Zaszczyty, szacunek otoczenia, honory i odznaczenia, a przy tym fizyczne kalectwo, traumatyczne wspomnienia i ubezwłasnowolnienie. Tak wygląda świat porucznika Kurokawy, który wraca z wojny pozbawiony kończyn, za to w chwale bohatera. Ten drastyczny rozdźwięk, podkreślany częstym ujęciem przedstawiającym bezwładnego bohatera przy odznaczeniach wojennych, uzmysławia absurdalność wojny i tragizm doświadczeń jednostki. Wszelkie zaszczyty nie niwelują trudu codziennej egzystencji ograniczonej do podstawowych czynności fizjologicznych, życia zdanego na łaskę drugiego człowieka. Wesołe pieśni patriotyczne o poświęceniu dla kraju drastycznie kontrastują z okrucieństwem walk, w których nie obowiązują żadne zasady. Oficjalny i podniosły charakter wojny tuszuje, czy nawet zakłamuje wymiar prywatny, w którym obecny jest tylko ból i cierpienie. Sukcesy militarne narodu fundującego ledwo ocalałym wojskowym odznaczenia i honory, nie mogą zrekompensować ran fizycznych i psychicznych, jakie każdy z weteranów odniósł podczas zawieruchy wojennej. I chyba ta opozycja staje się szczególnie interesująca w nagrodzonym na tegorocznym festiwalu w Berlinie obrazie.
Współtworzą tę stronę dodaj treści

Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:

1
Hsi_Nao
98 pkt.
3
tompawel
10 pkt.
4
Czejen71
8 pkt.
5
jacks
2 pkt.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

  • Opisy
  • Recenzje
  • Słowa kluczowe

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…