Pozornie Luna i Amar są dla siebie stworzeni, jednak na ich związku cieniem kładą się reminiscencje niedawnej wojny. Po utracie pracy z powodu nadużywania alkoholu, Amar odnajduje wewnętrzny spokój w obozie wyznawców konserwatywnej odmiany islamu, jednak zapamiętanie w religii oddala go od Luny, która pragnie urodzić jego dziecko i poddaje się terapii przygotowującej do sztucznego zapłodnienia.
W swoim najnowszym filmie reżyserka
Jasmila Žbanić powraca do tematyki poprzedniego obrazu (prezentowanej podczas siódmej edycji festiwalu ENH
Grbavicy), w którym przedstawiła realia powojennego Sarajewa oglądane oczami samotnej matki i jej nastoletniej córki. W filmie tym
Žbanić po mistrzowsku ukazała jak krwawy konflikt odcisnął swoje piętno na życiu rodzinnym dwóch pokoleń kobiet.
W najnowszym obrazie znów przyglądamy się bośniackiej stolicy z kobiecej perspektywy. Dwudziestokilkuletnia bohaterka odkrywa jak w poranionym wojną kraju odradza się religijny fundamentalizm. W dodatku narzędziem poznania jest dla niej ukochany mężczyzna, którego nowa pasja powoli odbiera Lunie nadzieję na wspólne szczęście i stworzenie rodziny.