Inscenizacja Artura Hofmana stanowi rodzaj podróży artystycznej przez przedwojenną, pełną szlagierów scenę i ulice Warszawy. Lekka forma kabaretowa tak charakterystyczna dla lat trzydziestych będzie stanowić wyraźny kontrapunkt dla czasu okupacji i specyfiki życia artystycznego w getcie. Sam fakt funkcjonowania kabaretu gettowego, nie jest dla każdego współczesnego odbiorcy oczywisty. Właśnie Władysław Szlengel był tym wyjątkowym, poetyckim kronikarzem czasu Zagłady. Wyjątkowe ostre spojrzenie na rzeczywistość getta, sarkazm i ironia to unikatowa forma komentarza i stanu ducha ludzi z zamkniętej dzielnicy. Poeta zginął pod koniec powstania, 8 maja 1943 roku. Opowieść o Szlenglu (w tej roli Wojciech Solarz) wyłącznie poprzez jego teksty to tak naprawdę wyraźny szkic epoki, zarówno tej z końca lat trzydziestych, jak przede wszystkim obraz Getta. W obu przypadkach oczyma Szlengla poznajemy innych artystów Władysława Szpilmana, Wierę Gran itp. Szlengel to Żyd i polski inteligent. Każdy tekst porusza, a im bardziej akcja zbliża się do tragicznego finału, tym większa u widza świadomość pojęć: JA, ŚWIAT, ŻYCIE, ŚMIERĆ, BÓG. Nic dziwnego, że unikatowość twórczości Władysława Szlengla powoduje coraz większe zainteresowanie jego twórczością w świecie, pojawiają się m.in. tłumaczenia na język angielski czy hebrajski.
Obsada dodaj obsadę
Reżyseria Ocena
Artur Hofman
Chrystian Orzeszko
(drugi reżyser)
Jagoda Pieronek
(drugi reżyser)
Marek Hause
(asystent)
Scenariusz Ocena
Artur Hofman
(adaptacja)
Zbigniew Dzięgiel
(redaktor)
Producenci Ocena
Martin Machura
producent
Ryszard Chromik
kierownik produkcji
Magdalena Borkowska
kierownik produkcji (asystent)
Wojciech Paszke
kierownik postprodukcji
Stefan Skrzypczak
producent
Aktorzy Ocena
Wojciech Solarz
Władysław Szlengel
7,2
Katarzyna Dąbrowska
Wiera
7,0
Adrianna Gruszka
Kobieta z okna
Katarzyna Żak
Stefania
7,3
Artur Barciś
Zalman, krawiec
7,9
Marcin Przybylski
Jonas
6,9
Krzysztof Szczepaniak
Max
Katarzyna Post
Kwiaciarka
Maciej Dmochowski
Policjant
Wojciech Wróblewski
Kelner
Rafał Dajbor
Mussolini
6,0
Adam Mączka
Stalin
Małgorzata Franek
Tancerka
Klaudia Połeć
Tancerka
Vitalii Lemelianenkov
Tancerz
Maciej Marczak
Tancerz
Grzegorz Bożewicz
Muzyk
Piotr Malicki
Muzyk
Grzegorz Lalek
Muzyk
Bartłomiej Krauz
Muzyk
Marek Hause
Pan Bóg / Żyd (niewymieniony w czołówce)
Zdjęcia Ocena
Paweł Flis
Vadim d' Erceville
(zdjęcia lotnicze)
Kompozytorzy Ocena
Hadrian Filip Tabęcki
Kostiumy Ocena
Krzysztof Łoszewski
Małgorzata Chachaj
(asystent)
Renata Duralska
(garderoba)
Milena Sosulska-Michalik
(drugi)
Montaż Ocena
Beata Barciś
Krzysztof Korybut-Daszkiewicz
(konforming)
Muzyka Ocena
Hadrian Filip Tabęcki
aranżer
Charakteryzacja Ocena
Dorota Seweryńska
charakteryzator
Elżbieta Małecka
charakteryzator
Hubert Grabowski
charakteryzator
Scenografia Ocena
Wojciech Majda
scenograf
Maja Grau
scenograf (asystent)
Tomasz Krzystof Ciesielski
scenograf (asystent)
Małgorzata Chachaj
scenograf (asystent)
Henryk Puchalski
rekwizytor
Artur Kuliński
rekwizytor
Jarosław Pieńkowski
główny konstruktor dekoracji
Dźwięk Ocena
Sebastian Brański
dźwięk
Marcin Kijo
dźwięk
Łukasz Borkowski
mikrofoniarz
Andrzej Chuszno
mikrofoniarz
Efekty specjalne Ocena
Piotr Nowacki
pirotechnik
Pozostała Ekipa Ocena
Grzegorz Bartoszewicz
operator kamery
Sławomir Ari Dykier
operator kamery
Grzegorz Hartfiel
operator kamery
Tomasz Szołtys
operator kamery
Wojciech Szumski
prowadzący ostrość
Paweł Krawczyk
prowadzący ostrość
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

  • Plakaty
  • Zwiastuny
  • Zdjęcia

Pozostałe

Proszę czekać…