Filmy gitara elektryczna, muzyka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje gitara elektryczna, muzyka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rok 1985. Po wydarzeniach jakie miały szczęśliwy koniec w poprzedniej części filmu, Dr Emmett Brown (Christopher Lloyd) powraca z przyszłości. Opowiada Marty'emu (Michael J. Fox), iż musi wrócić z nim w owe miejsce, jednakże bohater nie jest sam. Towarzyszy mu dziewczyna Lorraine Baines (Lea Thompson), doktor nienamyślając się zaprasza dwójkę do wehikułu czasu i podąża z nimi w przyszłość w celu naprawy konsekwencji, jakie mają stać się dopiero za trzydzieści lat. Splot wydarzeń niestety doprowadza do jeszcze gorszych w skutkach sytuacji. Dr Brown i bohater muszą wszystko naprawić nim będzie za późno.

Metal Lords

6,4
5,3
Dla nastoletnich wyrzutków Huntera i Kevina droga do sławy jest prosta: poświęcić się metalowi. Wygrać bitwę zespołów. I zdobyć chwałę godną bogów.
Tylko kochankowie przeżyją to opowieść o Adamie (Hiddleston), unikającym rozgłosu i słonecznego światła, undergroundowym muzyku z Detroit, który postanawia powrócić po długiej rozłące do swojej ukochanej - Evy (Swinton), od lat mieszkającej w Maroku. Jednak ich związek zostanie wystawiony na próbę, kiedy dołączy do nich nieobliczalna siostra Evy - Ava (Wasikowska).


Stop Making Sense dokumentuje tournee zespołu Talking Heads z 1984 roku. Jonathan Demme i operator Jordan Cronenweth wiernie zarejestrowali show wymyślony przez Davida Byrne'a multimedialny spektakl, w którym każda piosenka to obraz odzwierciedlający fragment osobowości Byrne’a.
Lato w Nowym Jorku nigdy nie było bardziej upalne niż w 1977 roku - temperatura utrzymywała się niezmiennie powyżej 40 stopni Celsjusza. Działy się wtedy rzeczy wielkie i straszne. Na miasto spadła plaga kradzieży. Yankees wygrali mistrzostwa świata w baseballu. Trwało dyskotekowe szaleństwo, eksplodował punk rock. Noce spędzano w kultowych klubach 'Studio 54' i 'Plato's Retreat'. Ale kiedy nadchodziła noc, nadchodził też strach - w Nowym Jorku pojawił się psychopata, strzelający z rewolweru kaliber 44 do przypadkowych ludzi. Morderca, nazwany przez prasę "Syn Sama" ("Son of Sam"), dokonał serii potwornych mordów. Nowy Jork ogarnęła panika. Z właściwą sobie wirtuozerią Spike Lee tworzy panoramiczny obraz wydarzeń tamtego lata - lata Sama. "Mordercze lato" pokazuje, w jaki sposób pod wpływem morderstw Syna Sama dezintegruje się życie na Bronksie, zaufanie zmienia się w strach, a przyjaciele stają się wrogami. Film opowiada prawdziwą historię. "Stare, dobre czasy" - mówi z ironią i nostalgią na początku filmu legendarny dziennikarz Jimmy Breslin, wspominając Nowy Jork 1977 r., kiedy narkotyki i przemoc były wszechobecne, a całe miasto żyło w strachu przed Synem Sama. Breslin otrzymywał listy od Syna Sama, czyli Davida Berkowitza. Zanim jednak Berkowitz został złapany, zabił 6 osób i 7 ciężko ranił.
Wstępem do tej magicznej muzycznej opowieści jest spotkanie dwojga młodych, utalentowanych muzyków w Nowym Jorku, wiolonczelistki Lyla’i Novacek (Keri Russell) i charyzmatycznego irlandzkiego gitarzysty Louisa Connelly (Jonathan Rhys Meyers). Po latach, pewien osierocony od swych urodzin chłopiec przybywa do Nowego Jorku, by odnaleźć prawdziwych rodziców. Pomaga mu w tym muzyka, którą wciąż słyszy w każdym miejscu, o każdej porze dnia i nocy. Muzyka, którą czuje w sercu i która kieruje jego postępowaniem. Jego niezwykły talent odkrywa tajemniczy Wizard (Robin Williams), który nadaje mu pseudonim August Rush.
Zia popełnia samobójstwo, podcinając sobie żyły. Po śmierci trafia do świata pomiędzy piekłem a niebem. Świata, do którego wstęp mają tylko samobójcy. Zaczyna pracować w Pizzerii Kamikaze, zaprzyjaźnia się z ekscentrycznym Eugenem, ale ciągle nie może zapomnieć o swojej dziewczynie, Desiree. Wszystko zmienia się, kiedy Zia dowie się, że Desiree również popełniła samobójstwo. Postanawia ją odszukać i razem z Eugenem wyruszają w podróż przez świat samobójców.
Bombaj, przełom lat 80. i 90. Utalentowany Jimmy (Mithun Chakraborty) to wschodząca gwiazda muzyki, nowy król disco. Uwielbiany przez publiczność mężczyzna głęboko w sercu skrywa jednak pewien mroczny sekret dotyczący jego przeszłości, a wraz z nim – pragnienie zemsty za doznane krzywdy…
Któż nie marzył kiedyś, by grać na gitarze elektrycznej, założyć zespół i zostać gwiazdą rocka? Niektórym się to udało. „Będzie głośno!” to zapis niezwykłego spotkania trzech gigantów rocka: The Edge’a z U2, Jimmy’ego Page’a z Led Zeppelin i Jacka White’a z The White Stripes. W filmie Guggenheima gitarzyści wymieniają się doświadczeniami, opowiadają o inspiracjach, a co najważniejsze - razem muzykują.
Film opowiada o pewnym wynalazku w świecie sprzętu muzycznego, tak zwanym podłogowym pedale wah-wah, zwanym również kaczką, wspomagającym gitary elektryczne i basowe. Widz może dowiedzieć się o okolicznościach skonstruowania tego urządzenia przez Brada Plunketta w 1966 roku, o jego rozwoju aż do czasów obecnych oraz wpływie na współczesną muzykę. Film wzbogacony jest o wywiady z samym wynalazcą, gitarzystami korzystającymi na co dzień z kaczki oraz inżynierami modernizującymi urządzenie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…