Filmy miłość, surrealizm, relacja ojciec-córka, krew

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje miłość, surrealizm, relacja ojciec-córka, krew. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Japonia, czas niedalekiej przyszłości. Kryzys gospodarczy doprowadza do wzrostu przestępczości i anarchii wśród młodzieży. W tej sytuacji rząd wprowadza przeznaczoną dla uczniów ustawę Battle Royale. Na jej mocy raz do roku studenci jednej klasy zostają osadzeni na bezludnej wyspie i zmuszeni do niesamowicie okrutnej gry. W ciągu trzech dni, korzystając z różnych broni, muszą pozabijać pozostałych kolegów z klasy. Zasada jest prosta: może przeżyć tylko jedna osoba...
Laureat NGRODY PUBLICZNOŚCI na 20 Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym. Film KONTROLERZY to niezwykła, po części baśniowa opowieść, której akcja toczy się głęboko pod ziemią. To historia dziwnego młodzieńca, Bulcsú i jego towarzyszy: pracowników metra, rywalizujących ze sobą kontrolerów, Roadrunnera, Shadowa oraz szefów podziemnego przedsiębiorstwa. To film o wyścigach po podziemnych torach, a także ... o miłości i zaczynaniu życia od nowa. W KONTROLERACH zobaczycie najbardziej komiczne sytuacje, jakie mogą spotkać pasażerów w kontakcie z dobrze wszystkim znanymi "kanarami".
Matka 15-letniej Vanessy jest prostytutką, a ojczym molestuje ją seksualnie. W końcu rodzice dziewczyny trafiają do więzienia. Władze chcą wysłać ją do przytułku dla trudnej młodzieży. Vanessa jednak ma inne plany. Kradnie samochód i uzbrojona w pistolet wyrusza w długą podróż, by zamieszkać z babcią, której zresztą nigdy nie widziała. Po drodze jej auto psuje się na autostradzie, a dziewczyna zabiera się w dalszą drogę z przypadkowym kierowcą – Bobem Wolvertonem, który podaje się za psychologa pomagającego młodzieży z trudnych środowisk…


Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Ferdinand Griffon jest mężczyzną w średnim wieku. Ma żonę i dzieci i prowadzi spokojne życie. Pewnego dnia poznaje młodą studentkę Marianne Renoir. Zakochują się w sobie, od pierwszego wejrzenia i postanawiają uciec z miasta. Po drodze dzieje się wiele szalonych i niewytłumaczalnych wydarzeń.
Earl Brooks to dobrze prosperujący człowiek interesu, hojny filantrop, kochający ojciec i oddany mąż. Z pozoru nienaganny. Ale pan Brooks ma sekret - jest żądnym krwi seryjnym mordercą, przy tym tak sprytnym, że nikt go o to nie podejrzewa. Przeciwnie - winą obciąża swoje zdeprawowane alter ego, Marshalla. Brooks ulega pragnieniu zamordowania kolejnej ofiary, ale tym razem zbrodnia ma świadka - fotografa amatora. Brooks wpada w sidła przypadkowego świadka, a równocześnie depcze mu po piętach nieustępliwa pani detektyw, Tracy Atwood. Czy Brooksowi uda się przechytrzyć swoich przeciwników i nadal ukrywać swoją podwójną osobowość przed żoną i córką, czy też jego tożsamość zostanie ujawniona?
Dziewczyny poznają się w szkole, po tym, jak Juliet sprowadza się razem z rodzicami z Anglii do Nowej Zelandii. Obie żyją w świecie własnej fantazji, więc szybko nawiązuje się między nimi głęboka i w jakiś sposób erotyczna więź. Kiedy ich przyjaźń napotyka na przeszkodę w postaci niechęci matki Pauline, Honory, dziewczęta postanawiają ją wyeliminować.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…