Filmy samotność, złudzenie

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samotność, złudzenie. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Hongkong, 28 kwietnia 1994 roku. He Qiwu, policjant numer 223 właśnie chwyta podejrzanego, kiedy wpada na kobietę w blond peruce, z którą będzie się kochał kilkadziesiąt godzin później. He usycha z tęsknoty za byłą dziewczyną May, która porzuciła go w 1 kwietnia. Kupuje puszkę ananasów - ulubionych owoców ukochanej - z datą ważności 1 maja, który jest dniem jego urodzin. Kobieta w peruce zajmuje się handlem heroiną. Zatrudnia hinduskie rodziny zajmujące się różnymi interesami w dzielnicy Chungking Mansions by przemyciły narkotyki za granicę. Jednakże 30 kwietnia Hindusi znikają i kobieta podejmuje szaleńcze poszukiwania, pragnąc wytropić ich i heroinę. Tego samego wieczoru policjant 223 zjada wszystkie z 30 zgromadzonych puszek ananasów i godzi się z faktem, że May już do niego nie wróci. Zrezygnowany, wchodzi do przypadkowego baru zdecydowany przespać się z pierwszą napotkaną kobietą. Okazuje się nią kobieta w peruce. Piją drinki, po czym policjant zabiera ją do pokoju hotelowego, gdzie kobieta zasypia głębokim snem, a on ogląda w telewizji stare filmy z Kantonu. Rankiem 1 maja wychodzi z pokoju na jogging i jest bardzo uradowany, gdy na pagerze otrzymuje od kobiety życzenia z okazji 25 urodzin. Kobieta wciąga w zasadzkę zdradzieckich handlarzy narkotyków i zabija ich. Tego wieczoru He posila się w barze szybkiej obsługi Midnight Express w Lai Kwai Fong, Właściciel baru sugeruje mu randkę ze swoją nową kelnerką Faye, którą policjant w pierwszym momencie wziął za chłopaka. Sześć godzin później Faye idzie do łóżka z ubranym po cywilnemu policjantem numer 663, który przychodzi do baru co wieczór, by kupić dla swojej dziewczyny - stewardessy - sałatkę szefa. Dwa dni później szef przekonuje go do zmiany menu i dziewczyna porzuca policjanta zostawiając mu list pożegnalny. Kiedy 663 odmawia odbioru dostarczonego listu, Faye znajduje sposób, by dowiedzieć się o jego adres i używa zostawionego klucza by dostać się do środka. Poznaje jego mieszkanie, sprząta i zmienia w nim układ, uzupełnia akwarium. Policjant-fantasta rozmawiający z otaczającymi go przedmiotami, rejestruje zmiany, ale nie dociera do niego, co naprawdę się stało. Kiedy do policjanta dociera wreszcie, że Faye go lubi, prosi ją o spotkanie, ale ta odmawia i wyjeżdża do Kaliforni. Rok później Faye jako stewardessa, wraca do Hongkongu. Odwiedza Midnight Express i jest zachwycona widząc, że policjant 663 zrezygnował ze służby i prowadzi bar. Chłopak prosi ją o załatwienie biletu na wspólną, daleką podróż.
Przez ponad 100 lat ciemny i posępny Hill House pozostawał niezamieszkany i opuszczony... a przynajmniej tak się wydawało. Zaintrygowany bogatą przeszłością domu dr Marow pod pretekstem zupełnie nieszkodliwego i bezpiecznego eksperymentu zwabia do niego troje swoich podwładnych: Theo, Nell i Luke'a. Nell od pierwszej chwili zdaje się być dziwnie oczarowana domem, a co gorsza zauroczenie to wydaje się odwzajemnione. Kiedy zapada noc, wszystko zaczyna wymykać się spod kontroli. Wtedy też bohaterowie odkrywają mroczne tajemnice kryjące się w murach Hill House.
Piękna, elegancka lecz nieszczęśliwa Paulina (Sigourney Weaver) rozpoznaje w mężczyźnie, będącym gościem jej męża, doktora, który wiele lat temu zgwałcił ją i torturował. W odwecie więzi go i organizuje fikcyjny proces, zmuszając męża do odegrania roli obrońcy. Film Romana Polańskiego penetruje mroczne obszary duszy Pauliny, w przerażający sposób ukazując niszczycielską naturę absolutnej władzy.


Hallam (Jamie Bell) ma 17 lat i kilka dziwacznych przyzwyczajeń. Nie ogląda telewizji, za to całymi dniami wpatruje się w cudze okna. Chłopca trapi tajemnica śmierci jego matki. Utopiła się sama, czy ktoś jej pomógł? Próbując rozwiązać zagadkę, Hallam postanawia opuścić dom. Szybko okazuje się, że choć uciekł od źródła swoich obsesji, nie zdołał uwolnić się od szpiegowskich nawyków. Spotkał bowiem kogoś, dla kogo warto godzinami chodzić z lornetką po dachu. Tym razem w poszukiwaniu... miłości.
Émile (Jacques Perrin) odtwarza morderstwo, którego był świadkiem jako dziecko: dusiciel z białym szalikiem. Teraz jest autorem pięciu niezaplanowanych zbrodni popełnionych na samotnych kobietach. Inspektor Simon (Julien Guiomar), policjant o oryginalnych metodach, podszywa się pod psychologa w programie telewizyjnym, w którym on i Émile występują razem, i próbuje sprowokować go do ujawnienia się.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…