Filmy lata 1890-1899, koń

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje lata 1890-1899, koń. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wilkołak

6,2
Arystokrata Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) na prośbę Gwen Conliffe (Emily Blunt) - narzeczonej brata, powraca do rodzinnej posiadłości, by pomóc w poszukiwaniach jej ukochanego. Pojednany się ze swym despotycznym ojcem (Anthony Hopkins), Talbot odkrywa, że za zaginięciem brata może stać krwiożercza bestia, która terroryzuje okolicznych mieszkańców. Sprawą interesuje się również Scotland Yard, który wysyła na miejsce swego najlepszego człowieka, podejrzliwego inspektora Amberline’a (Hugo Weaving). Tablot postanawia zgładzić potwora, ale nawet w najczarniejszych snach nie mógłby przeczuwać, jak przerażające przeznaczenie będzie mu pisane.
Czasy się zmieniają, a Monte Walsh (Tom Selleck) pozostaje zawsze taki sam. Szacunek dla siebie i innych, prawda, wolność, honor. Bycie kowbojem to nie zawód, ale filozofia życia. Razem ze starym przyjacielem Chetem (Keith Carradine) pracuje na ranczu w pobliżu podupadającego miasteczka. Od czasu do czasu wybiera się do miasta, aby odwiedzić prostytutkę Martine (Isabella Rossellini) i spotkać się z innymi kowbojami. Życie toczy się spokojnie i zgodnie z utartymi zwyczajami, aż do chwili, kiedy wyrzucony z pracy robotnik Shorty Austin staje się postrachem okolicy, kradnąc i mordując. Monte Walsh zapomina o codziennej rutynie...
Wiedeń, 1902 rok. Alma Schindler (Sarah Wynter) jest córką znanego malarza, Emila Schindlera. Młodej Almy nie pociąga jednak malarstwo, a komponowanie i doskonalenie swojej sztuki pianistycznej. Dziewczyna coraz szybciej zyskuje uznanie jednej z bardziej utalentowanych pianistek. Dzięki licznym protekcjom udaje jej się spotkać z jednym z najbardziej cenionych wiedeńskich kompozytorów, Gustavem Mahlerem (Jonathan Pryce). Choć Alma jest krytycznie nastawiona wobec kompozycji Mahlera, ulega jego osobowości. Oboje zakochują się w sobie i podejmują decyzję o małżeństwie - nie przeszkadza im fakt, że kompozytor jest o dwadzieścia lat starszy od dziewczyny i jest Żydem...


Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).

Colette

6,6
Pochodząca z ubogiej rodziny Colette (Keira Knightley) w wieku 20 lat poznaje swojego przyszłego męża Henry'ego Gauthiera-Villarsa (Dominic West) – starszego blisko dwukrotnie paryskiego bon vivanta, który wprowadza ją w świat bohemy i przekonuje, by sięgnęła po pióro. Owocem tego jest „Klaudyna” – wydana pod nazwiskiem męża historia pensjonarki, która odkrywa swoją seksualność. Powieść wywołuje skandal, który Gauthier-Villars i Collete dodatkowo podsycają licznymi miłosnymi aferami. Nie przeszkodzą one jednak Colette w zdobyciu zaszczytnego miejsca w Belgijskiej Akademii Języka i Literatury Francuskiej oraz w Akademii Goncourtów.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…