Dokument o
Hitchcocku, który tak naprawdę nie jest o
Hitchcocku, lecz używa persony
Hitchcocka jako lustra - zarówno dla reżysera, jak i dla całej epoki. Wielopoziomowa gra podwójności: odbić, sobowtórów, lustrzanych zbiegów okoliczności i profetycznych zdarzeń. Zimna wojna i wojna z terroryzmem,
Hitchcock i jego sobowtór, historia i współczesność, kino i telewizja, USA i ZSRR, atak na WTC z 11 września 2001 i nalot ptaków na Empire State Building z 1948 r. - to zaledwie kilka duplikatów składających się na strukturę tego dokumentu. Ramą dla
Double Take są
Ptaki Hitchcocka, według
Grimonpreza "skończone arcydzieło kultury strachu". W nią wpleciona jest historia spotkania
Hitchcocka z własnym sobowtórem, oparta na opowiadaniu brytyjskiego pisarza
Toma McCarthy'ego, oraz zgrabnie skrojone fragmenty telewizyjnych newsów z lat 60., relacjonujące spotkanie Roberta Nixona z kolejnym sobowtórem wielkiego reżysera - Nikitą Chruszczowem.