To miał być najszczęśliwszy dzień w życiu Klary. Jednak słowa "póki śmierć nas nie rozłączy" szybko nabrały zupełnie nowego, złowrogiego znaczenia. Morderczy wirus zamienił gości weselnych w krwiożercze monstra. Panna młoda rozpoczyna desperacką walkę o przetrwanie.

Filmax International

Grupa Filmax International jest jedną z największych wytwórni filmowych i audiowizualnych w Hiszpanii, ma swoją siedzibę w Barcelonie, a jej prezesem jest Julio Fernández.

Międzynarodową renomę przyniosły wytwórni takie produkcje jak: [REC] (reż. Jaume Balagueró i Paco Plaza), Mientras duermes (reż. Jaume Balagueró), Exorcismus: Opętanie Amy Evans (reż. Manuel Carballo), Mechanik (reż. Brad Anderson) z Christianem Bale’em i Jennifer Jason Leigh, Dziennik nimfomanki (reż. Christian Molina), Transsiberian (reż. Brad Anderson) z Woody Harrelsonem, Emily Mortimer i Sir Benem Kingsleyem, Delikatna (reż. Jaume Balagueró) z Calistą Flockhart i Richardem Roxburghiem oraz hit box-office’u w Stanach Zjednoczonych - Ciemność (reż. Jaume Balagueró) z Aną Paquin.

Filmax ma także na swoim koncie produkcję filmów familijnych i animowanych, za które został aż pięciokrotnie uhonorowany odpowiednikiem amerykańskiego Oscara, czyli nagrodą Hiszpańskiej Akademii Filmowej. Wyróżnione produkcje to: "Goomer" (reż. José Luis Feito, Carlos Varela), El Cid – Legenda o mężnym rycerzu (reż. Jose Pozo), Pinokio, przygoda w przyszłości (reż. Daniel Robichaud), Stefan Malutki (reż. Juan Pablo Buscarini) oraz "Gisaku" (reż. Baltasar Pedrosa).

Najnowszą produkcją Filmaxu, dedykowaną najmłodszej widowni jest White Gorilla (reż. Andrés G. Schaer).

Do najbardziej prestiżowych produkcji Filmax International bez wątpienia zalicza się najnowszy film Antonio Chavarríasa Childish Games, który został zaprezentowany w konkursie głównym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie w 2012 roku i otrzymał nominację do Złotego Niedźwiedzia. Inne nagradzane obrazy produkcji Filmax to No habrá paz para los malvados (reż. Enrique Urbizu) z 2011 roku, który otrzymał czternaście nominacji do nagrody Hiszpańskiej Akademii Filmowej, Secuestrados (reż. Miguel Ángel Vivas), który dostał nagrodę dla najlepszego horroru oraz za najlepszą reżyserią na festiwalu Austin Fantastic Fest oraz głośny dramat Agnozja (reż. Eugenio Mira).

Kostiumy: Rosa Clará & Florentino

Producentom filmu [REC] 3 udało się namówić do współpracy dwójkę utalentowanych i sławnych projektantów: Rosę Clará - projektantkę sukni ślubnych i wieczorowych oraz Florentino - projektanta mody męskiej. Rosa Clará i Florentino zaprojektowali i wykonali kostiumy dla całej obsady filmu, a także wzięli czynny udział w jego promocji.

To pierwszy przypadek zaangażowania tak uznanych w świecie mody twórców we współpracę przy produkcji horroru. Szef Filmax International Julio Fernández uważa, że wsparcie dwójki najbardziej znanych w Hiszpanii projektantów było "wielkim zaszczytem i dało filmowi dodatkowy, szczególny wymiar."

Rosa Clará nie ukrywa, że podstawowym powodem, który sprawił, że zainteresowała się tym projektem była niesamowita, międzynarodowa popularność dwóch pierwszych części sagi "[REC]". "Bardzo spodobał mi się pomysł pracy przy kolejnym filmie z dobrze mi znanej serii "[REC]". Nie jest to typowy przykład filmu, w którym można zobaczyć suknię ślubną mojego projektu – nigdy nie projektowałam kostiumów do horroru, ale ten mnie zainteresował. Było to dużym wyzwaniem, ale też świetną zabawą. Pracowałam na planie ze wspaniałymi ludźmi, profesjonalistami w swoich dziedzinach i dlatego nie mam najmniejszych wątpliwości, co do tego, że film będzie sukcesem. I uwielbiam główną bohaterkę – jest naprawdę doskonałą panną młodą."

