Sindbad

6,1
Sindbad produkcji BBC, to współczesna wersja znanej historii o przygodach Sindbada żeglarza. Sindbad to impulsywny młodzieniec, który szuka odkupienia po dokonanej zbrodni. Ciążąca nad nim klątwa rzucona przez babkę zmusza go do nieustannej żeglugi po morzach i oceanach, które zamieszkują najdziwniejsze stworzenia. Sindbad stanie się wolny dopiero, gdy odkupi swoje winy.
Odcinki 12 dodaj odcinek
Sezony
Lata
Uliczny watażka Sindbad przypadkowo zabija syna Lorda Akbariego, a ten w zemście zabija jego brata. Sindbadowi udaje się uciec, jednak jego własna babka rzuca klątwę: dopóki nie odkupi on swych win, nie może przebywać na lądzie więcej niż 24 godziny. Sindbad ukrywa się na statku, który atakują tajemnicze morskie stwory. Ocaleje zaledwie kilku członków załogi:. Sindbad, Anwar – okrętowy medyk, Gunnar – handlarz z północy, Nala – zbieg, złodziejka Rina oraz kucharz.
Załoga statku dostaje się do niewoli morskich złodziei. Sindbad próbuje uwieść ich przywódczynię – groźną Razię – w nadziei, że ta go ocali. Niestety, okazuje się, że choć wojowniczka spędziła z nim noc, i tak pragnie jego śmierci. Sindbad planuje ucieczkę przy pomocy ptaka, uwięzionego na statku, chce też odwrócić uwagę strażników, by jego przyjaciele także zdołali uciec.
Anwar przegrywa statek w zakładzie z kupcem Abdulem-Fahimem. Sindbad nie ma wyjścia – musi mu wyjawić, że jeśli nie odzyska statku, zginie przez ciążącą na nim klątwę. Załoga podąża za Abdulem-Fahimem do tawerny, gdzie Sindbadowi udaje się odzyskać żaglowiec. Niestety, właściciele lokalu, Faris i Essam, zmuszają go, by uwolnił przyjaciół z zaczarowanych komnat. W dodatku, musi to zrobić zanim klątwa da o sobie znać. Sindbad ratuje przyjaciół – ale gdy klątwa zacznie działać – ci będą musieli zanieść go na statek. Młodzieniec dochodzi do siebie, jednak zmuszony jest opowiedzieć załodze o ciążącym na nim przekleństwie.
Na statku brakuje wody, kucharz cierpi z powodu doskwierającego mu pragnienia. Na horyzoncie niespodziewanie pojawia się opuszczony okręt, a na nim tajemniczy starzec. Załoga nie wie, że to demon śmierci, który przybył po Nalę – ta bowiem miała zostać mu poślubiona. Nala godzi się na ślub w nadziei, że w ten sposób przywróci życie swemu ojcu. Sindbad orientuje się, kim jest przybysz i chce ocalić Nalę – na próżno. Dopiero gdy okazuje się, że Śmierć nie wie o żałobie swej narzeczonej, zaklęcie przestaje działać i Nala ucieka.
Gunnar i Sindbad wpadają w zasadzkę bandy zbójców, którzy wymierzają sprawiedliwość za różne niegodziwe czyny. Ich przywódca, Obsidian, skazuje Gunnara na śmierć – w przeszłości walczył bowiem jako Wiking. Zatrudniona przez Lorda Akbariego czarodziejka Taryn tworzy zaklętą istotę, która podąża śladami Sindbada i trafia do obozu zbójców w momencie, gdy Gunnar ma zginąć z ręki Obsidiana. Zbójcy bezskutecznie usiłują zabić magicznego stwora. Gunnar domyśla się, że istota żywi się emocjami Sindbada, więc pokonać ją może tylko on – opanowując swój gniew. Widząc waleczność i dobre serce Gunnara, Obsidian daruje mu życie i zaprasza do swojej bandy. Gunnar odmawia.
Sindbad zostaje zaatakowany przez morskiego potwora. Traci przytomność, a po ocknięciu okazuje się, że ocaliła go tajemnicza Roisin. Bohater zakochuje się w niej, nieświadomy, że czarodziejka kradnie jego wspomnienia. Rina spotyka Roisin, która zamierza zabić Sindbada, i oferuje swoją pamięć w zamian za jego życie. Roisin nie wie, jak koszmarne wspomnienia dręczą Rinę, sprzedaną w niewolę przez własną matkę. Zła czarodziejka ginie przytłoczona wspomnieniami Riny, a Sindbadowi wraca pamięć. Czuje on, że jego babka potrzebuje pomocy. Rusza więc do Basry na ratunek. Nie wie, że to pułapka zastawiona przez Taryn i Lorda Akbariego.
Sindbad wraca do Basry na ratunek babce, ale wpada w pułapkę. Wygrywa jednak pojedynek z Lordem Akbarim, daruje mu życie i błaga o wybaczenie za zabicie jego syna. Dzięki temu pokonuje klątwę. Niespodziewanie Taryn zabija Akbariego i mówi Sindbadowi, że może go poprowadzić do brata, który przebywa w krainie umarłych. Babce Sindbada udaje się przemóc czary Taryn, która pada nieprzytomna. Niestety, uratowanie Sindbada kosztuje życie jego babki. Przed śmiercią mówi ona wnukowi, że ten jest kimś wyjątkowym. Uwolniony od czaru Sindbad rusza w poszukiwaniu następnych przygód. Nala postanawia zostać w Basrze.
Sindbad i jego przyjaciele próbują dostać się do labiryntu, w którym usiłują znaleźć kamień przepowiadający przyszłość. Zostają pojmani, a Sindbad skazany na śmierć. Uwalnia go poszukiwaczka zbiegów, Tiger, nasłana przez Taryn, by pojmać Sindbada. Gdy Sindbad ratuje życie Tiger, ta postanawia zrezygnować ze swej misji. Dołącza do załogi statku.
Załoga statku dostaje zlecenie – ma przetransportować pewną uczoną i tajemnicze, ogromne jajo na odległą wyspę. Niestety, wykluwa się z niego demon-wąż. Ponieważ stanowi on zagrożenie dla załogi, ta postanawia go zabić, ale uczona łączy się z demonem, tworząc rozumną bestię. Gdy bohaterom udaje się pokonać potwora , ruszają na poszukiwanie mnicha, który może im wskazać drogę do krainy umarłych.
Tiger zawarł umowę, że dostarczy profesora i gigantyczne jajo na bezludną wyspę, gdzie mają się odbyć eksperymenty służące zwalczaniu plagi szczurów. Jednak w czasie drogi dochodzi na statku do nieprzewidzianych wydarzeń. Z jaja wychodzi potwór, który szybko rośnie i potrzebuje pokarmu, a profesor kombinuje, jak mu go dostarczyć. Załoga powoli orientuje się, że potwór chce zjeść człowieka i jedynym wyjściem z sytuacji jest zabicie bestii, zanim będzie za późno. Jednak profesor nie chce do tego dopuścić.
Załoga odwiedza klasztor, licząc że znajomy Tiger, brat Angelico, pomoże im w znalezieniu drogi do Kraju Śmierci. Tymczasem Gunnar zostaje fałszywie oskarżony o bycie opętanym przez demona. Sindbad spróbuje udowodnić niewinność swojego towarzysza.
Załoga wyrusza do Krainy Śmierci, by uratować Jamila. Podczas konfrontacji ze strażnikiem Sindbad poznaje prawdę o swojej matce.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

  • Opisy
  • Recenzje
  • Słowa kluczowe

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…