Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zmiana, tradycja.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Akcja filmu toczy się w 1938 roku. Ghandi zdobywa coraz więcej zwolenników,co daje szansę na korzystne dla ludzi zmiany.
8 letnia Chuyia po śmierci męża zostaje zawieziona przez ojca do Domu dla Wdów. Tam golą jej głowę i ubierają w białe sari. Dołącza do kobiet w różnym wieku. Tak ma spędzić całe życie. Nie ona jedyna, bo są tam również inne kobiety będące wdowami od dzieciństwa.
Dziewczynka zaprzyjaźnia się z młodą wdową Kalyani. Kalyani jako jedyna nosi długie włosy,nie bez powodu, jest zmuszana wspomagać budżet domu ukrytą prostytucją. Pewnego dnia poznaje przystojnego, chłopaka ze szlacheckiej rodziny, który właśnie ukończył studia prawnicze. Narayan będąc zwolennikiem Ghandiego uważa za naturalną sprawę, że wdowa może mieć drugiego męża. Budzi to oburzenie całej lokalnej społeczności, a przede wszystkim wdów. Mała Chuyia marzy o powrocie do domu, Kalyani pragnąca szczęścia i normalnego życia również chciałaby się stamtąd wydostać, czy ich marzenia się spełnią?
Szanghaj jest szybko zmieniającym się, portowym miastem, gdzie ludzie przychodzą i odchodzą. W tym mieście odnajdywali się kapitaliści, rewolucjoniści, politycy, żołnierze, artyści, gangsterzy. Odgrywały się w nim rewolucje, zamachy, a także wielkie miłości. W 1949 roku, po zwycięstwie komunistów, wielu mieszkańców miasta uciekło do Tajwanu i Hongkongu opuszczając swe rodziny, domy na przeszło 30 lat. Ci, którzy zostali, przeżycie rewolucji kulturalnej i wielu innych zmian wprowadzonych przez nową władzę.
Na wsi gospodarzy na swoich hektarach stary rolnik, uprawia rolę zgodnie z tradycją z dziada i pradziada. Ma trzech synów, dwóch wykształconych uciekło do miasta, na roli został jeden, Czesław, pracuje przy ojcu. Pewnego dnia stary rolnik umiera. Po stypie, miastowi synowie pospiesznie odjeżdżają, nie zainteresowani sprawami wsi. Czesław, wykorzystując pożar, który wybuchł w ich starej stodole, oznajmia wszystkim, że zrywa ze starymi poglądami i w tym miejscu zbuduje nowoczesne gospodarstwo…
Jako Sikh, Amrit Singh, często jest postrzegany przez pryzmat swojego wyglądu i oceniany na podstawie przynależności rasowej. Gdy jego marzenie o zostaniu szefem oddziału chirurgii w centrum transplantacji zostaje zniszczone i awans zostaje z mu odmówiony z powodu jego powierzchowności, Amrit postanawia dokonać pewnych zmian. Zrywa z tradycją, której był całe swoje dotychczasowe życie wierny: zdejmuje turban i obcina włosy. Ukrywanie tej decyzji przed narzeczoną i rodziną to dopiero początek kompromisów, na jakie będzie musiał się zgodzić, by utrzymać się w mętnych wodach szpitalnej polityki i przemysłu medycznego. Gdy te decyzje ostatecznie doprowadzają do śmierci jednego z jego pacjentów Amrit na nowo zaczyna odkrywać wartość religii i tradycji, od której wcześniej się odwrócił.