Pewnego pięknego dnia doktor Morawski postanowił zdradzić żonę z pielęgniarką. Świetną do tego okazją wydał się Zjazd Neurochirurgów odbywający się w sopockim Grand Hotelu. Niestety, na owym zjeździe pewien profesor a jednocześnie główny autorytet polskiej neurochirurgii, wziął parę kochanków za małżeństwo. I to stało się przyczyną różnych dziwacznych zachowań większości bohaterów tej historii. Niewielka pomyłka i olbrzymie skutki.

Krótko o filmie

To nie tak jak myślisz, kotku to klasyczna, męska odpowiedź na kobiece „nie kłam, kochanie!

Najnowszy Film Sławomira Kryńskiego To nie tak jak myślisz, kotku to komedia, która pokazuje w krzywym zwierciadle perypetie współczesnych bohaterów, pięknych i bogatych, uwikłanych w miłosny wielokąt. Kontynuując temat walki płci znany wielbicielom „Testosteronu” i „Nie kłam, kochanie”, film To nie tak jak myślisz, kotku udowadnia, że mężczyźni są z Wenus, a kobiety z Marsa. Albo odwrotnie…

Pikantna fabuła tego filmu oraz humor w najlepszym wydaniu są gwarancją rozrywki dla każdego – niezależnie od wieku i preferencji … nie tylko filmowych

Przystojny i zamożny neurochirurg Filip Morawski (Jan Frycz) postanawia spędzić grzeszny weekend z młodą pielęgniarką Dominiką (Małgorzata Buczkowska). Niestety, te romantyczne plany może pokrzyżować żona – doktorowa Morawska (Katarzyna Figura). Ale dla człowieka, który na co dzień pracuje ze skalpelem w ręce, nie ma przeszkód nie do pokonania. Nawet gdy sprawy stoją na ostrzu noża…

Doktor Filip obmyśla więc misterny plan i, pod pretekstem udziału w sympozjum naukowym chirurgów, rezerwuje apartament dla dwojga w sopockim hotelu.

Tymczasem, osamotniona żona doktora, Maria, też chciałaby oddać się weekendowemu szaleństwu - najchętniej w ramionach niejakiego Bogusia (Tomasz Kot). Boguś to typ mężczyzny, któremu nie oprze się żadna znudzona mężatka. Ale kochanek marzeń też skrywa pewien wstydliwy sekret.

Obie pary przypadkowo wybierają ten sam hotel i na domiar złego, zamieszkują w sąsiadujących pokojach…

Ale to jeszcze nie wszyscy uczestnicy szalonego weekendu. Do hotelu przybywa niezbyt rozgarnięty asystent doktora Morawskiego – Jakub Bazyl (Jacek Borusiński), który zostaje wciągnięty w sieć skomplikowanych kłamstw przez oboje małżonków, próbujących ukryć przed sobą nawzajem żywe dowody zdrady. Niewinna ofiara intrygi szybko bierze sprawy w swoje ręce i udowadnia, że w sprawach męsko-damskich uczeń potrafi zadziwiająco szybko przerosnąć mistrza…

„Siła tego typu komedii leży w konstrukcji i precyzyjnie wymyślonych sytuacjach. Dowcipne dialogi i ciągłe punkty zwrotne akcji, powodują coraz to zabawniejsze sytuacje ośmieszając nasze stosunki, układy męsko – damskie i międzyludzkie oraz wieczną pogoń za pieniędzmi. (…) Te sytuacje mogą powtórzyć się w każdym środowisku, a przysłowiowy „Dyzma” wciąż nam zagraża, bo udawanie kogoś innego stało się naszą narodową cechą i warto się jej bliżej przyjrzeć, lecz czasami trzeba się z niej pośmiać.

