Filmy teatr, na podstawie sztuki, sztuka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje teatr, na podstawie sztuki, sztuka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Mieszkańcy jednej z francuskich wiosek postanawiają uczcić historię swojej miejscowości poprzez wystawienie sztuki, która ma pokazać najważniejsze wydarzenia wioski. Autor sztuki, Alexis, w głównej roli kobiecej obsadza swoją żonę, co budzi pewne kontrowersje. Główna rola męska przypada natomiast zawodowemu aktorowi z Paryża. Jeden z mieszkańców wioski, Andre zgłasza się na wolontariusza, jako pomocnik. Andre nie do końca sprawdza się w swojej roli. Chłopak pragnie wystąpić w sztuce i zająć miejsce paryskiego aktora...
Ja, Feuerbach to reżyserski debiut Piotra Fronczewskiego, który w 2013 roku wystawił w stołecznym Teatrze Ateneum głośną sztukę niemieckiego dramaturga Tankreda Dorsta i sam wystąpił w tytułowej roli. W ten sposób powtórzył to, czego w 1988 roku podjął się Tadeusz Łomnicki, wystawiając „Feuerbacha” w Teatrze Dramatycznym i tworząc wówczas jedną ze swoich najlepszych kreacji aktorskich. Feuerbach, wybitny aktor „starej daty”, wraca na deski teatru po latach nieobecności na scenie. Choć to dla niego – doświadczonego i cenionego niegdyś artysty – ogromne upokorzenie, przyjmuje zaproszenie reżysera Lataua i stawia się na casting, niczym debiutant. Niestety, okazuje się, że czeka na niego tylko młody i arogancki asystent reżysera (Grzegorz Damięcki), który nie tylko nie wie, z kim ma do czynienia, ale też nie wydaje się szczególnie zainteresowany tym, co aktor ma do zaoferowania. A Latau coraz bardziej się spóźnia... Sztuka Dorsta jest gorzką opowieścią o dylematach i ryzyku, jakie niesie ze sobą każdy powrót po długiej nieobecności, który może równie dobrze okazać się zwycięstwem, jak porażką. To także przenikliwy traktat o istocie teatru, w którym „nowe” nieustannie zmaga się ze „starym” i trudno ocenić, które wartości zasługują na ocalenie, a które powinny odejść w zapomnienie.

Mistrz

7,1
Autorem dramatu jest Zdzisław Skowroński, który napisał sztukę dla 70-letniego wówczas aktora, Janusza Warneckiego, człowieka schorowanego, u schyłku kariery zawodowej. Przedstawia aktora tułającego się w młodości po prowincjonalnych teatrach, człowieka, który przeżył Pawiak, okupację, poniżenie i wielkie cierpienie. Przeszłość powraca we wspomnieniach młodego aktora, który kreuje postać mistrza sprzed wielu lat. W czasie okupacji przygotowuje się do roli „Makbeta”, wierząc, że zagra wymarzoną rolę po wojnie. Kiedy zjawia się gestapo, zabiera zakładników, zostawiając mistrza, który ma dokumenty księgowego…


Dyrektor teatru ma kłopoty z wystawieniem nowej sztuki autorstwa młodego dramaturga. Gwiazda teatru nie może się zdecydować, którą zagrać rolę, główny amant żąda podwyżki, a dyrektor faworyzuje swą przyjaciółkę. Premiera nieuchronnie zmierza ku katastrofie. Na szczęście jest ktoś, kto może uratować spektakl. Tym kimś jest suflerka.
Londyn, lata 60. XVII wieku. Ned Kynaston (Billy Crudup) jest najjaśniej błyszczącą gwiazdą scen teatralnych. Kobietom nie wolno występować na scenie, a Ned dzięki swej nieprzeciętnej urodzie i talentowi odnosi spektakularne sukcesy, odtwarzając właśnie role kobiece. Wszelką pomocą służy mu lojalna i pełna podziwu garderobiana Maria (Claire Danes). Ale nagle świat Neda zostaje wywrócony do góry nogami. Król Karol II (Rupert Everett) pod wpływem nowej pięknej kochanki zmienia prawo. Na scenie mogą pojawiać się i aktorzy i aktorki. Uwielbiany i oklaskiwany Ned z dnia na dzień staje się nikim. Ale pomoc nadchodzi z najmniej spodziewanej strony.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…