Filmy irak, porwanie

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje irak, porwanie. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bagdad. Plac zabaw dla bogatych nikczemników, gdzie rządzą korupcja, rozpasanie, okrucieństwo, szantaż. To świat Udaja Husseina, najstarszego syna Saddama. Zdeprawowany rozpustnik, człowiek bez zasad i przyzwoitości nie ma w tym mieście żadnych ograniczeń. Pewnego dnia do pałacu dyktatora zostaje wezwany porucznik Latif Yahia (Dominic Cooper). Dostaje ultimatum – będzie grał rolę sobowtóra Udaja albo jego rodzina zginie. Latif uczy się mówić, wyglądać i chodzić jak on, poznaje tajemnice domu Husseinów. Żyje życiem młodego hulaki, w którym nie ma ograniczeń finansowych, są za to nieustające imprezy, szybkie samochody i zmieniające się jak rękawiczki kobiety.
W serialu splatają się losy Agentki FBI Olivii Dunham, doktora Waltera Boishopa i jego syna Petera. Cała trójka wspólnie prowadzi niewyjaśnione sprawy z pogranicza nauki. Choć w zespole pierwsze skrzypce gra ambitna agentka Olivia, niewiele zdziałałaby bez wybitnego naukowca Waltera Bishopa. Doktor nauk ścisłych, przez wiele lat przebywał w szpitalu psychiatrycznym. Został oskarżony o postradanie zmysłów, gdy ten uwierzył w zjawiska paranormalne. W końcu został uwolniony w zamian za pomoc w rozwiązywaniu "nietypowych" śledztw prowadzonych przez FBI. Syn Waltera - Peter, równie inteligentny co ojciec, pozostaje sceptyczny wobec rozwiązywanych spraw i postępowania swojego ojca.
Trwa polowanie CIA na niebezpiecznego przywódcę serii ataków terrorystycznych. Roger Ferris (L. DiCaprio) to człowiek agencji, który działa w terenie, przemieszczając się z miejsca na miejsce w pogoni za informacjami, które pozwolą mu uprzedzać zagrożenie. Oko na niebie - satelitarne łącze obserwuje Farrisa. Po drugiej stronie łącza znajduje się Ed Hoffman (R. Crowe), kontrolujący przebieg zdarzeń z odległości tysięcy kilometrów. I gdy Ferris zbliża się do celu, odkrywa, że zaufanie może stanowić śmiertelne zagrożenie lecz jest konieczne do przetrwania.


Matt Damon i reżyser Paul Greengrass ponownie połączyli siły w thrillerze Green Zone, którego akcja rozgrywa się podczas pierwszych chaotycznych dni wojny w Iraku, kiedy to nikomu nie można było ufać, a każda decyzja mogła skończyć się nieprzewidywalnymi konsekwencjami. Podczas prowadzonej przez Stany Zjednoczone okupacji Bagdadu w 2003 roku, starszy chorąży Roy Miller i zespół inspektorów wojskowych zostają wysłani w celu odnalezienia broni masowej zagłady, która jak wierzono miała być składowana na irackiej pustyni. Przemieszczając się z jednego zabezpieczonego minami miejsca – pułapki na drugie, żołnierze w trakcie poszukiwania śmiertelnych odczynników chemicznych natykają się na zawiłe próby zatajenia prawdy, które zmieniają cel ich misji. Działając wśród agentów wywiadu kierujących się sprzecznymi motywami, Miller szuka odpowiedzi, które albo zniosą reżim, albo doprowadzą do eskalacji działań wojennych w tym zapalnym rejonie. Znajduje najbardziej zawodną broń - prawdę.
Akcja filmu jest osadzona w niedalekiej przyszłości, w postapokaliptycznym Los Angeles. Fabuła skupi się na trzech postaciach: aktorze filmów akcji, który cierpi na amnezję (The Rock), byłej gwieździe porno, która jest w trakcie zmieniania swojego życia (Sarah Michelle Gellar) i ekscentrycznych bliźniakach (Seann William Scott). Ich przeznaczenia skrzyżują się ze sobą i spowodują zamieszanie, które odczuje cała ludzkość.
Amerykański reporter przebywający w Iraku, zatracający się w romansie z wojną po tym, jak opuściła go żona, natrafia na historię swojego życia kiedy spotyka Lyna Cassady'ego (George Clooney), członka Pierwszego Batalionu Powietrznego Amerykańskiej Armii. Twierdzi on, iż jego batalion został stworzony by specjalizować się w wykorzystywaniu paranormalnych zdolności w militarnej walce z wrogiem.
Scenariusz został oparty na autentycznych wydarzeniach z marca 2006 roku, jakie rozegrały się w Mahmudiyah w Iraku. Grupa amerykańskich żołnierzy zgwałciła i spaliła czternastoletnią Irakijkę oraz zastrzeliła członków jej rodziny. Narracja główna filmu stylizowana jest na dziennik prowadzony przez bohaterów za pomocą camcorderu. Jest to jednak tylko jeden ze środków zwiększąjących wiarygodność wydarzeń przedstawionych w filmie. Pojawiają się w nim również zapisy z kamer przemysłowych, wideoblogi, filmiki zamieszczane przez żołnierzy na portalu YouTube, newsy telewizyjne, francuski dokument oraz rozgrywający się już w USA "obiektywny" epilog. Ta wielość formatów pokazuje wyraźnie, w jaki sposób media konstruują przekaz i ukierunkowują widzów na konkretny jego odbiór. Pierwsza wojna iracka była przez niektórych nazywana telewojną. Obecnie media prześcigają się w jak najszybszym i jak najbliższym prawdy relacjonowaniu tragedii.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…