Filmy nowoczesność

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje nowoczesność. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Lejdis

5,9
Lejdis to komedia o perypetiach czterech kobiet usiłujących poradzić sobie ze zwariowanym życiem, które nigdy nie wygląda tak, jak sobie zaplanowały. Bohaterki filmu - podobnie jak bohaterki największych amerykańskich hitów Seks w wielkim mieście, Gotowe na wszystko - to kobiety żyjące w dużym mieście, wyzwolone, nowoczesne i nieco szalone. Film opowiada o dwunastu miesiącach ich życia.
Trzy palestyńskie kobiety mieszkające w apartamencie w Tel Awiwie starają się znaleźć równowagę między tradycyjną a nowoczesną kulturą.
Chiny. Koniec 1999 roku. Tao (Tao Zhao), młoda dziewczyna z Fenyang, adorowana jest przez dwóch przyjaciół z dzieciństwa, Zhanga (Yi Zhang) i Liangziego (Jing Dong Liang). Tao w końcu decyduje się poślubić bogatszego Zhanga. Wkrótce rodzi im się syn Dollar, takie imię wybrali w przekonaniu, że dziecko będzie dorastało w krainie kapitalistycznego dobrobytu. Piętnaście lat później Tao jest już po rozwodzie, jej syn mieszka z ojcem w Szanghaju, a ona w Australii. Australia jako obietnica lepszego życia, nadziei, miłości. Ale większość to rozczarowania, to znaki, aby zmierzyć się ze swoim przeznaczeniem.


Po odpaleniu zagubionej gry grozy z lat 80. młoda programistka rzuca ukrytą klątwę, która rozdziera rzeczywistość. Zmusza ją to do podejmowania przerażających decyzji i poniesienia śmiertelnych konsekwencji.
Chłopak, który przypadkowo uzyskał dyplom elektryka ma założyć okablowanie w domu milionera.
Na posterunek w Saint-Tropez przybywa grupa atrakcyjnych policjantek, które pod czujnym okiem sierżanta Cruchota (Louis de Funès) mają odbyć zawodowy staż. Dziewczyny zostają zakwaterowane w pobliskim klasztorze. Gdy kobiety niespodziewanie zostają uprowadzone, Cruchot z przyjaciółmi rozpoczyna rozpaczliwe poszukiwania.
Rok 1971. Gwinea, 13 lat po odzyskaniu niepodległości. Nadal kraj rozdarty przez rewolucję. Historia dwóch chłopców, którzy doświadczają przyjaźni i rozstania.
Młody żydowski fotograf (w tej roli Ricardo Trêpa, wnuk reżysera i jego stały aktor) w deszczową noc wezwany zostaje przez bogatą miejscową rodzinę do zrobienia pamiątkowych zdjęć Angelice – zmarłej w niewyjaśnionych okolicznościach pięknej dziewczynie. Isaac przez obiektyw widzi jej otwarte oczy i skierowany do niego uśmiech. Od tego momentu staje się ona jego obsesją i obiektem szalonej, niemożliwej do spełnienia miłości. Miejsce akcji – portugalskie miasteczko Régua – trwa zawieszone między tradycją i nowoczesnością, stałością i zmianą; Isaac robi zdjęcia starym aparatem, fascynuje się dawnym sposobem uprawy ziemi (to nawiązanie do filmowego debiutu de Oliveiry, pokazującego pracę na rzece Douro). Reżyser posługuje się statyczną kamerą i teatralną, wystudiowaną formą. Deklamowane dialogi i proste obrazy codziennego życia przeplatają się ze snami o spotkaniach Isaaca z duchem Angeliki, estetycznie nawiązującymi do Mélièsa czy Chagalla.
Na wyspie Itaparica w stanie Bahia społeczność potomków ludu Nagô od 200 lat odtwarza zwyczaje i wartości afrykańskich i brazylijskich przodków, żyjąc z rybołówstwa i zbioru owoców. Niestety, ale przestrzeń, w której żyją, jest coraz bardziej zajmowana przez przemysł nieruchomości i turystykę.
Na wsi gospodarzy na swoich hektarach stary rolnik, uprawia rolę zgodnie z tradycją z dziada i pradziada. Ma trzech synów, dwóch wykształconych uciekło do miasta, na roli został jeden, Czesław, pracuje przy ojcu. Pewnego dnia stary rolnik umiera. Po stypie, miastowi synowie pospiesznie odjeżdżają, nie zainteresowani sprawami wsi. Czesław, wykorzystując pożar, który wybuchł w ich starej stodole, oznajmia wszystkim, że zrywa ze starymi poglądami i w tym miejscu zbuduje nowoczesne gospodarstwo…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…