Kłopoty z prequelem Obcego 1
Mamy niezbyt dobrą wiadomość dla fanów filmu Obcy. Według najnowszych doniesień produkcja prequela Obcego stanęła pod znakiem zapytania. A to wszystko za sprawą kłótni pomiędzy Ridleyem Scottem a studiem 20th Century Fox. Poszło o pieniądze a dokładnie o to ile ma wynieść budżet tej produkcji.

Pierwsze rysy na współpracy pomiędzy Scottem a 20th Century Fox pojawiły się jeszcze przed oficjalnym poinformowaniem o rozpoczęciu produkcji filmu. Początkowo, bowiem Ridley Scott chciał jedynie film produkować a nie zajmować się jego reżyserią. Wtedy jednak studio dało ultimatum. Albo ten wyreżyseruje film albo oni nie dadzą zgody na produkcję.
Tym razem problem jest poważniejszy. Obie strony pokłóciły się o to ile ma wynieść budżet produkcji. Scott po podliczeniu pierwszych kosztów chciał otrzymać 250 mln $. Na to nie zgodziło się studio, które zapowiedziało, że może dać maksymalnie 30 mln $. To ogromny cios dla produkcji, bowiem z pierwszych deklaracji wiadomo, iż w planach film miał zostać nakręcony z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii. A to jak wiadomo bardzo kosztuje. Więc ekranizacja filmu stanęła pod znakiem zapytania.
Podobno dodatkowo twórcy pokłócili się o to z myślą, o jakiej kategorii wiekowej film ma być realizowany. Ridley Scott chce nakręcić prequela Obcego bardziej agresywnego i brutalnego, więc otrzymałby kategorię R. Z kolei 20th Century Fox chciałoby kategorii PG-13, która ma szansę trafić do większej widowni a co za tym idzie zarobić więcej pieniędzy.
Czy więc film w ogóle powstanie?
Źrodło: www.latinoreview.com
Jakoś ten artykuł nie trzyma się kupy, nie wierzę, że Fox chce zaoszczędzić na reaktywacji jednej ze swoich najbardziej znanych postaci. W tekście jest mowa, że te 30 mln$ to ma być budżet jednego filmu, w tej kwestii przesadza zarówno Scott jak i wytwórnia. Widziałem efektowniejsze filmy za 25 mln$ (np Świt żywych trupów Snydera) niż jego Robin Hood za 200 mln$. Coś dziwnego dzieje się z finansami filmów zarówno Ridleya jak i jego brata (czy ktoś widział te 100 mln$ budżetu w Metrze strachu?)
Poza tym kolejna dziwna sprawa-kategoria, przy 30 mln$ budżetu wytwórnie bez problemu pozwalają na kategorię R (tak jak np przy wspomnianym Predators). Także sądzę, że cały ten konflikt to jedynie plotka.