Twórca Wszystkich miast Północy (17. NH) opuszcza zurbanizowany świat, by w poszukiwaniu odnowy – także filmowego języka – eksplorować inne formy budowania relacji. Już od pierwszych scen, rozgrywających się w laboratorium, jasne jest także, że opuszczając uniwersyteckie mury, para bohaterów z badaczy zamienia się w uczestników. Jonasz i Signe chcą doświadczać życia, a nie je katalogować. Nad jeziorem, do którego zmierzają, dołączy do nich kolejna osoba. Ten świat jest bowiem inkluzywny, otwarty, wspólnotowy. I jeśli za jedną z najważniejszych kategorii współczesności uznać płynność, to Afterwater staje się jej manifestem. Złożony z trzech części, z których każda ma troje bohaterów i w centrum inne jezioro, swobodnie przepływa pomiędzy epokami (teraźniejszość-przeszłość-przyszłość), mediami (cyfra-16mm-wideo), formami współistnienia, tożsamościami, ale także językami, ideami i tekstami. Czytany po polsku wiersz Wisławy Szymborskiej Woda, fragmenty powieści Święty Manuel Dobry, męczennik Miguela de Unamuno czy też myśl ekologicznego filozofa Timothy’ego Mortona spokojnie meandrują wśród obrazów, tworząc szemrzące dopływy tej pięknej, migotliwej i kojącej filmowej utopii.

Oczekujące treści

Brak oczekujących aktualizacji dla tej strony, dodaj aktualizację.

Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

  • Opisy
  • Recenzje
  • Słowa kluczowe

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…