Awanturniczy, niechlujni odmieńcy, którzy zostali najemnikami. Vox Machina bardziej niż o królestwo dba o łatwy zarobek i tanie piwo. Gdy jednak królestwu zagraża niebezpieczeństwo, członkowie niesfornej bandy zdają sobie sprawę, że jako jedyni mogą przywrócić sprawiedliwość. Z pozoru łatwe zadanie daje początek opowieści o nowych bohaterach Exandrii.
Odcinki 24 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Triumfalny powrót Vox Machiny zostaje zakłócony przez starożytne smoki, należące do tajemniczego Konklawe Chroma. Mimo wysiłków drużyny, smoki niszczą miasto, zmuszając bohaterów do ucieczki.
Vox Machina dociera do starożytnego Vasselheimu, gdzie poszukuje sprzymierzeńców. Okoliczności zmuszają drużynę do zawarcia sojuszu z łowcami nagród zrzeszonymi w Gildii Pogromców. Vox Machina natrafia na prastare stworzenie, które posiada kluczowe informacje, mogące pomóc w walce ze smokami z Konklawe Chroma.
Vox Machina odkrywa prastary grobowiec w poszukiwaniu Artefaktów Dywergencji – legendarnego oręża, zdolnego pomóc bohaterom w walce ze smokami z Konklawe Chroma. Po pokonaniu szeregu przeciwności na drodze do zatopionego grobowca, jeden z członków drużyny popełnia fatalny w skutkach błąd.
W ramach desperackiej próby ocalenia jednego z towarzyszy, Vax zawiera pakt z Matroną Kruków, oferując w zamian swoje życie. Gdy Vox Machina wydostaje się z zatopionego grobowca, Vax rozmyśla nad konsekwencjami podjętej decyzji.
Podróżując przez królestwo w poszukiwaniu kolejnego Artefaktu Dywergencji, Vox Machina trafia do Pyrah – ojczyzny Ashari Ognia. Po uświadomieniu sobie, że mieszkańcy wioski są w tarapatach, drużyna rusza z pomocą, walcząc z ognistymi potworami przedostającymi się przez portal z innego świata. W czasie próby zamknięcia portalu, Keyleth odkrywa nowe pokłady mocy.
Dotarłszy w miejsce, gdzie został ukryty kolejny Artefakt Dywergencji, Vox Machina musi zmierzyć się z tajemniczym sfinksem Kamalijorim – partnerem Osysy. Ale nawet w wypadku zwycięstwa członków drużyny czeka nie lada wyzwanie.
W trakcie ucieczki przed czarnym smokiem Umbrasylem członkowie Vox Machiny zostają rozdzieleni. Połowa drużyny trafia do innego wymiaru – tajemniczej Krainy Baśni. Na swej drodze natrafiają na przedziwne zagrożenia, ale mimo to nie rezygnują poszukiwań kolejnego Artefaktu. Tymczasem druga część drużyny szuka sposobu na uleczenie kompana, który padł ofiarą klątwy.
Podróżując przez Krainę Baśni, Vox Machina trafia do miasta Syngorn, siedziby ojca Vaksa i Vex. Po pełnym emocji spotkaniu drużyna zagłębia się w Krainę Baśni, gdzie poszukuje kolejnego Artefaktu Dywergencji – Łuku Fenthrasa. Jednak aby go zdobyć, bohaterowie muszą stawić czoło prastaremu i potężnemu stworzeniu. Tymczasem w Tal’Dorei, Scanlan i Pike próbują uleczyć Groga.
Po odkryciu, że Tytanowe Knykcie są w Westruun, Pike i Scanlan obmyślają plan, jak pozbawić ich dotychczasowego właściciela – wuja Groga, Kevdaka. Jednakże Grog, osłabiony klątwą Tchórzliwego Ostrza i prześladowany wspomnieniami pojedynku z wujem, nie jest pewien, czy wystarczy mu sił.
Mimo osłabienia potworną klątwą, Grog stawia czoło Kevdakowi w walce na śmierć i życie. Pojedynek jest zacięty, ale Grog ulega przeciwnikowi wyposażonemu w Tytanowe Knykcie – jeden z Artefaktów Dywergencji. W chwili gdy barbarzyńca spogląda w oczy śmierci, z odsieczą przybywają sojusznicy.
Scanlan dokonuje ważnego odkrycia dotyczącego swojej przeszłości, a Vax stawia czoło Matronie Kruków, by odkryć prawdę o zawartym z nią pakcie. Tymczasem Vox Machina łączy siły ze Stadem Groga i wspólnie zastawiają pułapkę na czarnego smoka Umbrasyla.
Umbrasyl co prawda wydostaje się z pułapki przygotowanej przez bohaterów, ale Vox Machina ściga go do leża we wnętrzu góry. W tunelach wypełnionych smoczym kwasem drużyna musi stawić czoło złowrogiej bestii.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…