Filmy chrześcijanka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje chrześcijanka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Camelot

6,2
Wraz ze śmiercią króla Uthera (Sebastian Koch) Brytanii zaczyna zagrażać widmo chaosu. Potężny czarodziej Merlin (Joseph Fiennes) widzi przyszłość królestwa w mrocznych barwach. Chcąc zapobiec kryzysowi przekazuje władzę impulsywnemu i szlachetnemu młodzieńcowi o imieniu Artur (Jamie Campbell Bower). Nikt o nim wcześniej nie słyszał, jednak okazuje się, że jest on prawowitym następcą tronu, synem zmarłego króla Uthera. Na to nie może pozwolić ambitna i bezwzględna przyrodnia siostra Artura, Morgan (Eva Green). Wykorzysta ona wszelkie możliwe siły - naturalne i ponadnaturalne - aby obalić młodego władcę. Przed Arturem czas próby.

W Kairze

6,3
Juliette Grant (Patricia Clarkson) przylatuje do Kairu, by spotkać się ze swym mężem Markiem, pracownikiem ONZ. Niestety ten zostaje zatrzymany w Strefie Gazy. Pod nieobecność męża towarzystwa Juliette dotrzymuje Tareq (Alexander Siddig), przyjaciel z pracy Marka, rodowity Egipcjanin. Podczas wspólnych spacerów po Kairze, poznawania i oswajania się z muzułmańską kulturą, pomiędzy tym dwojgiem tak różnych ludzi zaczyna rodzić się subtelna więź.
Matthew nie może się otrząsnąć z wrażenia, jakie wywarło na nim spotkanie z odważnym ulicznym kaznodzieją. Kiedy wreszcie zrozumiał, jak ma wyglądać jego życie, zaczynają się dziać prawdziwe cuda, o których wcześniej nie marzył. W trudnych sytuacjach wzywa mocy Bożej, a ta dotyka nie tylko jego, lecz także ludzi, którzy pojawiają się na jego drodze: bezdomnej dziewczyny w ciąży, zawsze racjonalnego doktora czy mężczyznę umierającego na szpitalnej izbie przyjęć. Wszystkie te historie są częścią planu, którego scenariusz mógł napisać tylko Bóg.


Ajami

6,2
Dzielnica Ajami w Jaffie jest tyglem kulturalnym, wybuchowym miejscem, w którym obok siebie żyją Żydzi, muzułmanie oraz chrześcijanie. Tragiczna w skutkach kruchość życia, a także konieczność wzajemnej koegzystencji kilku różnych narodowości i kultur jest codziennym doświadczeniem mieszkańców Ajami. Najbliżsi sąsiedzi okazują się być największymi wrogami. Nie ma zatem lepszego miejsca na pokazanie nie tylko kolizji, lecz także dążenia do zachowania wolności odmiennych od siebie kultur. Wrażliwy trzynastolatek, Nasri (Fouad Habash), oraz jego starszy brat, Omar (Shahir Kabaha), żyją w strachu o rodzinę po tym, jak ich wuj zranił ważnego członka klanu. Naiwny młody uciekinier z terytoriów palestyńskich Malek (Ibrahim Frege), pracuje nielegalnie, aby zarobić na operację matki. Bogaty Binj (Scandar Copti) marzy o przyszłości ze swoją żydowską narzeczoną, a policjant Dando (Eran Naim) obsesyjnie próbuje odnaleźć brata, który niedawno zaginął.
Pochodząca z Nowego Jorku Rachel Chu (Wu) zgadza się pojechać ze swoim długoletnim chłopakiem - Nickiem Youngiem (Golding) do Singapuru na ślub jego najlepszego przyjaciela. Rachel cieszy się, że po raz pierwszy zobaczy Azję, ale jednocześnie denerwuje się przed spotkaniem z rodziną Nicka. Ponadto zupełnie niespodziewanie dowiaduje się, że jej chłopak nie wspomniał o kilku kluczowych szczegółach ze swojego życia. Okazuje się, że to nie tylko potomek jednej z najzamożniejszych rodzin w kraju, ale także jeden z najbardziej pożądanych kawalerów. Fakt, że Rachel jest jego dziewczyną, sprawia, że biorą ją za cel zazdrosne panny z towarzystwa, a co gorsze - również niepochwalająca tego związku matka Nicka (Yeoh). Szybko staje się jasne, że chociaż miłości nie można kupić, pieniądze mogą jednak nieźle namieszać.
Siódemka australijskich przyjaciół z małego miasteczka wybiera się na kemping, by spędzić trochę czasu na łonie natury. Podczas wyprawy zauważają przelatujący nad ich głowami samolot wojskowy. Nie domyślają się o co chodzi do czasu powrotu do miasta, gdzie dowiadują się, że ich kraj został najechany przez inne państwo. Trwa wojna, a młodzi przyjaciele nie przygotowani na taką okoliczność postanawiają stawić czoła wrogowi.
Pełna namiętności, barwna opowieść o najpotężniejszym rodzie renesansowego Rzymu, który zapisał się w historii zamiłowaniem do władzy, skrytobójstwa i intryg. Wywodzący się z Hiszpanii kardynał Rodrigo Borgia (Jeremy Irons) to jedna z najpotężniejszych osób na Półwyspie Apenińskim. Wytrawny polityk, dyplomata i intrygant, jest jednocześnie namiętnym mężczyzną i ojcem gromadki nieślubnych dzieci. Gdy w 1492 roku zostaje wybrany papieżem, przyjmuje imię Aleksandra VI. Ma jeden podstawowy cel – uczynić swoje dzieci najbardziej wpływowymi ludźmi Rzymu. Serial koncentruje się na postaciach syna Borgii Cesarego (François Arnaud), zdolnego polityka, pierwowzoru Księcia ze znanej rozprawy Machiavellego, oraz jego pięknej córki, Lukrecji (Holly Grainger), która stała się narzędziem powiększania wpływów rodziny.

