Filmy nawiązanie do fiodora dostojewskiego

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje nawiązanie do fiodora dostojewskiego. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Boris Grushenko to rosyjski inteligent, któremu przyszło żyć w czasach wojen napoleońskich. Jest zakochany w swojej kuzynce Soni, która kocha jego brata Iwana. Siłą zostaje wcielony do armii i wysłany na wojnę. Przez przypadek staje się bohaterem i w glorii chwały wraca w rodzinne strony, aby walczyć o serce Sonii.
Film zainspirowany "Białymi nocami" Dostojewskiego i "Cierpieniami młodego Wertera" Goethego. Young-Soo, nauczyciel muzyki, pogrąża się w namiętności do matki swojej uczennicy. Ich romans przerywa powrót męża Mee-Yeon z zagranicy. Inna kobieta o tym samym imieniu bezskutecznie zabiega o zainteresowanie Young-Soo. Bohaterowie błądzą wśród własnych uczuć, powtarzając frazy o przeznaczeniu i samotności. Miłość jest tu powiązana z dręczącym cierpieniem, niemożnością spotkania, pragnieniem niemożliwym do zaspokojenia. Narrację uzupełniają obrazy współczesnego Seulu: parki, aleje, budynki, fotografowane w długich, chłodnych ujęciach. Jednym z głównych bohaterów staje się muzyka – od Beethovena po współczesne koreańskie zespoły – przekazująca treści, których nie są w stanie wypowiedzieć filmowe postaci.
Słynny francuski filmowiec zostaje zatrudniony przez wielkiego producenta z Hollywood, aby nakręcił film dokumentalny o stanie postzimnowojennej Rosji.


Demirkubuz wciela się w rolę Ahmeta, filmowca ze Stambułu, który planuje przenieść na ekran własną interpretację "Zbrodni i kary" Dostojewskiego. Bohater filmu przeżywa podwójną niemoc: rozsypuje mu się nie tylko scenariusz filmu, ale i małżeństwo. Widzimy, że Ahmet wyraźnie prowokuje ten rozpad. W jego relacjach z kobietami czuć lęk i sztucznie wymuszony dystans. Brak zaangażowania w cokolwiek pozostaje w kontrze do żarliwych emocji, jakich dostarcza powieść rosyjskiego pisarza. Ahmet pragnie tchnąć więcej życia w powstający opornie film. Angażuje do roli Raskolnikowa młodego włamywacza, który pewnej nocy zakrada się do bloku, w jakim mieszka reżyser. Rozdźwięk pomiędzy życiem, a wydumanymi ambicjami jest głównym problemem bohatera, który w swoich filmach (ale również swoich przyjaźniach i miłościach) ucieka od siebie, forsując idealistyczne, nieprzystające do życia wyobrażenia.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…