Miami Vice

6,2
5,3
Detektywi Crockett i Tubbs dowiadują się o przecieku, który doprowadził do rzezi dwóch agentów federalnych i zamordowania rodziny informatora. Śledztwo prowadzone przez policjantów wprowadza ich bezpośrednio w świat brutalnych zabójców z Bractwa Arian i sieci przemytniczej chronionej przez światowy biznes.
Synchronizacja wizji i fonii
  • Kiedy Sonny i Isabella jedzą śniadanie w Hawanie, ona mówi mu, że jej matka była tłumaczką w Angoli. Jednakże ruch jej ust wskazuje, że mówi coś innego.
Niedopracowanie scenariusza
  • Samolotem, który w filmie ma numer rejestracyjny N1206S, jest King Air B200 produkowany przez firmę Beechcraft. W rzeczywistości numer N1206S jest przypisany do jednoosobowego samolotu S2R-600 z silnikiem gwiazdowym, produkowanego przez firmę Ayres Corporation.
  • W kubańskim klubie nocnym Sonny i Isabella tańczą do piosenki „Quimbara” Celii Cruz. Jednak nieoficjalnie w tamtym czasie jej muzyka była zakazana, w związku z czym piosenka ta nie byłaby grana w nocnym klubie.
  • Bohaterowie filmu otrzymują zlecenie na przetransportowanie i dostarczenie z Kolumbii 1000 kg narkotyków. Do tego celu używają samolotu Adam A500. Maszyna ta ma masę własną 2427 kg oraz masę całkowitą 3175 kg (z pełnym załadunkiem, w tym z pasażerami, pilotem i paliwem). Może więc przewieźć tylko 748 kg (w tym paliwo, pasażerowie i ładunek). Bohaterowie filmu nie mogli zatem przetransportować 1000 kg narkotyków za jednym razem.
Niespójności w fabule
  • W głównej strzelaninie w filmie udział biorą policyjni snajperzy. Znajdują się oni wysoko ponad miejscem, w którym toczy się strzelanina. Pomimo doskonałej widoczności i braku szans na trafienie Crocketta lub Tubbsa snajperzy strzelają tylko dwa razy, po czym przestają. Nie podejmują żadnych działań nawet wtedy, kiedy wydaje się, że strzelanina obraca się przeciwko policji.
  • Kiedy Isabella i Jesus dyskutując, co zrobić z Crockettem i Tubbsem, mówią w języku angielskim. Jednak oboje są osobami hiszpańskojęzycznymi, dlatego też nie jest jasne, dlaczego nie rozmawiają oni ze sobą w swoim ojczystym języku. Prawdopodobnie scenę nakręcono w języku angielskim z myślą o filmowej widowni.
Obce elementy w kadrze
  • Kiedy Crockett i Isabella płyną na Kubę, cień kamery odbija się na przedniej szybie łodzi i na koszuli Colina Farrella.
  • Kiedy radiowóz odwozi Trudy do szpitala, widać członka ekipy filmowej odbijającego się w szybie samochodu.
  • Kiedy Crockett wkłada broń do bagażnika samochodu i odbiera telefon od Yero, wyraźnie widać zarys mikrofonu, przewodu i głowicy ukrytych pod koszulą Colina Farrella.
  • Po tym jak poufny informator wskoczył pod ciężarówkę, Crockett i Tubbs jadą swoim ferrari na spotkanie z szefem. W dolnej części osłon przeciwsłonecznych samochodu widać oświetlenie zamontowane przez ekipę filmową. Oświetla ono twarz aktorów w trakcie nagrywania scen w samochodzie.
Różnice geograficzne
  • Crockett i Isabella będąc na Kubie, piją mojito w restauracji La Bodeguita del Medio. W jednej ze scen widać w tle ocean i autostradę. W rzeczywistości lokal ten znajduje się przy małej uliczce w dzielnicy Stara Hawana, w odległości około sześciu przecznic od najbliższych doków. Nie ma stamtąd widoku na ocean i autostradę.
  • W jednej z otwierających film scen Crockett i Tubbs wchodzą na dach klubu Mansion, znajdującego się na Washington Avenue w Miami Beach, lecz rozpościerający się w filmie widok z dachu przedstawia centrum Miami.
  • Pokazany w filmie budynek klubu Mansion, do którego wchodzi Neptun wraz ze swoimi kobietami, nie jest prawdziwym klubem Mansion. Prawdziwy lokal ma zupełnie inne wejście.
  • Crockett, będąc w klubie Mansion, odbiera telefon od wyjeżdżającego z Miami Beach Alonzo. Jedzie on drogą 195 przez centrum Miami. Kiedy Zito jest w helikopterze, mówi Sonny'emu: „Właśnie zjechał z drogi I-195 i jedzie na południe drogą I-95”. Miejsce, w którym Alonzo wykonał pierwszy telefon, jest oddalone od lokalizacji, o której mówi Zito o co najwyżej cztery mile. Alonzo jechał bardzo szybko i nie ma możliwości, żeby Sonny i jego zespół mogli w tak krótkim czasie rozmawiać z Fujimą, opuścić klub Mansion i wsiąść do helikoptera.