Wierząca

5,7
Hadewijch to dla Bruno Dumonta swego rodzaju powrót do korzeni. Nie jest to jednak proste powtórzenie pytań zawartych w debiutanckim "Życiu Jezusa", ale ponowna podróż w to samo miejsce z innym bohaterem i odnowionym zestawem wątpliwości. Pytanie o etyczne (laickie) konsekwencje nauk i historii Jezusa zastąpione zostało spekulacją na temat następstw aplikowania nieweryfikowalnych wierzeń we współczesnym świecie. Wstępując do konwentu, Celine przybiera imię Hadewijch (po żyjącej w XIII wieku na dzisiejszym pograniczu belgijsko-holenderskim mistyczce). Obie pochodzące z zamożnych rodzin kobiety poza imieniem łączy szczególny rodzaj bezgranicznej miłości do Boga – przepełnionej tęsknotą i potrzebą fizycznej bliskości. Celine (gotowa do wszelkich poświęceń wobec obiektu swojego uczucia) różni się od poprzednich postaci kreowanych przez Dumonta konkretnym poczuciem celu. Zawężenie pola poszukiwań przynosi jednak bohaterce ogromne cierpienie związane z samym przedmiotem wiary, który nie pozwala się dotknąć i którego obecność nie jest fizycznie weryfikowalna.
Mary Griffith to zdewociała chrześcijanka, która wychowuje swe dzieci w konserwatywnych naukach Kościoła Prezbiteriańskiego. Jednak, gdy jej syn Bobby zwierza się swojemu starszemu bratu, że może być gejem, życie całej rodziny drastycznie się zmienia, gdy o tym sekrecie dowiaduje się Mary. Kiedy ojciec oraz rodzeństwo Bobby'ego powoli oswajają się z myślą o jego homoseksualizmie, Mary uważa, że Bóg może wyleczyć go z tej "choroby" i przekonuje nastolatka by modlił się coraz mocniej i oddał się działalności kościelnej. Poszukujący matczynej aprobaty chłopak godzi się na wszystko, jednak brak akceptacji jego osoby ze względu na jego orientację seksualną sprawiają, że jest coraz bardziej przygnębiony i wyalienowany. Obwiniając się za bycie "wyrodnym" synem - popełnia samobójstwo. Śmierć syna staje się dla Mary katalizatorem wielu przemian, a nawet kwestionowania własnej wiary...
Koniec XV wieku to czasy lokalnej anarchii, niekończących się wojen i bezprecedensowej deprawacji. Włoscy książęta kierują się mottem "exitus acta probat" - cel uświęca środki. Jego autor Niccolo Machiavelli znał osobiście Cezarego Borgię, zachwycał się nim i uczynił bohaterem "Księcia". W tym amoralnym świecie kwitnie jednak na niespotykana dotąd skalę nauka i sztuka. Leonardo da Vinci pracuje dla Cezarego, doradza mu przy ulepszaniu twierdz. Znajdując szczodrych mecenasów, tworzą w tym czasie Michał Anioł, Rafael, Botticelli. Na uniwersytety zjeżdżają łaknące wiedzy młode umysły z całej Europy. W sercu światowego porządku jest Watykan, który pełni funkcję sędziego w konfliktach pomiędzy świeckimi królestwami i cesarstwami. W Watykanie rządzi Rodrigo Borgia, człowiek którego imię stało się synonimem okrucieństwa i którego panowanie pozostało w pamięci potomnych jako jeden z najsmutniejszych rozdziałów historii Kościoła katolickiego. W bezpardonowej walce o władzę wykorzystywał czwórkę swoich dzieci: pierworodnego Juana, rozdartego miedzy wiarą, której sam nie wybierał i swoją ponurą i porywczą naturą Cezara, pełną ideałów Lukrecję i Goffreda, niewinne dziecko, dorastające na łonie rodziny pustoszonej konfliktami.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…