Filmy kobieta protagonistka, relacja matka-syn

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kobieta protagonistka, relacja matka-syn. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dziki robot

7,1
8,8
ROZZUM jest robotem, jednostką 7134. Rozbija się na niezamieszkanej wyspie i musi nauczyć dostosowywać do surowego otoczenia. Stopniowo zaczyna budować relacje z tamtejszymi zwierzętami i staje się również przybranym rodzicem osieroconej gęsi. Animacja oparta jest na bestsellerowej książce dla dzieci o tym samym tytule i opowiada o odkrywaniu siebie oraz bada, co to znaczy być żywym i połączonym ze wszystkimi istotami.
Pam Bales (Naomi Watts) wyrusza na samotną wędrówkę na Górę Waszyngtona, najwyższe wzniesienie nieprzewidywalnych, targanych lodowatymi wichurami Gór Białych w amerykańskim stanie New Hampshire. Ta wyprawa to jej rytuał i sposób na poradzenie sobie z dramatycznymi wspomnieniami. I właśnie w dniu, w którym czuje się najsłabsza, będzie musiała wykazać się heroiczną siłą. Spotyka bowiem wyczerpanego mężczyznę, zupełnie nieprzygotowanego na wyprawę w tak niebezpieczne miejsce. Jeśli nie udzieli mu pomocy, najpewniej umrze. Z kolei gdy się na to zdecyduje, sama może zginąć.
Blandine po tym, jak jej jedyny syn opuścił rodzinny dom, stara się odzyskać równowagę. Kiedy niespodziewanie w jej życiu pojawia się ekstrawertyczna Magalie, najlepsza przyjaciółka z dzieciństwa, Blandine postanawia zmienić coś w swoim życiu. Kobiety udają się w podróż na grecką wyspę Amorgos, o której marzyły w młodości. Podczas wakacyjnej przygody okazuje się, że Magalie ma zupełnie inne podejście do życia, co nieuchronnie prowadzi do konfliktu między przyjaciółkami sprzed lat.


Anatomia upadku

6,7
7,4
Sandra, niemiecka pisarka, mieszka z mężem Samuelem i ich niedowidzącym synem Danielem w odległym górskim domku we francuskich Alpach. Kiedy ojciec dziecka traci życie w tajemniczych okolicznościach, śledczy nie potrafią ustalić, czy doszło do samobójstwa, czy też nieumyślnego spowodowania śmierci. Ostatecznie Sandra jest aresztowana za morderstwo, a proces sądowy stawia ich burzliwy związek i jej niejednoznaczną osobowość pod lupą. Gdy młodociany Daniel staje przed sądem, zaczynają pojawiać się wątpliwości.
Jest rok 1938. Lee Miller, wzięta modelka i muza artystów, próbuje swych sił jako fotografka. W świecie zdominowanym przez mężczyzn codziennie musi udowadniać swoją wartość. Nie chce zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Ma wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu, do nawiązywania niezwykłego porozumienia z bohaterami swoich fotografii, szczególnie kobietami. Gdy Europa pogrąża się w koszmarze II wojny światowej, Miller nie chce oglądać jej z bezpiecznej odległości. Wyrusza na front, by jako korespondentka wojenna brytyjskiego „Vogue’a” pokazać światu tragiczną prawdę o ludzkim wymiarze wojny. Jako jedna z pierwszych fotografów widzi z bliska poświęcenie żołnierzy, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.
Młoda kobieta z szanowanej i bogatej rodziny została zamordowana. Jej ciało zostało znalezione na uboczu miasta, w pobliżu farmy Rose (Simone Signoret). Kobieta mieszka tam z dwójką dorosłych synów. Rose jest kobietą serdeczną, ale zarazem apodyktyczną, a gospodarstwo prowadzi w sposób dość władczy. Sprawę prowadzi inspektor Larcher (Alain Delon), i podejrzewa że któryś z mężczyzn jest w to zamieszany. Jednak obaj podczas zabójstwa byli poza domem. Między detektywem a matką chłopców, dochodzi do spięcia, jednak po czasie wzrasta wzajemny szacunek i zrozumienie. Czy jeden z synów kobiety po zwykły morderca?
Skrupulatnie opisuje z poczuciem zbliżającej się zagłady, codzienną rutynę wdowy w średnim wieku, której obowiązki obejmują ścielenie łóżek, gotowanie obiadów dla jej syna. W swojej ogromnej oszczędności film Akerman wydaje się prosty, ale obejmuje cały świat. Niezależnie od tego, czy postrzegana jest jako wymagające studium postaci, czy jako jedno z najbardziej hipnotyzujących i kompletnych przedstawień czasu i przestrzeni w kinie, Jeanne Dielman jest zdumiewającym, fascynującym eksperymentem filmowym, który był analizowany i dyskutowany przez dziesięciolecia.
Sylvie mieszka w Brest w Bretanii z dwoma synami, Sofianem i Jean-Jacquesem. Razem tworzą zgraną, szczęśliwą rodzinę. Pewnej nocy młodszy z synów Sofiane zranił się, gdy był sam w mieszkaniu, a jego matka była w pracy. Incydent zostaje zgłoszony, a Sofiane umieszczony w pieczy zastępczej. Uzbrojona w prawnika, swoich braci i miłość dzieci, Sylvie jest przekonana, że może pokonać biurokratyczną i prawną machinę...
Opowieść o więzi między dwiema kobietami i odkupieniu za popełniony przed laty występek rozgrywa się w stosunkowo niedawnych, burzliwych czasach, kiedy mieszkańcy Sudanu Południowego walczyli o regionalną autonomię od rządzącej arabskiej Północy. Po tragicznej śmierci męża młoda Julia i jej synek Daniel lądują na ulicy, aż zostają przygarnięci przez Monę, dobrze sytuowaną byłą piosenkarkę. Służąca i półsierota zostają stopniowo zaakceptowani jako członkowie rodziny, a Mona i Julia stają się nierozłącznymi powiernicami. Nawet szokujące wydarzenie z odległej przeszłości, o którym wie tylko jedna z nich, wydaje się całkowicie zapomniane.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…