Całość służy przede wszystkim dobrej rozrywce, zabawie, przyjemności oglądania dobrych aktorów, dobrych kostiumów, eleganckich wnętrz i powiewu subtelnego humoru pomieszanego z absurdem”

O aktorach

Katarzyna Figura (Maria)

Urodzona 22.03.1962 w Warszawie. Absolwentka PWST w Warszawie (dyplom w 1989). Dwukrotna (1987, 1997) zdobywczyni „Złotej Kaczki” w kategorii: Najlepsza Polska Aktorka. Za rolę w Żurku Ryszarda Brylskiego (2004) została nagrodzona aż pięciokrotnie (m. in. Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii Główna Rola Kobieca oraz Nagroda Publiczności Za Najlepszą Kobiecą Kreację Aktorską na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia" we Wrześni). Za świetną kreację Ubicy W Ubu królu Piotra Szulkina otrzymała nagrodę za pierwszoplanową rolę kobiecą na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2003) i nominację do Orła – Polskiej Nagrody Filmowej w kategorii: Najlepsza Główna Rola Kobieca; za rok 2004.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2004 - 7 krasnoludków - Historia prawdziwa

• 2003 - ŻUREK

• 2002 - ZEMSTA

• 2001 - STACJA

• 1999 - KILER-ÓW 2-ÓCH

• 1997 - KILER

• 1997 - HISTORIE MIŁOSNE

• 1996 - AUTOPORTRET Z KOCHANKĄ

• 1995 - WRZECIONO CZASU

• 1994 - PRET-A-PORTER

• 1987 - POCIĄG DO HOLLYWOOD

• 1987 - KINGSAJZ

Jan Frycz (Filip)

Urodził się 15.05.1954 w Krakowie. Absolwent PWST w Krakowie (dyplom 1982). W 2003 zdobył nagroda za drugoplanową rolę męską na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za film Pornografia Jana Jakuba Kolskiego. W 2004 i 2005 roku był laureatem Orła – Polskiej Nagrody Filmowej za drugoplanowa role męską w Pornografii i w Pręgach Magdaleny Piekorz.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2006 - WSZYSCY JESTEŚMY CHRYSTUSAMI

• 2006 - TYLKO MNIE KOCHAJ

• 2005 - KOMORNIK

• 2004 - PRĘGI

• 2004 - NIGDY W ŻYCIU!

• 2003 - PORNOGRAFIA

• 2001 - TAM I Z POWROTEM

• 2000 - ZAKOCHANI

• 2000 - TO JA, ZŁODZIEJ

• 2000 - EGOIŚCI

• 1997 - KOCHAJ I RÓB CO CHCESZ

• 1996 - DZIEŃ WIELKIEJ RYBY

• 1996 - DZIECI I RYBY

• 1995 - PESTKA

• 1995 - ŁAGODNA

• 1994 - SPIS CUDZOŁOŻNIC

• 1982 - WIELKI SZU

Jacek Borusiński (Jakub Bazyl)

Urodził się r. 05.09.1972 roku. a Współtwórca i autor tekstów kabaretu "Mumio" Napisał scenariusz, wyreżyserował i zagrał jedną z główną rolę w filmie Hi way.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2007 -BALLADA O PIOTROWSKIM

• 2006 - HI WAY

• 2005 - BARBÓRKA w ŚWIĘTA POLSKIE

Tomasz Kot (Boguś)

Urodził się ur. 21.04.1977 w Legnicy. Absolwent krakowskiej PWST z 2001 roku. Na dużym ekranie debiutował w 2005 roku, wcielając się w postać Ryśka Riedla w filmie Skazany na bluesa w reż. Jana Kidawy- Błońskiego. Za tę rolę zdobył dwie nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni: Nagroda Prezydenta Gdyni za debiut aktorski i Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2008 - LEJDIS

• 2007 - TESTOSTERON

• 2007 - DLACZEGO NIE!

• 2005 - SKAZANY NA BLUESA

• 2005 - 2007 - NIANIA

Małgorzata Buczkowska (Dominika)

Urodziła się w 1976. Absolwentka PWST w Krakowie (2002 r.)

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2006 - STATYŚCI

• 2005 – MASZ NA IMIE JUSTYNA

• 2002 - CHOPIN. PRAGNIENIE MIŁOŚCI

Igor Przegrodzki (Gaszyński)

Urodził się 15.04.1926 w Landwarówku k. Wilna. W 1948 zrobił eksternistycznie dyplom w łódzkiej PWST.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2006 - BEZMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI

• 1993 - WYNAJMĘ POKÓJ...

