Wyobraźmy sobie akcję filmu
Diabeł ubiera się u Prady przeniesioną za kulisy wieczornego show telewizyjnego. Prowadzi je Katherine Newbury, silna kobieta o o niewyparzonym języku – połączenie ostrzejszej wersji
Ellen DeGeneres z
Jimmym Fallonem. Do tego dorzućmy jeszcze etniczne animozje rodem z uroczego
I tak cię kocham. W Late Night gra toczy się nie tylko między kobietami u szczytu władzy, ale także między różnymi klasami i kulturami. W rezultacie utrzymujemy satyrę na głęboko zakorzeniony seksizm, ageism, a także na skrzętnie ukrywany dziś rasizm.
Emma Thompson w roli Katherine dorównuje
Meryl Streep z
Diabła..., a
Mindy Kaling (główna aktorka i współtwórczyni serialu
The Office) zastępuje tu zaś
Anne Hathaway. Jest ona także autorką scenariusza, który oparła na własnych doświadczeniach – Amerykanki hinduskiego pochodzenia próbującej dać sobie radę w świecie skostniałych hierarchii i uprzedzeń. Gotowy tekst oddała do wyreżyserowania innej Hindusce, doświadczonej w pracy w telewizji Nishy Gantarze, co dodatkowo tłumaczy autentyzm tej rozbrajającej komedii.