Filmy hinduizm, tradycja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje hinduizm, tradycja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Samsara

7,7
Po 20 latach od nakręcenia kultowej Baraki Ron Fricke powraca na ekrany kin fenomenalnym obrazem Samsara. To poetycki film bez słów, zapierająca dech podróż przez 25 krajów i kultur z porywającą muzyką, nominowanej do Oscara za oprawę muzyczną do Gladiatora, Lisy Gerrard z Dead Can Dance w tle. Film kręcono przez 5 lat, wyłącznie na taśmie 70 mm, co wpłynęło na jego wyjątkową wartość estetyczną. Sam tytuł wywodzi się z sanskryckiego określenia nieustannego przepływu i powtarzającego się cyklu narodzin, życia, śmierci i odrodzenia. Samsara zabiera nas w miejsca piękne i dotąd nieznane, pokazując przy tym potęgę natury, wpływ cywilizacji na przyrodę i życie człowieka, diametralnie odmienne życie ludzi w różnych zakątkach świata i skłania do refleksji nad kierunkiem, w którym podąża współczesna cywilizacja. PRZYGOTUJ SIĘ NA NIESPOTYKANĄ UCZTĘ DLA ZMYSŁÓW.
Trójka studentów z Delhi ginie bez śladu na prowincji. Pod presją mediów rząd wysyła na miejsce dwóch agentów CBI: Pratapa Kumara (Ajay Devgan) i Siddhanta Chaturvedi (Akshaye Khanna). Zadanie okazuje się być trudniejsze niż myśleli. Cała wioska stawia opór funkcjonariuszom i nic nie jest w stanie przerwać zmowy milczenia. Dodatkowo agenci stają się celem ataków tajemniczej organizacji "Shool Sena", budzącej przerażenie wśród wieśniaków...
Ishwarchand (Amitabh Bachchan) i Sumitra (Shefali Shetty) są właścicielami dobrze prosperującej fabryki zabawek. Mają jedynego syna Adityę (Akshay Kumar), którego bardzo kochają, wszystko mu zapewniają i rozpieszczają go ponad miarę. Młodzieniec wyrasta na nieodpowiedzialnego człowieka, bez planów na przyszłość. Wkrótce ucieka ze swoją ukochaną Pooją (Priyanka Chopra), córką Natu (Boman Irani). Gdy dziewczyna zachodzi w ciążę, wszystko kończy się szczęśliwie ślubem. Ishwar i Sumitra mają nadzieję, że małżeństwo sprawi, że Aditya stanie się odpowiedzialnym mężczyzną, tak się jednak nie staje. Ojciec postanawia nauczyć syna odpowiedzialności i rozsądku za wszelką cenę.


Wychowany w USA syn hinduskich emigrantów, Roshan (Abhishek Bachchan) na prośbę swej schorowanej babci (Waheeda Rehman) przywozi ją do Indii. Młodzieniec poznaje kraj przodków i przechodzi wewnętrzną przemianę.
Historia rozgrywająca się w prestiżowej szkole dla chłopców – Gurukul, gdzie obowiązują surowe zasady i nie ma miejsca na miłość. Uczelnia zarządzana jest przez dyrektora Narayana Shankara, który utrzymuje w szkole dyscyplinę i dba o to, aby wszystkie prawa były skrupulatnie przestrzegane. Niestety nie pozwala uczniom na choć odrobinę swobody ani na związki uczuciowe. Wraz z nowy rokiem do szkoły trafia młody nauczyciel muzyki - Raj, który nie tylko uczy gry na instrumentach, ale również tego, czym jest prawdziwa miłość. Wkrótce okazuje się, że niegdyś był on zakochany w córce dyrektora. Shankar jednak nie pozwolił im się spotykać. Teraz dowie się, jaki jest prawdziwy powód przybycia Raja do Gurukul.

Sekret

7,1
Niezwykła opowieść o miłości bez granic. Podczas podróży do domu pana młodego, orszak weselny zatrzymuje się na postój blisko starych ruin. Zamieszkujący je duch zakochuje się do szaleństwa w pięknej pannie młodej - Lachchi (Rani Mukerji)... Po uroczystości weselnej mąż dziewczyny - zimny i nieczuły kupiec Kishan (Shahrukh Khan) oznajmia, że wyjeżdża na kilka lat w interesach. Lachchi jest zrozpaczona, ale ku jej zdziwieniu mąż wraca po trzech dniach. Jest on jednak zupełnie inny niż był przed wyjazdem, jest dobry, czuły i wrażliwy... nie ten sam człowiek. Zagadka jego zachowania się wyjaśnia - to nie jest prawdziwy Kishan, ale duch ze starych ruin, który przybrał jego postać aby być blisko ukochanej. Duch po pewnym czasie zajmuje miejsce kupca w sercu jego żony i rodziny. Wszyscy żyją szczęśliwie, do czasu powrotu prawdziwego Kishana...

Woda

7,1
Nominowany do Oscara kanadyjski film, wyreżyserowany przez urodzoną w Indiach reżyserkę Deepę Mehtę, porusza tematykę hinduskiej obyczajowości, a szczególnie życia wdów po śmierci mężów oraz aranżowanych małżeństw małych dziewczynek i starszych mężczyzn. Chociaż akcja filmu ulokowana została w 1938 roku, to właściwie do dzisiaj w Indiach takie śluby są normą. Co gorsza, gdy umiera małżonek, wdowa, niezależnie od wieku, zgodnie z zasadami religii i obyczajem winna spędzić resztę życia w aśramie dla wdów. W tej formie przytułku ma pokutować za swoje grzechy z poprzedniego życia, które – wg wierzeń – wpłynęły na śmierć męża.
Rahul kocha Anjali. Anjali kocha Rahula. On jest bajecznie bogaty. Ona pochodzi z biednych przedmieść. Jeśli chłopak zdecyduje się na ten związek, straci wszystko, co dla niego najważniejsze. Jednak ta miłość nie zna przeszkód...
Skarga przeciwko indyjskiemu systemowi kastowemu. "Niedotykalny" Dukhi (Om Puri) prosi bramina (Mohan Agashe), aby ułożył, zgodnie z tradycją, zestaw pomyślnych dat na zawarcie małżeństwa przez jego córkę. Kapłan zgadza się, ale w zamian żąda, aby Dukhi pracował dla niego za darmo przez pewien czas. Starszy, schorowany człowiek podejmuje się ciężkiej pracy dla bramina...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…