  • Guajira, najbardziej wysunięty na północ półwysep Kolumbii, jest pustynią, a nie dżunglą, którą pokazano w filmie w scenie przemytu narkotyków samolotem. Przedstawione w filmie widoki bardziej pasowałyby do pasma górskiego Sierra Nevada de Santa Marta, gdzie produkowana jest marihuana „Santa Marta Gold”.
Brak ciągłości
  • Kiedy Sonny mówi Isabelli, żeby odłożyła trochę pieniędzy i wycofała się z interesu, zanim stanie jej się krzywda, kolczyki Isabelli kołyszą się dość mocno, gdy kamera pokazuje jej twarz. Kiedy kamera jest za jej plecami, kolczyki są nieruchome.
  • W otwierającej film scenie w nocnym klubie na pierwszym ujęciu pokazującym Crocketta (kamera ustawiona z tyłu, za jego ramieniem), wyraźnie widać biały kołnierz jego koszuli. Na kolejnym ujęciu, nakręconym z przodu, widać czarną koszulkę.
  • Podczas ostatniej strzelaniny reflektory w samochodzie Sonny'ego zostały ostrzelane. W następnej scenie działają normalnie.
  • Kiedy pod koniec filmu, Sonny i Isabella odjeżdżają z miejsca strzelaniny, Isabella atakuje Sonny'ego w samochodzie. Gdy auto się obraca, dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w pozycji „jedź”. Kiedy Sonny powstrzymuje Isabellę, dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w pozycji „parkuj”, po czym kiedy znów jedzie, dźwignia jest ustawiona w pozycji „jedź”. Nie widać jednak, aby Sonny dotykał dźwigni zmiany biegów pomiędzy ujęciami.
  • Kiedy Crockett i Tubbs czyszczą broń w hangarze lotniczym, widać za nimi helikopter. Po zmianie kąta kamery i powrocie do pierwotnego ujęcia pomiędzy bohaterami a helikopterem z tyłu pojawia się biały samolot.
  • Kiedy Sonny i Ricardo są na Haiti, aby spotkać się z Yero, idą ulicą. Sonny nie ma wówczas nałożonego żelu na włosach. Kiedy jednak wchodzi do restauracji, jest zaczesany do tyłu przy użyciu żelu.
  • Kiedy przywódca Bractwa Aryjskiego dzwoni, aby poinformować, że ostatecznym miejscem spotkania będzie stocznia, jest nadal ciemno. Kiedy Tubbs i Crockett jadą na spotkanie, niebo jest dużo jaśniejsze. Do stoczni przybywają w ciemnościach tuż przed świtem.
  • Kiedy Sonny po zlikwidowaniu wartownika na parkingu przyczep, wstaje z ziemi, ramiączka jego kamizelki są odpięte. Na następnym ujęciu kamizelka jest założona poprawnie, mimo, że nie widać aby Sonny poprawiał w niej zapięcia.
  • W trakcie trwania filmu wąsy Sonny'ego zmieniają swoją długość. W pewnym momencie zmienia się nawet ich styl.
Elementy ferelne
  • Kiedy Sonny, będąc na zewnątrz przyczepy, obezwładnia wartownika z Bractwa Aryjskiego, używa karabinu, który jest gumowym rekwizytem. Broń ugina się w trakcie duszenia oraz trzęsie się, kiedy Sonny wstaje.
Pozostałe
  • Kiedy Ricardo, będąc na statku, tłumaczy e-maila, wybiera angielski jako język źródłowy oraz hiszpański jako język docelowy. Po naciśnięciu przycisku zatwierdzającego ustawienia, program tłumaczy tekst z hiszpańskiego na angielski.
  • Czarny dodge charger ma na przedniej kratownicy znaczek SRT, oznaczający silnik V8 o pojemności 6,1 l. Na bocznych panelach nadwozia widnieje napis 3.5, co oznacza, że samochód posiada silnik V6. Zagłówki w modelu SRT mają wyszyty napis „SRT 8”. Pokazany w filmie model „SRT” nie posiada nadruku na siedzeniach ani spojlera SRT na bagażniku.
  • Kiedy policyjne łodzie motorowe płyną na miejsce ostatecznej rozgrywki, oświetlenie w motorówce Crocketta jest źle zamontowane. Lewe światło (portowe) powinno być czerwone, natomiast prawe (na sterburcie) powinno być zielone.
  • Kiedy Yero przegląda kartoteki Crocketta i Tubbsa, ich życiorysy są identyczne.
  • W trakcie finałowej strzelaniny, Gina daje Zito "zielone światło" do zmiany pozycji i do ukrycia się za stertą wielkich kół. Po otrzymaniu sygnału Zito, zamiast obejść samochód od tyłu, przechodzi przed maską auta, w miejscu gdzie trwa wymiana ognia.
Więcej informacji

Proszę czekać…