Zaczynając w czasach względnego pokoju, śledzimy losy postaci, którym przyszło zmierzyć się ze złem powracającym do Śródziemia. Od najciemniejszych głębin Gór Mglistych, przez majestatyczne lasy Lindonu i zapierające dech w piersiach wyspiarskie królestwo Numenoru, aż po najdalsze zakątki mapy — oto opowieść o krainach i bohaterach, których dziedzictwo przetrwa długo po ich odejściu.
Galadriela jest poruszona oznakami powrotu pradawnego zła; Arondir dokonuje niepokojącego odkrycia; Elrond otrzymuje intrygującą propozycję; Nori łamie najważniejszą zasadę Harfootów.
Galadriela znajduje nowego sojusznika; Elrond zostaje chłodno przyjęty przez starego przyjaciela, Nori postanawia pomóc Nieznajomemu; Arondir poszukuje odpowiedzi, a Bronwyna ostrzega swój lud przed zagrożeniem.
Wiara królowej-regentki Míriel zostaje wystawiona na próbę; Isildur znajduje się na rozdrożu; Elrond odkrywa tajemnicę; Arondir otrzymuje ultimatum; Theo sprzeciwia się woli Bronwyny.
Nori kwestionuje swój instynkt; Elrond ma trudności z dotrzymaniem przysięgi; Halbrand rozważa swoje przeznaczenie; Mieszkańcy południa przygotowują się na atak.
Ocalali z kataklizmu szukają schronienia; Harfootowie mierzą się ze złem, Durin jest rozdarty pomiędzy przyjaźnią i obowiązkami; Adar rozważa nową nazwę.