All Tomorrow’s Parties to ogromny festiwal muzyczny, który odbywa się w Anglii (w East Sussex i Minehead) od 1999 roku. Impreza przyciąga rozmaitych twórców, których muzyka sytuuje się poza głównym nurtem – to zarówno muzycy tworzący post-rock, indie, underground hip-hop, jak i wiele innych. ATP przyciąga dziesiątki tysięcy fanów, którzy zamieszkują te same lokalizacje, co goszczący na festiwalu artyści. Od 2002 Festiwal organizuje osobne wydarzenia także w USA. Wśród jego kuratorów odnajdziemy również twórców spoza branży muzycznej m.in. Jima Jarmusha czy Matta Groeninga (autora Simpsonów). Ponad osiemdziesięciominutowy film Jonathana Caouette (firmowany również nazwiskami ekipy festiwalowej) opiera się na materiałach kręconych od pierwszej edycji festiwalu. Z ponad dwustu godzin filmów dostarczonych przez fanów imprezy, reżyser wraz z montażystą (Nick Fenton) zmontowali fascynujący dokument, który oddaje niezwykłą atmosferę koncertów, półprywatnych rozmów z uczestnikami i artystami oraz wydarzeń towarzyszących ATP Festival. Już od pierwszych ujęć film porywa rytmem dźwięków i obrazów, a całość zadziwia narracyjną płynnością i spójnością. W pulsujących kadrach dokumentu stajemy się uczestnikami wielkiego muzycznego święta.

Streszczenie

Festiwal muzyczny All Tomorrow’s Parties to jedna z niewielu naprawdę alternatywnych i wolnych od sponsorów imprez. Co roku organizatorzy zapraszają innego artystę, by objął opiekę artystyczną nad daną edycją. Bywa też, że „kuratorami” festiwalu zostają jego fani, jak miało to miejsce w 2007 r. Takie podejście tworzy specyficzną, bardzo kameralną atmosferę, o którą trudno na innych imprezach masowych. Jak trafnie zauważył któryś z uczestników - kuratorski dobór występujących na festiwalu wykonawców, przypomina tworzenie składanki dla znajomych.

Powstały z okazji 10-lecia festiwalu film stanowi kompilację materiałów nakręconych i nadesłanych (przede wszystkim) przez fanów. To właśnie ich oczami oglądamy występy takich artystów jak Portishead, Sonic Youth, Grizzly Bear, A Hawk And A Hacksaw, Fuck Buttons, The Mars Volta czy Patti Smith. Oczami fanów patrzymy też na zakulisowe rozmowy artystów oraz odbywające się po koncertach imprezy. Czy właśnie taki kierunek obiorą w przyszłości inne muzyczne festiwale?

Za reżyserię, zdjęcia oraz ostateczny montaż filmu był odpowiedzialny Jonathan Caouette, autor pamiętnego Tarnation.

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

  • Opisy
  • Recenzje
  • Słowa kluczowe

Multimedia

Pozostałe

  • Komentarze
  • Nagrody
  • Wiadomości
  • Wytwórnie
  • Seanse TV
  • Repertuar
  • Inne strony www

Proszę czekać…