Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje jaskiniowiec.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Zabawna animacja przenosi widzów z powrotem do epoki kamienia i pokazuje wynalazców żyjących w jaskiniach. Bohaterowie wymyślają różne rzeczy, których ludzie używają na co dzień. Pojawienie się różnego rodzaju odkryć było ważnym wydarzeniem w tamtej epoce. Może to być na przykład ogień, koło, piłka nożna oraz wiele innych rzeczy.
Po zatopieniu jednego z brytyjskich statków, załoga niemieckiej łodzi podwodnej, zostaje wzięta do niewoli przez rozbitków. Nie chcąc wpaść w ręce wroga Niemcy uszkadzają kompas i okręt gubi się gdzieś na morzu. Szukając lądu marynarze trafiają na nieznany ląd, gdzie wciąż żyją dinozaury oraz przodkowie człowieka.
Szkolni przyjaciele David i Stoney podczas robienia wykopu pod przyszły basen znajdują bryłę lodu. Po roztopieniu okazuje się, że był w niej zamrożony Link, człowiek z epoki lodowcowej. Chłopcy zaznajamiają nowego przyjaciela z miastem, szkołą, przyjaciółmi. O ile Link często nie potrafi odnaleźć się w świecie XX wieku, o tyle z wielką łatwością przychodzi mu wywieranie wrażenia na wszystkich spotykanych dziewczynach.
W poszukiwaniu nowego domu staromodny jaskiniowiec musi przeprowadzić rodzinę przez prehistoryczne ziemie. Olbrzymich rozmiarów flora i fauna są sporym wyzwaniem, jednak prawdziwe komplikacje pojawią się w chwili, kiedy do rodziny dołączy jaskiniowiec zatrważająco nowoczesny. Jego poszukiwanie "lepszego jutra" zupełnie nie pasuje do poglądów naszego hołdującego tradycji bohatera.
Kedi, syn Tau, podczas polowania zostaje ranny i pozostawiony przez współtowarzyszy. Niedługo potem chłopak oswaja wilka, który staje się jego towarzyszem w podróży pełnej niebezpieczeństw.
Profesor John Oldman, po dziesięciu latach nauczania na uniwersytecie, nagle rezygnuje z pracy i zamierza się wyprowadzić. Przed wyjazdem przyjeżdżają do niego jednak jego przyjaciele, chcący dowiedzieć się jaki jest powód tej decyzji. Niespodziewanie John opowiada im historię swojego życia, które zaczęło się 14 tysięcy lat temu. Tylko czy to co mówi to prawda, a może sprytnie wymyślona historyjka?
Animacja pokazuje początki wieloletniej przyjaźni Scooby’ego i Kudłatego. Dowiemy się, jak wspólnie z Fredem, Velmą i Daphne założyli oni słynną Tajemniczą Spółkę. Teraz, po setkach śledztw i przygód, Scooby i jego gang stają w obliczu największego i najtrudniejszego wyzwania. Ktoś chce uwolnić psa z zaświatów, Cerbera. Młodzi detektywi starają się powstrzymać globalną „apsokalipsę”. Jednocześnie odkrywają sekrety z przeszłości Scooby’ego i poznają jego przeznaczenie – wspanialsze, niż ktokolwiek sobie wyobrażał.
Pebbles Flinstone i Bamm-Bamm Rubble są przyjaciółmi, dorastającymi w erze prehistorycznej. Pebbles spędza czas na badaniu nowych gatunków dinozaurów i struktury Skałek, a Bamm-Bamm realizuje się w zabawach wymagających siły.
Nocny strażnik w muzeum historii naturalnej przypadkowo uwalnia starożytną klątwę, która sprawia, że nocą ożywają zgromadzone w muzeum eksponaty, a wśród nich: szkielety dinozaurów, wypchane zwierzęta prehistoryczne, miniatury ukazujące wielkie bitwy historii i figury przedstawiające słynne postacie historyczne
Sarah, Juno, Beth, Rebecca, Sam i Holly – sześć koleżanek, które łączy od lat zamiłowanie do sportów ekstremalnych i przygód – spotyka się w dzikich rejonach Appalachów, aby odbyć kolejną niebezpieczną wyprawę, tym razem do wnętrza jaskiń. Niestety, zawał skalny zasypuje korytarz i droga powrotna na powierzchnię zostaje zablokowana. Kobiety dowiadują się też, że nikt ich nie będzie szukał, ponieważ organizatorka wyprawy, Juno, nie tylko nie zgłosiła wyjścia ekspedycji, ale przyprowadziła ją do nieodkrytego i niezbadanego systemu jaskiń. Dotąd uzależnione od zastrzyku adrenaliny dziewczyny wyznawały zasadę: „jest ryzyko – jest zabawa”. Tym razem cała eskapada staje się bardzo niebezpieczna, a koleżanki mogą liczyć tylko na siebie. Mimo pogłębiającego się rozłamu w grupie posuwają się naprzód w nadziei, że odnajdą inne wyjście. Nie wiedzą jednak, że wkroczyły na czyjś teren i że pod ziemią czai się śmiertelne niebezpieczeństwo: krwiożercze człekokształtne istoty, które przez tysiąclecia perfekcyjnie zaadaptowały się do życia w ciemności i izolacji. Kobiety uświadamiają sobie, że szybko padną ofiarą straszliwych drapieżników, jeśli nie wyzwolą w sobie najbardziej pierwotnych instynktów walki o przetrwanie.