Aktorzy o swoich postaciach
PIOTR STRAMOWSKI – „MAJAMI”
Majami zostaje przeniesiony z wydziału do walki z przestępczością narkotykową i trafia do komendy. Zlecane mu zadania są zdecydowanie poniżej jego umiejętności. W tym momencie gangster o pseudonimie „Babcia” rzuca mu wyzwanie. To punkt zwrotny w życiu mojego bohatera, jego nowy napęd do działania. Majami to człowiek skryty, sumienny, bardzo dobrze wykonujący swoją pracę i bezgranicznie na niej skoncentrowany. Jest trochę jak Terminator - kiedy ma sprawę do załatwienia to działa bez skrupułów. Nawet kiedy dostaje najbardziej błahe zlecenie, chce je wykonać najlepiej jak potrafi. Nie dlatego, by być najlepszym, ale żeby w pełni stanąć po właściwej stronie.
BOGUSŁAW LINDA – „BABCIA”
Babcia to człowiek, którego złamała przeszłość. Pewne zdarzenie spowodowało, że został gangsterem. Takim, który w garniturze wygląda jak typowy biznesmen. Gram postać, która ma w sobie zarówno negatywne jak i pozytywne cechy. Właśnie to było ciekawe w scenariuszu – dwóch gości z przeciwnych biegunów, czyli bandyta i policjant, działa generalnie tak samo. Czyli bezwzględnie, prosto i brutalnie, na granicy prawa.
ANDRZEJ GRABOWSKI – „GEBELS”
Patryk Vega tak mówi o Gebelsie: Gebels to policjant, który niejedno w życiu widział i przeżył. Twardy, sprawiedliwy, ze specyficznym poczuciem humoru, wrażliwy na punkcie krzywdy dzieci. W kolejnej odsłonie Pitbulla jest wciąż tym samym starym wyjadaczem, który musi walczyć nie tylko ze światem przestępczym, ale także niedoskonałościami zawodu policjanta. Gebels staje przed nowym wyzwaniem – zostaje zastępcą naczelnika Wydziału do walki z Terrorem Kryminalnym i Zabójstw. Czy kierownicze stanowisko okaże się dobrym pomysłem dla policjanta, który spędził całe życie ganiając bandytów na ulicy, przekonają się Państwo oglądając film Pitbull. Nowe porządki.
MICHAŁ KULA – „BARSZCZYK”
Barszczyk jest człowiekiem, dla którego liczy się przede wszystkim własna kariera, mówi się o nim, że „ma zajęte obie ręce, bo trzyma stołek, na którym siedzi”. Stał się człowiekiem bardziej konkretnym niż był te kilka lat temu, twardo idzie po swoje, zostaje komendantem. Z drugiej strony jest trochę taką gapą, z której wszyscy się wyśmiewają. Potrafi komplikować prowadzenie akcji, przeszkadza swoim podwładnym w wykonywaniu pracy - ci nie pozostają mu dłużni, robiąc sobie z niego żarty.
KRZYSZTOF CZECZOT – „ZUPA”
To fascynująca postać. Dobrze ubrany, z dobrego domu, mający pieniądze. To człowiek, dla którego nie istnieją konsekwencje jego przerażających działań. Kiedy jest robota do zrobienia, to ją robi. Nieważne czy jest to trening na siłowni, obiad z rodziną, obcinanie palców porwanym, czy zabicie człowieka. Szczególny „przypadek”.
PAWEŁ KRÓLIKOWSKI – „IGOR”
Igor to doświadczony, bezkompromisowy policjant. Jest bardzo skryty, jego życie prywatne zostaje za zamkniętymi drzwiami, bardzo pilnie go strzeże. Jest właścicielem firmy ochroniarskiej „Niebiescy”, w której zatrudnia najchętniej policjantów, którzy zakończyli służbę – młodo przeszli na emeryturę lub zostali wydaleni. Dzięki temu ma dostęp do tajnych danych operacyjnych, a on i jego ludzie mogą zaglądać tam, gdzie nie ma drzwi ani okien.
MAJA OSTASZEWSKA – „OLKA”
Olka jest typem „królowej życia”, bardzo pewną siebie, dojrzałą kobietą z dwójką dzieci. Zakochuje się w policjancie i postanawia go zdobyć. W mojej bohaterce jest jakaś delikatność, może nawet infantylność. Z drugiej strony jest też bardzo silna, logicznie myśląca, świadoma siebie. Potrafi radzić sobie sama w życiu. Fascynuje ją świat przestępczy i praca w policji, między innymi to pociąga ją w Majami.
AGNIESZKA DYGANT – „KURA”
Moja bohaterka zakochuje się w gangsterze. To pozwala uwierzyć jej, że trudne dotychczas życie stanie się lepsze, daje jej nadzieję na zmianę. Powoduje, że przez chwilę jest szczęśliwa. I rzeczywiście jej życie się zmienia, ale inaczej niż oczekiwała. Nowe problemy ją przerastają, odkrywają jej mroczną naturę.
JULIA POGREBIŃSKA – „AMINAT”
Aminat jest Czeczenką mieszkająca w Polsce z rodziną. Do czasu… Funkcjonuje w świecie patriarchalnym, w którym mężczyzna wyznacza granice. Poprzez utratę bliskiej osoby uświadamia sobie, że tylko od niej zależy bezpieczeństwo jej i jej dziecka. Staje się radykalna i bezkompromisowa. Ostatnią rzeczą jaką się przejmuje są opinie ludzi.