Filmy społeczeństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje społeczeństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Ajami

6,2
Ajami to obszar Jaffy, gdzie Arabowie, Palestyńczycy, Żydzi i chrześcijanie starają się żyć razem w atmosferze, co najmniej - elektryzującej. Omar, Arab izraelskiego pochodzenia, stara się ocalić swoją rodzinę od zagłady z rąk szantażystów. Bierze udział również w sądzie pięknej chrześcijańskiej dziewczyny, Hadir, ale poślubiając ją nie jest już bezstronny. Malek, nielegalny palestyński pracownik, stara się zebrać wystarczająco dużo pieniędzy na opłacenie kosztów operacji matki. Dando, izraelski policjant, poszukuje zaginionego brata, który prawdopodobnie został zabity przez Palestyńczyków. Binj, Malek i arabski przyjaciel Omara, cierpią z powodu odrzucenia przez innych członków swojej społeczności z powodu związków z izraelskimi dziewczętami...

W drodze

5,6
Młody pisarz Sal Paradise (Sam Riley) w towarzystwie przyjaciela i nieobliczalnego włóczęgi, Deana Moriarty'ego (Garrett Hedlund), oraz jego wyzwolonej dziewczyny Marylou (Kristen Stewart), rusza w szaleńczą wyprawę po Ameryce. Podróżują razem autostopem i jeżdżą kradzionymi samochodami, szukając przygód, narkotyków, alkoholu i wolnej miłości. Ich wędrówka jest spełnieniem marzenia całej generacji, wyzwaniem rzuconym obłudnej obyczajowości i nudzie.


W tym filmie tytuł brzmi niewinnie. W rzeczywistości to obraz porządnych, zdawałoby się, młodych małżeństw z niewielkiego miasteczka. Ich życie to na pozór sielanka - wspólne spotkania, place zabaw, pływanie z dziećmi. Idealne dzieci, idealni rodzice. Dzieci mają w przyszłości osiągać szczyty kariery, a znudzeni małomiasteczkowym życiem i nieustanną grą pozorów rodzice poszukują ucieczki i zapomnienia w ukradkowych romansach i internetowej pornografii.

21 x Nowy Jork

6,4
6,0
Dokumentalny esej o kondycji współczesnego człowieka żyjącego w zachodnim społeczeństwie w XXI wieku, opowiedziany głosami 21 bohaterów spotkanych w nowojorskim metrze. Podróżni w różnym wieku, o różnych kolorach skóry pochodzą z różnych zakątków świata i z różnych powodów znaleźli się w Nowym Jorku. Kamera, z podziemia, wychodzi za nimi na powierzchnię, aby obserwować chwile z ich życia – od śmiesznych i absurdalnych do dramatycznych i pełnych smutku. Bohaterowie szukają miłości, ale nie mają na nią siły. Międzyludzkie więzy rozpadają się w zgiełku mediów społecznościowych. Seks staje się synonimem intymności. Ten wielopoziomowy film o tęsknocie za emocjami, potrzebie komunikacji i kontemplacji samotności jest też esejem o ekscentrycznych, ekstrawaganckich lub po prostu zabawnych filozofiach życiowych, które wymyślamy, aby jakoś przetrwać. Oniryczne obrazy Nowego Jorku, intymna narracja i klimatyczna muzyka wprowadzają w trans, dzięki któremu widz ma szansę zbliżyć się do nieznajomych i pochylić się nad ich losem. W końcu, film ten jest również lustrem, w którym możemy się przejrzeć, jeśli starczy nam odwagi.
Film przedstawia kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury, która de facto okazuje się idealnym narzędziem do sterowania rzeczywistością. Wysoko postawieni eksperci techniczni i byli czyściciele sieci opowiadają o potrzebie i praktyce takich działań. Okazuje się, że media społecznościowe negocjują z niektórymi krajami dostęp do materiałów krytycznych wobec ich rządów. Jak to możliwe, że wielkie internetowe korporacje, takie jak Facebook, czy Instagram o niewielkiej lub zerowej odpowiedzialności wobec swoich klientów mają dziś taką władzę, o jakiej do tej pory większość państw mogłaby tylko pomarzyć?
Jane Morton, psychiatra z Dublinu pogrążona w żałobie po śmierci męża i syna, zostaje wyznaczona do zbadania sprawy młodej Dorothy Mills. 15 letnia dziewczynka oskarżona została o próbę uduszenia dziecka. Po dotarciu na małą, irlandzką wysepkę Jane odkrywa otoczoną lękiem, religijną społeczność, w której żyje Dorothy. Po dokładnym przyjrzeniu się badanej sprawie, Jane stwierdza, że dziewczynka została opętana. Wszystko zmienia się diametralnie, gdy Dorothy przemawia głosem Davida, zmarłego syna lekarki.

Plan 75

6,6
W Japonii w niedalekiej przyszłości przyśpiesza starzenie się populacji. Rząd uważa, że ​​od pewnego wieku seniorzy stają się bezużytecznym obciążeniem dla społeczeństwa i tworzy program „Plan 75”, który oferuje wsparcie logistyczne i finansowe w celu zakończenia ich życia. Kandydatka do Planu 75, Michi (Chieko Baishô), rekruterka rządowa Hiromu (Hayato Isomura) i młoda filipińska pielęgniarka Maria (Stefanie Arianne), muszą zmierzyć się ze śmiertelnym paktem.
Kontynuacja głośnego przeboju z 1998 r. Pół-człowiek, pół-wampir gotowy jest walczyć ze swoimi braćmi, którzy pragną zawładnąć ludzką rasą.

Stalker

7,3
W małej, rosyjskiej miejscowości, miało kiedyś miejsce lądowanie kosmitów. Kosmici już się wynieśli - po ich lądowaniu powstał obszar, zwany Strefą, obszar, który rządzi się własnymi prawami, każdy może do niego wejść, ale nie każdy zdoła go opuścić. Po Strefie oprowadzają ludzi Stalkerzy. Jeden z nich ma za zadanie wprowadzić do strefy dwóch ludzi - Pisarza i Profesora. Pragną oni dotrzeć do tajemniczego miejsca, istniejącego w samym środku Strefy, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze marzenia. Wędrówka jednak może okazać się arcytrudna...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…