Efekty specjalne
Fabuła filmu, opowiadającego o wróżce i iluzjoniście próbujących oszukać oszusta oszukującego ich z kolei za pomocą elektronicznych gadżetów stworzonych przez swego kolegę wynalazcę, wymagała zastosowania szerokiej gamy mechanicznych i komputerowych efektów specjalnych. Te pierwsze były w całości powierzone sławnemu Januszowi Królowi, który pracował przy tak kultowych filmach jak Klątwa dolina węży, Pan Kleks w kosmosie, Jańcio Wodnik czy nieco mniej kultowa Stara baśń.
Wygenerowaniem komputerów efektów specjalnych zajęła się firma RMG, która wcześniej zaopatrzyła w efekty chociażby Dublerów, Samotność w sieci oraz serial Naznaczony. Efekty komputerowe stosuje się w takich scenach, w których nie da się tego wykonać efektami klasycznymi. W filmie jest ich cały przekrój, począwszy od płynnych przejść miedzy różnymi ujęciami, poprzez kluczowanie blueboxów, aż do dostawiania elementów wygenerowanych całkowicie w technice 3D do sfilmowanych ujęć. Najbardziej skomplikowanym efektem jest trójwymiarowa animacja elektronicznego pająka, którego używa jeden z bohaterów filmu, Antoś Słowik, by pomóc Oskarowi zdobyć i wykorzystać Lenkę.