nie są jej przeciwnikami – są nimi mężczyźni. Nejma uczy się obchodzić z bykami w towarzystwie grupki młodych facetów. Pewnej nocy po ostro zakrapianej imprezie budzi się poobijana i poharatana przez rogate zwierzę, a do tego jej kumple zaczynają ginąć w makabrycznych okolicznościach. Wygląda na to, że w okolicy na wolność wyrwała się zdziczała i krwiożercza bestia.
Margaret (Parker Posey) jest pisarką. Prowadzi uporządkowane i spokojne życie. Jednak jej małżeństwo z angielskim profesorem Edwardem (Jeremy Northam) zaczyna się rozpadać. Wtedy też podjęła się adaptacji XVIII-wiecznego francuskiego libertyńskiego pamiętnika opisującego emocjonalną i seksualną emancypację uwiedzionej młodej dziewczyny. Ta praca odmieni życie Margaret, która zastanowi się nad własną sytuacją. Jej pytania wciągną ją w wir szaleństwa, w którym pochłonie ją rodzina, mąż i przyjaciele.
Veronica (Alice Krige) wraca do zdrowia, po podwójnej mastektomii, na szkockiej wsi wraz ze swoją młodą pielęgniarką Desi (Kota Eberhardt). Obie kobiety rozwijają szczególną więź, ponieważ tajemnicze siły sprawiają, że Veronica kwestionuje swoje przeszłe traumy i zastanawia się, jak je pomścić.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…