• 1987 - KLĄTWA DOLINY WĘŻY

• 1978 - TEST PILOTA PIRXA

• 1968 - LALKA (1968)

Jerzy Schejbal (Williamson)

Urodził się 11.07.1946. W 1968 ukończył PWST w Krakowie. W 1997 zdobył „Złota Iglica” nagrodę dla najpopularniejszego aktora Wrocławia.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2004 - KAROL. CZŁOWIEK, KTÓRY ZOSTAŁ PAPIEŻEM

• 2001 - STACJA

• 1989 - KONSUL

• 1989 - 300 MIL DO NIEBA

• 1988 – DEKALOG OSIEM

• 1976 - KRUK

Michał Bajor (Żmijewski)

Urodził się 13.06.1957 roku w Głuchołazach. W 1980 roku skończył warszawską PWST. Aktor i piosenkarz. Występował m.in. na festiwalach w Zielonej Górze, Opolu, Sopocie i Kołobrzegu. Laureat nagrody za pierwszoplanową rolę męską na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni za film W biały dzień (reż. Edward Żebrowski) oraz nagrody publiczności na KSF „Młodzi i Film” w Koszalinie w 1982 roku za rolę w filmie Limuzyna Daimler – Benz (reż. Filip Bajon)

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2001 – QUO VADIS

• 1990 – UCIECZKA Z KINA „WOLNOŚĆ”

• 1983 – PRZEZNACZENIE

• 1981 – LIMUZYNA DAIMLER – BENZ

• 1980 - W BIAŁY DZIEŃ

Sławomir Orzechowski (Kierownik Hotelu)

Urodził się 06.07.1958 w Warszawie. W 1983 roku ukończył stołeczną PWST.

WYBRANA FILMOGRAFIA

• 2008 - NIE KŁAM KOCHANIE

• 2004 - NIGDY W ŻYCIU!

• 2003 - ZRÓBMY SOBIE WNUKA

• 2003 - WARSZAWA

• 2001 - STACJA

• 1997 - KILER

• 1996 - ODWIEDŹ MNIE WE ŚNIE

• 1992 - PSY

• 1989 - BAL NA DWORCU W KOLUSZKACH

• 1988 - POGRANICZE W OGNIU

Wywiad z Małgorzatą Buczkowską

Przybliż nam, proszę kreowaną przez siebie w filmie postać i powiedz co robisz w tej łazience?!

Z sentymentem wracam do czasu kręcenia zdjęć w hotelu Polonia. Grając tę rolę bardzo dużo czasu spędziłam w łazience. Dziewczyna którą gram, to naiwna pielęgniarka, która chcąc poznać świat i zobaczyć morze, nieświadoma konsekwencji, wyjeżdża na weekend z pewnym panem doktorem...

Jak się czułaś w roli pielęgniarki Dominiki? Czy to była rola skrojona dla Ciebie, jak druga skóra?

Nie ukrywam, że była to dla mnie bardzo trudna rola. Do tej pory obsadzano mnie głównie w rolach dramatycznych. Przed filmem To nie tak, kotku, tylko raz miałam do czynienia z komedią - był to film Michała Kwiecińskiego pt „Statyści”, a tu z komedii przeszłam do farsy, a to jest jeszcze trudniejszy materiał. Miałam dużo obaw, ale reżyser i partnerzy bardzo mi pomagali i mam nadzieję, że udało się wykreować fajną postać.

Jak się zazwyczaj przygotowujesz do roli?

Zaczynam od wielokrotnego czytania scenariusza. Potem myślę sobie o filmach które mogłyby mnie zainspirować. W tym wypadku był to film pt „Prawdziwy romans” z Patricią Arquette. Zagrała w nim absolutnie genialną rolę. Oczywiście, jest to zupełnie inna postać niż siostra Dominika, ale ma w sobie fantastyczną lekkość, której poszukuję w aktorstwie.

Jakie są Twoje gusta filmowe? Co lubi Małgosia Buczkowska jako widz, który filmy ogląda, a co jako aktorka. Która w nich gra? Czy to są te same filmy?

