Historia założenia jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Student Harvardu, Mark Zuckerberg zakłada w 2004 roku stronę thefacebook.com, która staje się szybko fenomenem.
Jesse Eisenberg i Andrew Garfield zaprzyjaźnili się ze sobą podczas kręcenia filmu. Dlatego, według Eisenberga, sceny konfliktów między bohaterami były trudne do zagrania.
Justin Timberlake był jedynym aktorem z ekipy, który spotkał się w rzeczywistości z postacią, którą zagrał, a mianowicie z Seanem Parkerem.
Reżyserowi filmu, Davidowi Fincherowi spodobała się współpraca z Ronney Marą na tyle, że obsadził ją w roli Lisbeth Salander w jego nowym filmie – The Girl with the Dragon Tattoo (2011).
Scena zerwania Jesse'ego Eisenberga i Rooney Mary zajęła w scenariuszu osiem stron i zakładała dziewięćdziesiąt dziewięć ujęć.
Pozostałe
„You don't get to 500 million friends without making a few enemies” (pol. Nie zdobędziesz 500 milionów znajomych, nie robiąc sobie kilku wrogów) to hasło promujące film Finchera o powstaniu Facebooka.
Reklamy filmu Finchera o założycielach portalu społecznościowego Facebooka, zostały zablokowane na… Facebooku. Jest to spowodowane tym, że Facebook nie jest bezpośrednio powiązany z produkcją filmu, a także – prawdopodobnie – przez fakt, że reżyser w niekoniecznie dobrym świetle ukazał założycieli portalu internetowego.
W Zombieland z 2009 r. główny bohater grany przez Jesse'ego Eisenberga, który wystąpił w Social Network jako założyciel Facebooka, mówi, że najlepszą rzeczą, jaką spotkało ludzi po zagładzie zombie, jest brak statusów na wspomnianym portalu społecznościowym.
Podczas przygotowań do roli Marka Zuckerberga dwa tygodnie przed rozpoczęciem zdjęć do filmu Jesse Eisenberg zarejestrował się na portalu Facebook. Po zakończeniu prac nad filmem usunął swoje konto.
Scenariusz Aarona Sorkina liczył 166 stron. W kontrakcie Davida Finchera zastrzeżono, że film ma trwać około dwóch godzin. Dlatego też aktorzy musieli mówić szybciej.