Filmy retrospekcja, biseksualizm, homoseksualizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje retrospekcja, biseksualizm, homoseksualizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Jest rok 1984. Frank ma 18 lat. Ucieka z domu. Zatrudnia się w klubie ze striptizem. Trafia na niekończącą się imprezę z doskonałą muzyką, dużą ilością alkoholu, namiętnego tańca i seksu. W Domu chłopców poznaje przyjaciół, jak z filmów Almodovara: Angelo, który odkłada kasę na operację zmiany płci, przystojnego graficiarza i punka Deana, czy właściciela klubu Madame. Jest też Jake, dla którego Frank kompletnie traci głowę. Tymczasem do Europy dociera nieznana wcześniej, przerażająca choroba – AIDS...
Golgo 13, najlepszy, płatny zabójca na świecie, zabija syna potentata naftowego Leonarda Dawsona. Pragnący zemsty bogacz, zmusza szefów FBI, CIA i amerykańskiego wojska, by użyli wszelkich, dostępnych środków i dokonali zemsty. Duke'a czeka więc najtrudniejsze zadanie w dotychczasowej karierze, na karku ma bowiem komandosów, parę psychopatycznych najemników i nadczłowieka zwanego Snake.
Główny bohater, Adrian LeDuc, posiada niewielkie kino w argentyńskim Buenos Aires. Nie powodzi mu się ostatnio zbyt dobrze i trudne warunki finansowe zmuszają go do przyjęcia współlokatora. Jack Carney szybko się zadomowił i z Adrianem zawiązał bliską znajomość. Jednak wkrótce LeDuc odkrywa, że Carney go oszukał, twierdząc że pracuje w firmie komputerowej...


Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
Lilly Wust (Juliane Köhler) mieszka w Berlinie i jest Niemką. Zbliża się do trzydziestki, ma czwórkę dzieci - otrzymała nawet nazistowski order dla matek. Los styka Lilly z Felice Schragenheim (Maria Schrader), fascynującą, inteligentną młodą kobietą. Pomiędzy nimi zaczyna się namiętny romans, który przeradza się w prawdziwe uczucie. Dwie kobiety piszą do siebie prawie codziennie listy i wiersze. W nich zwracają się do siebie - Aimee (Lilly) i Jaguar (Felice). Felice wyznaje, że jest Żydówką, że pracuje dla nazistowskiej gazety pod fałszywym nazwiskiem i przekazuje tajne informacje grupom oporu. Lilly pozwala Felice wprowadzić się do jej mieszkania i rozwodzi się z mężem. Dwie kobiety składają sobie przysięgę miłości i małżeństwa. Starają się uciec od straszliwej rzeczywistości wojny i prześladowań, ale na próżno. Pewnego upalnego dnia, w sierpniu 1944 roku, Lilly i Felice spotykają w mieszkaniu gestapo...
Dwoje dziennikarzy ginie po ukazaniu się publikacji na temat handlu kobietami w Szwecji. Główną podejrzaną staje się genialna hakerka Lisbeth Salander.
Bezrobotny trzydziestolatek Hlynur nadal mieszka z matką, a dni spędza na piciu, oglądaniu filmów pornograficznych i surfowaniu po sieci. Na święta Bożego Narodzenia do ich domu wprowadza się nauczycielka flamenco jego matki, Lola. Podczas nieobecności matki Hlynur odkrywa, że Lola jest lesbijką, a jednak Nowy Rok spędza z nią w łóżku. Wkrótce dociera do niego, że Lola dzieli z matką nie tylko dom. Ostatecznie, Hlynur będzie musiał znaleźć swoje miejsce w tej układance i wyzbyć się nieco egoizmu.

Idol

7,3
Arthur Stuart w latach 80. jest dziennikarzem, który otrzymuje zlecenie na zrobienie wspomnieniowego reportażu o zapomnianej gwieździe lat 70. (Brian Slade alias Damon Maxwell). Przeprowadza wywiady z bliskimi Slade’a. Dzięki życiu i twórczości gwiazdy, której sam był fanem, poznaje tajemnice narodzin, triumfu i upadku cekinowej rewolucji – glam rocku. Film jest hołdem, który składa reżyser owemu nurtowi muzycznemu.
Mężczyzna w średnim wieku postanawia odmienić swoje życie. Życie i kariera ambitnego młodego prawnika wali się w gruzy na skutek jednego błędu. Kobieta nie potrafi się pogodzić z nieczułością własnego męża. Zazdrosny biznesmen mści się na swym zdolnym pracowniku. Pełna radości życia sprzątaczka czeka na cud. Co łączy wszystkich tych ludzi? Każdy z nich szuka odpowiedzi na to samo pytanie: czym jest szczęście i jak je osiągnąć?

Iris

7,3
Prawdziwa historia znanej dobrze w Polsce pisarki i filozofki Iris Murdoch oraz jej męża Johna Bayley'a pisarza i historyka literatury. Film oparty jest na wspomnieniowych książkach Bayley'a "Iris: A Memoir" i "Elegy for Iris". Poznali się jako nauczyciele na Oxfordzie. Ona wykładała filozofię, on literaturę angielską. Przeżyli wspólnie ponad 40 lat. Kiedy Iris zachorowała na Alzheimera John Bayley zaczął pisać wspomnienia o ostatnich latach ich wspólnego życia. Początkowo ukazywały się w odcinkach w „Timesie", potem w formie książek. Film jest z obrazem ich pierwszych i ostatnich wspólnych lat. Odgrywająca rolę dojrzałej Iris Murdoch - Judi Dench powiedziała o ich małżeństwie, że byli jak dwie połówki tego samego jabłka. On gotował, robił zakupy. Ona pisała. Oboje świetnie tańczyli i grali w pokera. Uwielbiali podróżować.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…