Projektant Florentino Cacheda dodaje: "Byliśmy bardzo podekscytowani możliwością udziału w produkcji tego filmu. Poza ogromną satysfakcją z tej współpracy, mieliśmy możliwość zamanifestowania naszego poparcia dla hiszpańskich produkcji filmowych. Moda i kino powinny częściej się wspierać i łączyć siły w promocji naszej rodzimej kultury na świecie. Także tej najbardziej współczesnej i awangardowej.”

Krótko o filmie

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

[REC]3: Geneza to prequel najpopularniejszej serii filmów grozy w historii kina europejskiego, która otrzymała nominację do Europejskiej Nagrody Filmowej, a wraz z Sierocińcem zapoczątkowała ogólnoświatową modę na hiszpańskie horrory.

To miał być najszczęśliwszy dzień w życiu Klary. Jednak słowa "póki śmierć nas nie rozłączy" nabrały szybko zupełnie nowego, złowrogiego znaczenia. Morderczy wirus zamienił gości weselnych w krwiożercze monstra. Panna młoda rozpoczyna desperacką walkę o przetrwanie.

Seria "Rec" zyskuje nowy wymiar i rozmach, opuszczając mury zainfekowanej kamienicy, znanej z poprzednich odsłon cyklu. Zaskakujące rozwiązanie zagadki rozprzestrzeniającego się zła pozwoli spojrzeć na fabułę wcześniejszych filmów z zupełnie nowego punktu widzenia.

"Główne role grają Diego Martin i Leticia Dolera. Akcja prequela rozgrywa się na weselu, ale nie wszystkie wydarzenia rejestruje kamera z ręki, więc tym razem wyjdziemy poza subiektywny punkt widzenia" reżyser Paco Plaza .

Reżyser o filmie

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Gdy po nakręceniu drugiej części przystępujesz do realizacji trzeciej, to co wcześniej było sequelem staje się częścią sagi. Musisz pozostać w obrębie realiów, które wyznaczył pierwszy film, ale też zaproponować publiczności coś świeżego. Do trzeciej części [REC] chciałem wprowadzić elementy kina przygodowego, zachowując jednocześnie strukturę horroru oraz czarny humor, które od samego początku są wyznacznikami sagi.

Zapewne każdy przynajmniej raz w życiu uczestniczył w weselu i doskonale wie, jak ono wygląda. Ulubiony wujek wypija kilka kieliszków wina za dużo, dawno niewidziani kuzyni zestarzeli się, utyli albo po prostu dorośli, a drużba podrywa druhnę. Pomysł na [REC] 3 narodził się na styku znanych weselnych tradycji i klasyki horroru, w której hiperrealizm i fantastyka łączą siły. Tam gdzie Berlanga spotyka Roba Zombie.

Film opowiada historię o tym, jak najszczęśliwszy dzień życia w mgnieniu oka zamienia się w koszmar. O utracie wszystkiego, co najważniejsze. To historia, w której bohaterami są zwykli ludzie pochłonięci przez wir niezwykłych wydarzeń. To film o zombie grasujących na weselu i o pannie młodej z piłą mechaniczną, która nie zgadza się, żeby martwe kreatury zrujnowały jej "wyjątkowy dzień".

Mam nadzieję, że ta historia autorstwa Luiso Berdejo dostarczy widzom rozrywki i mocnych wrażeń. Przepraszam, że nie zdradzę więcej, ale im mniej wiesz na temat akcji filmu, tym większe szanse, że opowieść cię wciągnie. Serdecznie zapraszam wszystkich do obejrzenia kolejnej części sagi "[REC]" i pamiętajcie: miłość wszystko zwycięża….

… ale niezwykle pomocna bywa piła łańcuchowa!

Paco Plaza

Reżyser o muzyce: Pieśni miłości i śmierci

Ten pressbook może zdradzać kluczowe elementy filmu

Za pomocą muzyki w filmie [REC] 3 chciałem oddać hołd wielkim twórcom współczesnego hiszpańskiego rocka. Nowożeńcy i goście weselni prowadzeni przez niekwestionowanego króla rocka Loquillo będą bawić się i szaleć przy kompozycjach takich twórców jak M-Clanu, Coque Malla, czy Tino Casala – prawdziwych, pełnokrwistych rockmanów z Hiszpanii.

Paco Plaza

Więcej informacji

Proszę czekać…