Filmy francja, próba

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje francja, próba. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Główny bohater Max, jest zaręczony z Muriel, siostrą swojego szefa. Liczy, że to małżeństwo otworzy mu drogę do kariery. Zbliża się ślub, ale wcześniej ma załatwić interesy w Japonii. W restauracji, gdzie spotkał się z kontrahentem, wydaje mu się nagle, że słyszy głos Lisy, początkującej aktorki, którą kiedyś kochał i która nagle zniknęła z jego życia. Sytuacja się powtarza, jednak tym razem pozostawia ślad: klucz do pokoju hotelowego. Max postanawia ją odnaleźć...
Ekscentryczna wdowa pani Henderson (Judi Dench), właścicielka wodewilu na londyńskim Soho wystawia na próbę skostniałe obyczaje przesiąknięte puddingiem i five’o’clock tea. Przy pomocy zręcznego impresario (Bob Hoskins) wywraca do góry nogami nocne życie miasta. Jej wystawiany na granicy brytyjskiego prawa, pełen pikantnej rozrywki show z nagimi modelkami to z jednej strony kpina z politycznej poprawności, z drugiej - udany zamach na erotyczny monopol Moulin Rouge. W teatrze Pani Henderson każdy znajdzie to, co lubi najbardziej.

Vatel

7,0
Zamek Księcia de Conde, późny kwiecień 1671 roku Francois Vatel jest wiernym i oddanym sługą dumnego, lecz już starzejącego się i pogrążonego w finansowych kłopotach Księcia de Conde. Książę musi wkupić się w łaski króla Ludwika XIV i liczy na powierzenie mu roli przywódcy nowej kampanii wojskowej przeciwko Holendrom. Conde jest do końca oddany swemu władcy, jednak na taką okazję postanowił oddać się i swój zamek w ręce Vatela, przydzielając mu wielce odpowiedzialną rolę podjęcia Dworu Wersalskiego w pełnej okazałości na Zamku de Chantilly. Obchody potrwają trzy dni i trzy noce i powinny wywołać oszałamiające wrażenie. Aby zapewnić sukces wielkiemu przedsięwzięciu, Vatel ma do dyspozycji armię służących, mężczyzn i kobiet, młodych i starszych, pracujących nieprzerwanie, aby sprawić królowi niespodziankę, zachwycić go i w pełni usatysfakcjonować. Vatel aranżuje obchody według myśli przewodnich, którymi są wyśmienite zestawy dań lub przedstawienia teatralne, najbardziej lubiane przez króla. W środku całego zamieszania, Vatela uwodzi Anne de Montausier, bliska samej królowej, ulubienica Lauzuna i króla. Anne ostatecznie oddaje się Vatelowi, który mimo plebejskich korzeni staje się mistrzem ceremonii; sięga wyżej aniżeli ludzie o wielkim sercu i wspaniałych przekonaniach. Uroczystości zbliżają się do końca. Sądząc po atmosferze i dobrych humorach odniesiono sukces. Jednak wieczorem trzeciego dnia, zamówiona ryba nie zostaje dostarczona na czas....


"Gusta i guściki" to historia pewnego przedsiębiorcy, który spotyka aktorkę, która jest przyjaciółką kelnerki, która spotyka ochroniarza, który pracuje z szoferem, który wozi dekoratorkę wnętrz, która jest żoną właściciela fabryki, który chciałby zaprzyjaźnić się z artystami, którzy… Debiut znanej aktorki francuskiej Agnès Jaoui to opowieść o poszukiwaniu szczęścia i przełamywaniu barier społecznych. Fabuła osnuta jest wokół spotkania ludzi z różnych środowisk, których pozornie nic ze sobą nie łączy. Jaoui pokazuje, że w życiu wszystko jest możliwe, a miłość potrafi przełamać wszelkie bariery. Talent Jaoui i uniwersalność historii sprawiły, że film stał się przebojem we Francji, gdzie obejrzało go ponad 3,5 miliona widzów.
Angelika jest przypadkowym świadkiem rozmowy spiskowców planujących zamach na króla Francji, Ludwika XIV. Gdy sekret markizy wychodzi na jaw, przywódca spiskowców, Książe Kondeusz, umieszcza ją w klasztorze. Po powrocie do domu, Angelika dowiaduje się, że ojciec wybrał jej kandydata na męża - hrabiego Joffreya de Peyrac. Podczas przyjęcia weselnego, Ludwik XIV z zawiścią podziwia fortunę hrabiego i piękną żonę. Postanawia oskarżyć go o herezję i skazać na stos. Czy Angelice uda się uratować męża?

