Filmy klasa średnia

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje klasa średnia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Film opowiada historię bogatej rodziny Recchi, której życie jest w trakcie rewolucyjnych zmian. Eduardo Sr, patriarcha rodziny, zdecydował się oddać pod władanie następcy jego ogromne przedsiębiorstwa przemysłowe, zaskakując tym wszystkich. Podzielił władzę pomiędzy swego syna Tancrediego, a wnuka Edo. Ale marzeniem Edo jest otwarcie restauracji ze swoim przyjacielem Antonio, przystojnym i utalentowanym szefem kuchni. W samym sercu rodziny jest żona Tancrediego - Emma (Tilda Swinton), rosyjska emigrantka, która wtopiła się w burżuazyjną kulturę Milanu. Edo jest wstrząśnięty do głębi, kiedy jego przyjaciel i partner w interesach Antonio wyrusza w namiętny romans wraz z matką Edo, co zmieni ich rodzinę na zawsze.

Prywatka

6,8
Kid zostaje zaproszony na prywatkę, organizowaną w domu swojego najlepszego kumpla Playa. Niestety po powrocie do domu okazuje się, że ojciec dowiedział się, że znowu narozrabiał w szkole, za co dostaje szlaban. Odczekawszy aż ojciec zaśnie Kid wymyka się z domu i udaje na prywatkę.
Czy miłość do koszykówki może mieć ścisły związek z miłością do drugiego człowieka? Okazuje się, że tak. Tak było w przypadku dwójki dzieci, które poznały się na boisku. Miłość do koszykówki zaowocowała także odwzajemnionym uczuciem. Jednak do czasu. Każde z nich - Monica i Quincy realizowało swoje własne plany i kariery sportowe. Czy miłość do siebie i do ukochanego sportu przetrwała?


W tym filmie tytuł brzmi niewinnie. W rzeczywistości to obraz porządnych, zdawałoby się, młodych małżeństw z niewielkiego miasteczka. Ich życie to na pozór sielanka - wspólne spotkania, place zabaw, pływanie z dziećmi. Idealne dzieci, idealni rodzice. Dzieci mają w przyszłości osiągać szczyty kariery, a znudzeni małomiasteczkowym życiem i nieustanną grą pozorów rodzice poszukują ucieczki i zapomnienia w ukradkowych romansach i internetowej pornografii.
Po wielu latach życia w Niemczech Ahmad wybiera się z wizytą do Iranu. Jego znajomi z czasów studenckich postanawiają zorganizować trzydniowy wypad nad Morze Kaspijskie. Jedna z dziewczyn, radosna Sepideh, bierze organizację w swoje ręce. Nie informując przyjaciół zaprasza Elly, opiekunkę córki ze żłobka. Ahmad, który właśnie zakończył nieudane małżeństwo z Niemką, chciałby związać się na stałe z Iranką. Jego przyjaciele powoli uzmysławiają sobie, dlaczego Sepideh zaprosiła Elly. Wszyscy po kolei wychwalają jej zalety. Drugiego dnia wydarza się coś, co prowadzi do zniknięcia Elly. Radosna atmosfera ulatuje, gdy przyjaciele starają się zrozumieć, jak i dlaczego zniknęła.
Sufrażystki zostają zmuszone do przejścia do podziemia, aby realizować niebezpieczną grę w kotka i myszkę z coraz bardziej brutalnym państwem.
Oparta na prawdziwych wydarzeniach poruszająca historia przyjaźni dwojga ludzi, która na zawsze zmieniła ich życie. Pojawienie się ekscentrycznej starszej pani w jednej z eleganckich dzielnic Londynu budzi niepokój jej mieszkańców. Panna Shepherd mieszka bowiem w vanie, którego, jak twierdzi, zaparkowała „tymczasowo” na podjeździe domu Alana Bennetta. Spędziła tam kolejnych 15 lat. Z każdym dniem relacje tych dwojga zacieśniają się, przechodząc powoli w prawdziwą przyjaźń. Dziwaczna, ekscentryczna, pewna siebie panna Shepherd z czasem wtapia się w krajobraz okolicy, stając się jego najważniejszą mieszkanką.
Snobistyczna gospodyni domowa z determinacją usiłuje wspinać się po drabinie społecznej, pomimo więzów łączących ją z rodziną należącą do klasy robotniczej.
Jest maj roku 1968, w Paryżu piętrzą się barykady, ale do domostwa Milou na wsi, docierają ledwie słabe echa studenckiej rewolty. 60-letni gospodarz, opłakujący śmierć matki. Nieboszczki ciągle nie można pochować, gdyż strajkują miejscowi grabarze.
Błyskotliwa i jednocześnie przenikliwa opowieść o wielodzietnej rodzinie, w której jeden z synów odkrywa swe homoseksualne skłonności. Nie homoseksualizm jest tu jednak najważnieszy, to tylko punkt wyjścia do refleksji o tym, jaką drogą przez mękę potrafi być dorastanie jednostki nadwrażliwej i o tym, że tzw. normalna rodzina w tym bolesnym procesie wcale nie pomaga.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…