BO (5.10): Zombie wygrywają 0
Miniony weekend dla amerykańskich producentów okazał się całkiem udany. Pierwsza 12-ka zarobiła blisko 94,0 mln $, a więc o prawie 14% więcej niż przed tygodniem. Co ciekawe liderem zestawienia okazała się produkcja o małym budżecie – Zombieland. Przy okazji okazało się, że powtórkowe wydanie animacji Toy Story i Toy Story 2 w wersji trójwymiarowej nie przyciągnęło tylu widzów ilu oczekiwano.
Kadr z filmu Zombieland
Liderem zestawienia okazała się czarna komedia Rubena Fleischera pt. Zombieland. Obraz, który miał budżet na poziomie 23 mln $ w pierwszy weekend osiągnął przychód w wysokości 25,0 mln $. Trzeba przyznać, iż to świetny wynik. Na tyle był on dobry, iż jest to zarazem najbardziej dochodowy start produkcji, w całej karierze aktorskiej Woody'ego Harrelsona, który zagrał w nim główną rolę.
Warto przy tej okazji wspomnieć, iż 2009 rok okazał się wyjątkowo łaskawy dla wszystkich produkcji, których budżety wynosiły poniżej 30 mln $. W kinach świetnie poradziły sobie takie obrazy jak Piątek 13-go (budżet 19 mln $), Dystrykt 9 (budżet 30 mln $) i wiele innych. Właściwie w większości przypadków radziły sobie o wiele lepiej niż produkcje, które wysokobudżetowe.
Na pozycję drugą w ten weekend spadła animacja pt. Klopsiki i inne zjawiska pogodowe. W trzecim tygodniu wyświetlania produkcja Sony zarobiła 16,7 mln $, co daje jej łączne przychody na poziomie 82,3 mln $. Taki wynik możemy spokojnie uznać za wynik satysfakcjonujący studio. Przy zachowaniu obecnej tendencji spadkowej ostateczny dochód tej produkcji powinien wynieść 110 – 115 mln $.
Kadr z filmu Toy Story
Dopiero na miejscu trzecim znalazła się odświeżona trójwymiarowa wersja animacji Toy Story i Toy Story 2. Obie produkcje łącznie w ciągu minionego weekendu zarobiły 12,5 mln $, co możemy uznać za zdecydowaną porażkę. Co prawda średni wynik na kopie jest dosyć niezły (7,1 tyś $), ale jeśli odejmiemy od tego różnicę w cenie na filmy trójwymiarowe to jest już to wynik mocno przeciętny. Tym samym złudna okazała się nadzieja, że widz kupi wszystko, co jest w trójwymiarze. Na dodatek ucieszą się pewnie jeszcze wszyscy, którzy spodziewali się, wysypu starych produkcji w wersji 3D. Producenci na pewno zastanowią się nim będą chcieli wydać film jeszcze raz.
Drugą najlepszą nowością weekendu okazała się komedia pt. The Invention of Lying. Film, w którym główną rolę zagrał Ricky Gervais zarobił jedynie 7,3 mln $. Gwiazda amerykańskiej wersji Biuro nie przyciągnęła widzów tak jak planowali tego producenci. Najwyraźniej amerykanie w ten weekend woleli wybrać się na coś mroczniejszego, ale zarazem śmiesznego. Może powoli chcą się wczuć w klimat Halloween? Nam ciężko powiedzieć.
Trzecia nowość weekendu to Whip It!, który jest zarazem debiutem reżyserskim Drew Barrymore. Aktorka stworzyła twór, który niezbyt spodobał się amerykańskim widzom. Szeroko reklamowany w prasie i telewizji obraz zarobił marne 4,8 mln $. To mocno poniżej planów studia Fox Searchlight, które liczyło, iż w pierwszym tygodniu uda im się zarobić, co najmniej 10 mln $. Jeśli chodzi o tę produkcję to tutaj przeważają głosy, iż w filmie jest za dużo wszystkiego, przez co cała fabuła wydaje się nie być spójna.
W pierwszej dziesiątce znalazła się nowa produkcja kontrowersyjnego dokumentalisty, Michaela Moore'a. Jego Capitalism: A Love Story, zadebiutował wreszcie w szerokiej dystrybucji. Film zarobił w ciągu weekendu dobre 4,8 mln $, co daje mu łączne przychody na poziomie 5,2 mln $. Nie jest to rewelacja, ale średni zysk na kopie (blisko 5,1 tyś $) jest jednym z lepszych wyników spośród obrazów pokazywanych w szerokiej dystrybucji. To oznacza, iż Moore nadal potrafi przyciągnąć widzów spragnionych jego nietypowych dokumentów.
Kadr z filmu Zabójcze ciało
Na koniec warto jeszcze wspomnieć bardzo duży spadek przychodów Zabójczego ciała. Film, w którym główną rolę gra Megan Fox zarobił marne 1,2 mln $. Po trzech weekendach ta czarna komedia, do której scenariusz napisała Diablo Cody zarobiła jedynie 14,7 mln $. Teraz panna Fox stanie przed trudnym dla siebie okresie. Producenci już widzą, że jej nazwisko wcale nie przyciąga do kin.
Na przyszły weekend zaplanowano zaledwie jedną premierę. Będzie to komedia pt. Couples Retreat, w której główne rolę zagrali Vince Vaughn, Jason Bateman oraz Jon Favreau.
Miejsce | MP | Tytuł filmu | Weekend | Liczba kopii | Całość | Tydzień |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | N | Zombieland | $25,000,000 | 3’036 | $25,000,000 | 1 |
2 | 1 | Klopsiki i inne zjawiska | $16,700,000 | 2’977 | $82,392,000 | 3 |
3 | N | Toy Story i Toy Story 2 (3D) | $12,500,000 | 1’745 | $12,500,000 | 1 |
4 | N | The Invention of Lying | $7,350,000 | 1’707 | $7,350,000 | 1 |
5 | 2 | Surogaci | $7,344,000 | 2’951 | $26,387,000 | 2 |
6 | 31 | Capitalism: A Love Story | $4,850,000 | 962 | $5,252,000 | 2 |
6 | N | Whip It! | $4,850,000 | 1’720 | $4,850,000 | 1 |
8 | 3 | Sława | $4,754,000 | 3’133 | $16,634,000 | 2 |
9 | 4 | Intrygant | $3,800,000 | 2’435 | $26,580,000 | 3 |
10 | 7 | Love Happens | $2,777,000 | 1’922 | $18,910,000 | 3 |
Czy te 25 baniek to budżet Zombieland’u razem z promocją? Bo ten film promował się na jutubie, i w całym internecie dosyć intensywnie.
Gervias nie jest gwiazdą amerykańskiej wersji Biura, tylko brytyjskiej ;) W amerykańskiej gra Steve Carell.