Film i telewizja odgrywają istotną rolę w twórczości
Demirkubuza. Jego bohaterowie często bywają uzależnieni od ruchomych obrazów. Szukają w nich ucieczki od rzeczywistości albo wzorców potrzebnych do jej kształtowania. İsa jest w tej twórczości przypadkiem szczególnym – dorabia jako statysta przy produkcji tanich seriali. W życiu codziennym jest nieudacznikiem, który żyje w obskurnej norze, zalega z czynszem, a w dodatku ma niejasne porachunki z mafią. Rozdygotany, niezdolny do świadomego działania, rozpaczliwie chciałby coś znaczyć. Z pistoletem w dłoni i głową pełną scenariuszy filmowych próbuje odgrywać rozmaite role. Pewnego dnia na jego drodze staje Meryem – piękna, maltretowana przez męża sąsiadka. W galerii przegranych bohaterów
Demirkubuza İsa to jeden z typów najbardziej żałosnych, to bezwolna ofiara manipulacji. W
Üçüncü sayfa oglądamy ludzi na samym dnie ich człowieczeństwa, gnanych instynktem przetrwania. Na ile jesteśmy w stanie zrozumieć człowieka poprzez jego miejsce w strukturze społecznej? – zastanawiał się reżyser, zachęcając do możliwie obiektywnej, pozbawionej etykietowania oceny bohaterów.