Rosemary i jej nowy mąż, Guy, przeprowadzają się do Nowego Jorku. Okazują oni wiele życzliwości podstarzałej parze, która mieszka w sąsiedztwie. Ale kiedy inna dziewczyna w bloku popełnia samobójstwo, Rosemary zostaje obdarzona większą uwagą przez złych ludzi. Musi teraz chronić swoje nienarodzone dziecko. Ale może to nie dziecko potrzebuje ochrony…
Obsada i ekipa
  • Ostatni film twórcy efektów specjalnych Farciota Edouarta.
  • Ostatni film Jean Inness.
  • Ostatni film Pearl S. Cooper.
  • Ostatni film Eleanore Vogel.
  • Ostatni film Mony Knox.
  • Jest to ulubiony film Julianne Moore.
  • Ostatni film Roberta Osterloha.
  • Film dotyczy gwałtu na młodej kobiecie. Jak na ironię w tego rodzaju przestępstwa byli zamieszani Roman Polański oraz syn Mii Farrow (Ronan).
  • Imię Rosemary jest odniesieniem do Marii, matki Jezusa.
  • Burt Reynolds był kandydatem do roli Guya Woodhouse'a.
  • „Entertainment Weekly” uznał tę produkcję za jeden z dziesięciu najstraszniejszych filmów wszech czasów.
  • William Castle powiedział, że otrzymywał listy z nienawistnymi pretensjami, że przywołał diabła.
  • Oryginalny materiał filmowy trwał ponad cztery godziny. Roman Polański nie mógł zdecydować, co wyciąć, więc pozwolił zrobić to Samowi O'Steenowi zdecydować.
  • Mia Farrow zjadła na potrzeby filmu surową wątrobę, chociaż była wegetarianką.
  • William Castle, producent filmu, zaliczył w filmie występ cameo – jako mężczyzna w pobliżu budki telefonicznej.
Okoliczności
  • Możliwe spoilery Producent William Castle chciał pokazać groteskowe demoniczne dziecko na końcu filmu, ale Roman Polański oraz pozostali producenci uznali, że lepsza będzie bardziej niejednoznaczna scena.
Pozostałe
  • Richard Sylbert nazwał ten film „największym horrorem bez horroru”.
  • Zdjęcia zrealizowano od 21 sierpnia do 20 grudnia 1967 roku.
  • Jeden z niewielu horrorów z walcem jako motywem przewodnim.
  • Dziecko ma urodzić się w czerwcu (19)66 roku, co nawiązuje do liczby 666.
  • Film jest na liście „1001 filmów, które musisz zobaczyć, zanim umrzesz” pod redakcją Stevena Schneidera.
  • Scena z budką telefoniczną została nakręcona w jednym ciągłym, nieprzerwanym ujęciu.
  • Jest to jeden z ulubionych filmów Stanleya Kubricka.
  • Ira Levin uważał, że ten film jest „najwierniejszą adaptacją powieści, jaka kiedykolwiek wyszła z Hollywood”.
Więcej informacji

Proszę czekać…