W założeniu komedia, ma jednak wiele innych elementów - pozostaje równocześnie dramatem i kinem psychologicznym z mocnymi, osadzonymi i wiarygodnymi postaciami.
przeczytaj recenzję
Ten francuski, kameralny film, który wchodzi do naszych kin (co już czyni go wyjątkowym), to jedno z wydarzeń artystycznych - małych i kameralnych: ze względu na gatunek i temat.
przeczytaj recenzję
"Park" to obraz, który można rozpatrywać w wielu wymiarach: społecznym, socjologicznym, obyczajowym. Zawiera również coś z dokumentu. Film - lustro, w którym przegląda się współczesna Grecja. I co widzi?
przeczytaj recenzję
Romansowy, miłosny wątek wypada tu jednak blado przy opisanej już relacji dorosłej córki z nieznośnymi rodzicami. To nie zarzut, a jedynie obserwacja.
przeczytaj recenzję
Nowy film Kristiny Grozewej i Petara Walchanowa ma wiele znaczeń. Jest, przede wszystkim, opowieścią o sile kłamstwa i mistyfikacji, które nieustająco są i będą narzędziem władzy.
przeczytaj recenzję
To, co najważniejsze w tym filmie, tkwi w dialogach oraz aktorstwie. Te pierwsze – oszczędne, zbudowane w dużej mierze na niedopowiedzeniach, półsłówkach, dopełnione przez talent Keaton i Glessona, wypadają wiarygodnie.
przeczytaj recenzję