Uwielbiam filmy Allejandro Gonzalesa Inarritu, Almodovara, Woody Allena, braci Cohen, a także Kubricka i Felliniego. Wszystko zależy od nastroju w jakim się znajduję. Niedawno zakończyłam pracę nad trudną dramatyczną rolą i natychmiast przerzuciłam się na najgłupsze komedie świata, po to żeby złapać oddech. Wyznam, przy tej okazji, że jestem fanką takich filmów, jak „Kung - fu Panda”, „Iniemamocni” czy „Madagaskar”.

Jak przebiegała praca na planie? Czy pamiętasz jakieś trudne dla Ciebie momenty, a może jakieś zabawne?

Jedno z drugim cały czas się mieszało. Trudnych momentów było wiele, a śmiesznych

tysiące, szczególnie jak pojawiali się Tomek Kot albo Jacek Borusiński. Do Jacka musieliśmy się przyzwyczajać bo początkowo było tak, że jak on coś grał, to nie wytrzymywaliśmy ze śmiechu i trzeba było powtarzać ujęcie. Zdarzało się to naprawdę wielokrotnie i bardzo miło to wspominam.

Dlaczego warto obejrzeć film To nie tak, kotku?

Ten film to komedia z dowcipem angielskim. Łączy w sobie delikatny wątek romantyczny z sensacyjnym dzięki czemu może być naprawdę zabawny i interesujący, grają w nim wspaniali aktorzy.

Wywiad z Tomaszem Kotem

Kim jest filmowy Boguś?

Przede wszystkim Boguś to facet, który ukradł 4 miliony złotych, z którymi jedzie na romantyczny weekend ze swoja kochanką. Okazuje się, że w tym samym hotelu, zatrzymuje się jej mąż, by odbyć swoją własną przygodę łóżkową. A jakby tego było mało, poza całym wątkiem małżeńskim Bogusiowi po piętach depcze agent wymiaru sprawiedliwości. Boguś jest więc gościem próbującym odnaleźć się w zastanej sytuacji i wychodzi mu to z różnym skutkiem.

Zdradź nam tajemnicę swojego warsztatu aktorskiego - w jaki sposób przygotowywałeś się do tej roli?

Właściwie moim przygotowaniem był brak przygotowania. Na pierwszym spotkaniu z reżyserem usłyszałem „Stary, generalnie jesteś osobą, która nic nie wie, w ogóle nie wie o co tu chodzi!” więc wpadłem na bardzo ryzykowny pomysł że najlepiej zagram Bogusia jeśli w ogóle nie przeczytam scenariusza. Oczywiście nie do końca się to udało, intryga w filmie okazała się być tak zawiła że musiałem doczytywać scenariusz już na planie. Ale mam nadzieję, że poziom mojej niewiedzy i nieświadomości pozostał w oczach.

Co Cię inspirowało? Może postacie, z ulubionych filmów komediowych?

Nie, nie przypuszczam. Ten film był tak specyficzny i robiony w takim tempie że był inspiracją sam w sobie. Ale muszę przyznać że osoba reżysera miała w tym swój ogromny udział. Sławek wylewał z siebie siódme poty. To był niesamowity zastrzyk inspiracji dla wszystkich na planie.

Jak się czujesz w roli amantów filmowych, a zwłaszcza amantów komediowych?

Nie, ja tam absolutnie nie jestem amantem, w ogóle się nim nie czuję. Zwłaszcza, że przez połowę filmu biegam w kostiumie zespołu Mazowsze (damskim) i mam pomalowane usta.

Czy to był Twój pierwszy raz w damskich ciuszkach?

To zabawne ale nie, w szkole teatralnej regularnie musiałem zakładać pończochy przy odgrywaniu scen klasycznych, dzięki czemu wyzbyłem się, zrozumiałych oporów w tej materii. Pamiętam też, że kiedyś poszedłem na całość i pomyślałam sobie, że przy moim wzroście i krzywej przegrodzie nosowej (w czasach kiedy jeszcze nikt nie wpadł na pomysł żeby nazywać mnie amantem i byłem po prostu sobie takim zwykłym gościem z krzywym nosem) nigdy nie będę miał szansy zagrania kobiety, więc na wieczór panieński postanowiłem się przebrać za kobietę. Nawet ogoliłem nogi. I to było najbardziej traumatyczne doświadczenie w moim życiu.

