Debiut reżyserski Gary’ego Oldmana to próba rozliczenia się z demonami swojego dzieciństwa. Zbiorowym bohaterem filmu jest instytucja rodziny. Nic doustnie ukazuje upadek tej instytucji. Sadystyczny Ray (Ray Winstone) i młody Billy (Charlie Creed-Miles) są uzależnieni od alkoholu, narkotyków, a przede wszystkim od… zobacz więcej
Debiut reżyserski Gary’ego Oldmana to próba rozliczenia się z demonami swojego dzieciństwa. Zbiorowym bohaterem filmu jest instytucja rodziny. Nic doustnie ukazuje upadek tej instytucji. Sadystyczny Ray (Ray Winstone) i młody Billy (Charlie Creed-Miles) są uzależnieni od alkoholu, narkotyków, a przede wszystkim od rodzinnej przeszłości, która była naznaczona brakiem uczuć, brutalnością i zagubieniem. Mężczyźni nie zauważają, że poprzez swoje zachowanie niszczą nie tylko siebie, ale także ludzi, których kochają. coledunham
Nic doustnie jest debiutem reżyserkim Gary'ego Oldmana. zobacz więcej
Na parkingu przed supermarketem widoczny jest mikrofon na wysięgniku. zobacz więcej
Trudny – Oglądało mi się go ciężko. Niestety nie tylko ze względu na tematykę. Nie wiem dlaczego nie trafił do mnie jako całość. Poszczególne postacie, sceny potrafią zaintrygować, ale już dłuższy fragment jest meczący.
Cały czas brakowało mi jakiegoś spoiwa między postaciami, coś co by tłumaczyło ich wzajemne relacje. Przy czym chodzi mi o taka poza werbalną chemię, a nie monolog wyrodnego ojca, o tym jakim jego gnojem był jego własny rodzic.
Film nie jest zły. Podoba mi się przedstawienie dołów społecznych na Wyspach, lepszy w tym jest Meadows, ale to rzecz gustu. Brud, zepsucie, zniszczeni ludzie, miejsca i całe dzielnice dają się odczuć jako realne. Przemoc przedstawiona została bez żadnych ozdobników, jest surowa, brutalna i nie oszczędza nikogo.
Smaczku dodaje fakt, że Oldman czerpał z własnego dzieciństwa tworząc ten film.
Dedykował go ojcu
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Pozostałe
Proszę czekać…
Ray Winstone w swojej życiowej kreacji. Dał z siebie wszystko – był fenomenalny. Ale to nie wszystko: niesamowicie błyskotliwe dialogi, tematyka nizin społecznych, nastolatka, który stał się degeneratem oraz absolutnie ujmująca muzyka i ukazanie ciemnych stron Londynu. Gary Oldman pokazał klasę tym filmem, jest wielki. Żadnych wzajemnych relacji – z tym samym problemem mierzą się ludzie od zarania dziejów. Z kogo się śmiejecie? Sami z siebie się śmiejecie.