Filmy palenie papierosa, samotność

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje palenie papierosa, samotność. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Restraint

6,1
Ron i Dale są ścigani za zabójstwo. Widząc samotny dworek, zatrzymują się, by podmienić samochody. Szukając kluczyków, napotykają jedynego mieszkańca tej posiadłości. Uciekinierzy dowiadują się, że jest bogaty, więc postanawiają zrobić z niego zakładnika, by zdobyć jego pieniądze.
Pierwsza część monumentalnego dzieła Ilji Chrżanowskiego jest wprowadzeniem w skonstruowany z niebywałym rozmachem świat DAU. Wstrząsająca, transowa, chwytająca bohaterów i widzów w pułapki długich ujęć Natasza opowiada o samotnej kierowniczce kantyny w zamkniętym mieście-instytucie. Rzecz rozgrywa się w przeciągu kilku dni w 1952 roku, a Chrżanowski czyni nas świadkami dramatycznego uwikłania tytułowej bohaterki. Kamera (kręcono na taśmie 35 mm!) jest jak szpicel niespuszczający oka z Nataszy, kiedy ta wydaje obiady, flirtuje, prowadzi pijackie rozmowy, uprawia seks czy też pijana szarpie się z młodą pomocnicą. Nieświadoma, że jej banalne marzenia o miłości i drobne oszustwa w pracy stanowią pożywkę dla bezwzględnej totalitarnej władzy. DAU odsłania skrupulatnie jej mechanizmy. Na potrzeby filmu na terenie nieczynnego kompleksu wodnego w Charkowie zostało wybudowane miasto-instytut, w którym twórcy zamknęli na wiele miesięcy ochotników: naturszczyków i aktorów. Całość zaś rozrosła się w radykalny, kontrowersyjny eksperyment z pogranicza kina, sztuk wizualnych, psychodramy i nauk społecznych.


Z archiwum X

8,2
6,7
Para detektywów zostaje przydzielona do wyjaśnienia szeregu spraw paranormalnych.

Zmiennicy

7,6
Kasia Piórecka odchodzi z pracy, w której nikt jej nie szanował. Chce pracować jako taksówkarz, ale udaje się jej to osiągnąć dopiero w przebraniu mężczyzny. Dzięki nowej pracy poznaje Warszawę, jej mieszkańców i życie z zupełnie nowej perspektywy.
Druga część filmu Ridleya Scotta Obcy - 8 pasażer Nostromo. Ripley - jedyna ocalała uczestniczka wyprawy kosmicznej, która przez pięćdziesiąt lat w stanie hibernacji błąkała się samotnie w przestrzeni kosmicznej, musi powrócić na planetę zamieszkiwaną przez potwory. Wszelki kontakt z utworzoną tam w międzyczasie kolonią ziemską został utracony. Dziewczynie towarzyszą żołnierze z grupy "kosmicznych marines" i przedstawiciele kompanii, która budowała kolonię.
Nastolatka z pomocą przyjaciół walczy z wampirami, demonami i innymi piekielnymi stworzeniami.
Film nawiązuje do Szekspirowskiej sztuki "Poskromienie złośnicy". Dwie siostry: Bianca (Larisa Oleynik) i Kat Stratford (Julia Stiles) wychowywane są przez samotnego ojca o konserwatywnych poglądach. Młodsza Bianca jest ulubienicą szkolnego towarzystwa, mającą powodzenie wśród chłopaków, natomiast jej starsza siostra jest indywidualistką i swoim zachowaniem bardziej odpycha niż przyciąga innych ludzi. Ojciec stawia im warunek: Bianka może spotykać się z chłopcami, jeżeli Kat również będzie. Gdy dowiaduje się o tym jeden z adoratorów Bianki, za wszelką cenę stara się znaleźć chłopaka starszej siostrze, co okazuje się dość skomplikowanym zadaniem...
Główny bohater, grany przez Edwarda Nortona, cierpi na bezsenność. Jest całkowicie rozczarowany i znudzony swoją monotonną egzystencją. Do czasu, gdy spotyka dziwnego mężczyznę podczas podróży samolotem. Nieznajomy przedstawia się jako Tyler Durden (Brad Pitt). Kieruje się w życiu dziwną filozofią – dąży do samodestrukcji. I kiedy mieszkanie Narratora zostaje zniszczone, wprowadza się właśnie do Tylera. Wkrótce obaj mężczyźni, odkrywszy, że fizyczny ból sprawia im satysfakcję, organizują cotygodniowe walki, które systematycznie przyciągają rzesze spragnionych bólu mężczyzn. Powstaje nielegalny klub, zwany „Podziemnym Kręgiem”. Wkrótce potem działalność klubu przybiera postać tajnej organizacji, która powoli przeistacza się w groźną grupę terrorystyczną…
Historia bezrobotnej dziennikarki, która walczy z nadwagą i brakami na koncie skuteczniej niż Bridget Jones i choć o mężczyznach wie znacznie więcej niż wszystkie "Lejdis" razem wzięte, znalezienie tego właściwego będzie wymagało od niej nie lada wysiłku. Szczególnie, że jej dorosła córka nie tylko bezlitośnie ocenia jej poczynania, ale sama liczy na radę matki w miłosnych perypetiach. W roli matki i córki Sonia Bohosiewicz i jej młodsza siostra Maja. Zbliża się decydująca bitwa w odwiecznej wojnie żeńsko-męskiej. Kto z tego starcia wyjdzie zwycięsko?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…