Czy pamiętasz jakieś gagi z planu?

Tak, pamiętam sytuację, kiedy przyjechał Michał Bajor, którego że nie znałem przedtem osobiście. Mieliśmy odegrać wspólnie scenę, która polegała na tym, że Bajor bije się z kimś o teczkę, a ja wybiegam z szafy z butelką po winie i tłukę go w łeb z całej siły. Butelka w zamyśle ma się rozprysnąć po całym pokoju. Niestety okazało się, że ktoś coś chyba źle zaplanował, bo na pytanie ile tych butelek mamy do ewentualnych dubli, pan od rekwizytów powiedział: „trzy”. Po czym się poprawił – „w zasadzie dwie i pół”. Po czym okazało się, że jedna butelka była cała, jedna bez denka, a trzecia bez szyjki. W zasadzie ta scena udała nam się za pierwszym razem ale wspomniane duble wyglądały już dziwacznie. I pamiętam też dosyć duże zdenerwowanie po obu stronach, bo i pan Bajor i ja baliśmy się tego momentu uderzenia.

Ale sytuacja, która rozśmieszyła mnie najbardziej, miała miejsce podczas kręcenia zdjęć w hotelu Polonia. Reżyser niezwykle ekspresywnie gestykulując mówi „Wiesz stary, to będzie genialne ujęcie, to będzie finał, tutaj wbiegnie kilkudziesięciu antyterrorystów.” Nagle odzywa się anonimowy głos z planu – „ale mamy tylko czterech”. W końcu okazało się że było ich trochę więcej, ale strasznie mnie to rozbroiło. Jak się okazało, to był dopiero przedsmak.

Przygotowujemy się do kręcenia tej sceny i reżyser znów zwraca się do mnie „I tutaj siedzisz Ty z młodą i rozumiesz, to jest finał i z góry kamera”, w tym czasie ekipa pompuje już balony oświetlające a operator zachwala jakąś super jeżdżącą kamerę, która została przywieziona specjalnie na tę okazję, po prostu będą genialne ujęcia. W tym czasie Pan z hotelu Polonia wchodzi i mówi że musimy skończyć do godziny 21, bo hotel ma gości. Nie było problemu, bo była wtedy 19. Okazało się, że zmontowanie statywu do tej super kamery zajęło jakieś półtorej godziny, do tego czasu Pan z Polonii już stał nad nami. W tym momencie podchodzi ktoś do reżysera i mówi „Słuchaj, musimy zmienić koncepcję kręcenia, bo zabrakło śrubki”. I pamiętam, że Sławek Kryński, reżyser wbiegł na jakąś kanapę i zaczął krzyczeć – „Dajcie mi trójnóg, dajcie mi trójnóg! Ja to zrobię trójnogiem!” W koło mnóstwo obcokrajowców, którzy zaczęli powoli zajmować zarezerwowane miejsca i wszyscy patrzyli zachwyceni na polski film. To było bardzo śmieszne.

Które sceny filmowe uważasz za najzabawniejsze?

Ciężko powiedzieć, nawet w komedii teatralnej ludzie śmieją się w najmniej spodziewanych momentach. Mnie osobiście bardzo rozśmieszał, i to tak, że musiałem się pilnować, Jacek Borusiński, zwłaszcza moment kiedy wychodzi z łazienki i mówi: „Dzień dobry. Witam Pana serdecznie. Pewnie się zastanawiacie Państwo co myśmy tu robiliśmy. To jest taki staropolski zwyczaj” Na co Jerzy Szejbal mówi: „Ja myślałem, że Pan jest starszy” na co Borusiński: „Ja jestem stary”. I to było tak idiotyczne, że aż śmieszne. Jacek ma jakąś niebywałą zdolność grania, żaden aktor by tego tak nie wykombinował.

Więcej informacji

Proszę czekać…