Prawda

7,1
Sytuacja głównej bohaterki filmu Dominique (Brigitte Bardot) jest niezwykle dramatyczna. Oskarżono ją o morderstwo swojego kochanka Gilberta (Sami Frey). Jej los wydaje się być przesądzony, bo nikogo na sali sądowej nie interesują okoliczności zbrodni. W niekorzystnym świetle stawia Dominique jej bogate życie seksualne i prostytucją, którą uprawiała. Ława przysięgłych ma rozstrzygnąć nie to, czy Dominique jest winna, ale czy popełniła zbrodnię w afekcie, czy z premedytacją.
Jedna z tych historii miłosnych, której wszyscy pragniemy, lecz która zawsze przytrafia się innym. Normandia, mały port rybacki. Angele (Clotilde Hesme) to kobieta po przejściach. Właśnie wyszła z więzienia obarczona odpowiedzialnością za spowodowanie wypadku samochodowego, w którym zginął jej mąż. Sąd zabrał jej również prawo do opieki nad synem. Tony (Grégory Gadebois), jak przystało na rybaka z małej wioski, jest szorstki i pełen dystansu. Kocha morze, lecz z chęcią pokochałby coś jeszcze. Mieszka z matką, jego ojciec zaginął w czasie połowów. Angele desperacko chce stworzyć rodzinę, aby odzyskać syna. Tony szuka ucieczki z emocjonalnego wygnania, w którym się znalazł. Choć pełni obaw, oboje pragną "prawdziwej" miłości. Pierwsze nieśmiałe spotkanie daje początek uczuciu, które powinno burzyć mury. Fajerwerki jednak nie strzelają, a dwoje zaaferowanych sobą ludzi zaczyna jeden z najpiękniejszych tańców miłosnych, jaki trafił na duży ekran. Debiut fabularny francuskiej reżyserki i scenarzystki Alix Delaporte, wyróżnionej m.in. statuetką Złotego Lwa w kategorii Filmów Krótkometrażowych (MFF w Wenecji).
W okupowanym przez nazistów Paryżu, młoda akompaniatorka Sophie Vasseur dostaje pracę u słynnej piosenkarki Ireny Brice. Gdy mąż Ireny, Charles, biznesmen współpracujący z nazistami, walczy z własnym sumieniem, Irena staje się obsesją Sophie...
Maj 1946 roku. Po dziewięciu latach internowania, Antonin Artaud (Sami Frey), aktor, artysta, pisarz, ostatecznie opuszcza azyl psychiatryczny, by powrócić do Paryża do swojej rodziny. Jacques Prevel (Marc Barbé), młody poeta, podąża za Artaudem w wędrówce między domem zdrowia Ivry'ego i Saint Germain-des-Prés, jednocześnie dążąc do tego samego co on: poezji, narkotyków i absolutów. Prevel staje się uczniem i towarzyszem jego geniuszu, którego kroniki obserwują aż do jego śmierci, dwa lata później. W tym powojennym Paryżu, gdzie poznaje nędzę i cierpienie, Prevel dzieli swoje życie między dwie kobiety, Rolande (Valérie Jeannet) i Jany (Julie Jézéquel), jednocześnie przywiązując się do Antonina, którego był synem, przyjacielem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…