Filmy kat, koń

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kat, koń. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Krzyżacy

7,1
W siedzibach rycerskich, na dworze królewskim Jadwigi i Władysława Jagiełły, w zamkach krzyżackich toczy się akcja filmowej adaptacji powieści historycznej Henryka Sienkiewicza „Krzyżacy”. Porywczy, powodowany młodzieńczą fantazją, rycerz Zbyszko z Bogdańca atakuje posłów krzyżackich. Spod katowskiego topora wybawia go Danuśka, córka Juranda z pogranicznego Spychowa, zdradziecko zaatakowanego przez Krzyżaków ze Szczytna. Dzieje miłości Danusi i Zbyszka oraz dramatu Juranda wieńczy zwycięska bitwa stoczona na polach Grunwaldu.
Historia budowy średniowiecznej katedry na tle wojen domowych, konfliktów religijnych i walki o władzę.
Komedia Mela Brooksa (Płonące siodła, Młody Frankenstein) odziera z tajemnicy postać najsłynniejszego złodzieja Anglii - Robin Hooda - faceta w rajtuzach i jego wesołych kompanów, którzy panoszą się po lesie Sherwood zakłócając spokój ludzi i zwierząt. Odrzuciwszy należne im tytuły i krępujące swobodę ruchów spodnie Robin i jego krzepcy towarzysze stają do walki z niemiłościwe im panującym księciem Janem. Robin pragnie bowiem zdobyć klucz do serca pięknej Marian... i jej pasa cnoty.


Obraz przedstawiający relacje Elżbiety I Tudor, królowej Anglii, oraz Sir Waltera Raleigh'a, podróżnika, który organizował m.in. wyprawy do Guayany w poszukiwaniu legendarnego El Dorado.
Koniec XV wieku to czasy lokalnej anarchii, niekończących się wojen i bezprecedensowej deprawacji. Włoscy książęta kierują się mottem "exitus acta probat" - cel uświęca środki. Jego autor Niccolo Machiavelli znał osobiście Cezarego Borgię, zachwycał się nim i uczynił bohaterem "Księcia". W tym amoralnym świecie kwitnie jednak na niespotykana dotąd skalę nauka i sztuka. Leonardo da Vinci pracuje dla Cezarego, doradza mu przy ulepszaniu twierdz. Znajdując szczodrych mecenasów, tworzą w tym czasie Michał Anioł, Rafael, Botticelli. Na uniwersytety zjeżdżają łaknące wiedzy młode umysły z całej Europy. W sercu światowego porządku jest Watykan, który pełni funkcję sędziego w konfliktach pomiędzy świeckimi królestwami i cesarstwami. W Watykanie rządzi Rodrigo Borgia, człowiek którego imię stało się synonimem okrucieństwa i którego panowanie pozostało w pamięci potomnych jako jeden z najsmutniejszych rozdziałów historii Kościoła katolickiego. W bezpardonowej walce o władzę wykorzystywał czwórkę swoich dzieci: pierworodnego Juana, rozdartego miedzy wiarą, której sam nie wybierał i swoją ponurą i porywczą naturą Cezara, pełną ideałów Lukrecję i Goffreda, niewinne dziecko, dorastające na łonie rodziny pustoszonej konfliktami.
Młody arystokrata Álvaro Mondego wpada w ręce grupy piratów dowodzonych przez kapitana Bocanegra i jego córkę Carmen. Wkrótce dowiaduje się, że są oni na tropie legendarnego skarbu, postanawia więc przyłączyć się do poszukiwań.
Francja, rok 1743. Europa pogrążona jest w wojnie. Trwa walka o sukcesję austriacką. Wkrótce umiera stary markiz de Valcourt, zostawiając niemałą fortunę. Wszystko wskazuje na to, że spadkobiercą zostanie jego syn Filip de Valcourt (Jean-Hugues Anglade) - intrygant i utracjusz. Tymczasem markiz przepisuje cały majątek córce z nieprawego łoża, Jolannie de Valcourt (Mylene Jampanoi).
Opowieść o tragicznych wypadkach, które wydarzyły się w XIX wieku na francuskiej wyspie Saint-Pierre. Za dokonanie okrutnego morderstwa został skazany na śmierć prosty marynarz Ariel Neel Auguste (Emir Kusturica). Ale bez gilotyny było to niemożliwie, dlatego wysłali po nią gońca na Martynikę. Skazanego zamknięto w wojskowej twierdzy, pod dozorem mężnego kapitana i jego uroczej małżonki, która dała Nilowi szansę odpokutować za swoje grzechy uczciwą pracą. Wkrótce cała wyspa polubiła skruszonego i nikt nie chciał być jego katem. Tymczasem statek z gilotyną zbliżał się do Saint-Pierre. Kto opuścił ostrze na szyję marynarza?
Po aresztowaniu utalentowany oszust Moist von Lipwig, chcąc odzyskać wolność zgadza się na przyjęcie zaoferowanego mu przez patrycjusza Ankh-Morpork stanowiska poczmistrza.
Oskar w dniu swoich trzecich urodzin podejmuje decyzję, że nigdy nie dorośnie. Realizację tego dziwnego przedsięwzięcia ułatwia mu wypadek - spada ze schodów w piwnicy i przez resztę życia rzeczywiście nie rośnie. Mamy więc do czynienia z malcem o nadąsanej twarzy i małych oczkach, który nigdzie się nie rusza bez swojego blaszanego bębenka i tłucze weń z niezrozumiałym zapamiętaniem. Umie także krzyczeć tak głośno, że wokół szyby pękają. Ekranizajca powieści jest kroniką życia małego Oskara, a także protestem jednostki wobec koszmaru II wojny światowej.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…