Filmy film czarno-biały, dziennikarz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje film czarno-biały, dziennikarz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W wytwórni napoju chłodzącego Pola Manola ulokowała się grupa przestępcza. Na trop gangu wpadł reporter „Echa Warszawy”, który zaczął węszyć w wytwórni. Ponadto na wolność wyszedł jeden ze wspólników szajki. Przestępcy w popłochu chowają swój majątek w rekwizytorni planu filmowego…
Peru, rok 1988. Szczytowy moment kryzysu politycznego. Georgina (Pamela Mendoza) jest młodą kobietą z Andów, której nowonarodzona córka zostaje uprowadzona w fałszywej klinice. Zrozpaczona kobieta robi wszystko, aby znaleźć swoje ukochane dziecko. W końcu trafia do siedziby poczytnej gazety, gdzie poznaje samotnego dziennikarza Pedro Camposa (Tommy Párraga), który rozpoczyna śledztwo.
Akcja filmu Marcina Bortkiewicza toczy się w noc Walpurgi, 30 kwietnia 1969 roku, w szwajcarskiej operze, tuż po zakończeniu przedstawienia "Turandot" Giacomo Pucciniego. Gdy gasną światła, ze sceny schodzi wielka diva operowa, Nora Sedler (Małgorzata Zajączkowska). Pod drzwiami jej garderoby czeka na nią dwudziestokilkuletni, skromny dziennikarz, Robert (Philippe Tłokiński), umówiony na wywiad z artystką. Impulsywna Nora, wielka i nieokiełznana niczym Maria Callas, wyrzuca go za drzwi, ale w końcu zgadza się na rozmowę. Od początku jednak prowadzi z nim misterną grę, nieustannie go przyciągając i odpychając. W powietrzu unosi się erotyczne napięcie. Robert, nie bez wewnętrznych oporów, wyraża na tę dziwną grę zgodę.


W okresie „Aby Polska rosła w siłę, a ludzie dostali Żytniej” film Henryka Kluby do scenariusza Wiesława Dymnego nie mógł się ukazać i został tzw. „półkownikiem”. A nie mógł z prostej przyczyny – pokazywał bowiem zachowania młodzieży, które, według propagandy PRL, w Polsce nie występowały. I tak do miasteczka terroryzowanego przez bandę motocyklistów przyjeżdża młody dziennikarz, Tadeusz Rusin, który chce tę całą sytuację opisać. Już pierwszego dnia styka się z motocyklistami, stając w obronie bitego przez nich chłopaka, ale sam również obrywa. Z pomocą przychodzi mu… Katarzyna – siostrzenica proboszcza i biegła w judo dziewczyna, która pomoże mu także zdobyć zaufanie bandy, niezbędne do napisania dobrego reportażu.
W reportażu prasowym opisano niecodzienne zdarzenie, które stało się kanwą filmu. Na wsi lubelskiej miał miejsce tragiczny wypadek. Chłop zamordował swego sąsiada, ponieważ myślał, że jest on diabłem. Dziennikarz „śledczy” usiłuje dociec przyczyn tego zdarzenia… Dowiaduje się, że wieś opanowana przez klikę, której przewodzi miejscowy kułak, osobnik cyniczny i bezwzględny. Ma wszędzie wpływy i nie zawaha się przed niczym, aby odnieść korzyść… Czy opisane zdarzenie było skutkiem ciemnoty i zabobonu panującego na wsi?
Do kraju wraca sławny śpiewak Vinconti, który ostatnie siedemnaście lat spędził poza granicami kraju. O jego powrocie dowiaduje się Mira Stella, gwiazda polskiej rewii, niegdyś wielka miłość artysty, którego to uczucia owocem jest Lili – dziecko, o którym ojciec nic nie wie. W tym czasie młody reporter „Dzwonka Wieczornego”, Jerzy Murski, próbuje przeprowadzić wywiad z panią Stellą, lecz zainteresowanie swe dość szybko przenosi na jej córkę.
Historia rozgrywa się pod koniec lat pięćdziesiątych, w Warszawie. Piotr Terlecki jest młodym architektem, spotyka się ze swoją dziewczyną, Agnieszką Walicką, studentką uniwersytetu. Młodzi są w sobie zakochani, ale nie mogą „skonsumować” swojej miłości, czego oboje bardzo pragną. Powód jest prozaiczny, nie mają odpowiednich warunków mieszkaniowych…
Historia rozgrywa się w Warszawie. Kubiakowie to typowa warszawska rodzina posiadająca dwójkę dzieci – syna Mirka i córkę Małgosię. Mirek jest uczniem piątej klasy podstawówki i marzy, żeby spotkać prawdziwych Indian z plemienia Apaczów i zostać jednym z nich. To pragnienie może się szybciej spełnić za sprawą tajemniczego wujka z Ameryki, który daje Mirkowi w prezencie prawdziwy indiański tomahawk. Dumny z prezentu chłopak nie wie, że od tej pory zacznie się cała lawina kłopotów…
Fabułę filmu tworzą przeplatające się powojenne losy byłego pilota RAF-u, działaczki Związku Walki Młodych i oddanego komunisty. Tłem dla historii bohaterów, miejscami przebijającym się na pierwszy plan, są wydarzenia polityczne kolejnych okresów odradzającej się Polski. Opowieść o trudnych wyborach, skomplikowanych sytuacjach i o losach zwykłych ludzi, którzy po II wojnie światowej chcieli na nowo rozpocząć normalne życie. Obraz, który cenzura ukryła przed oczami widzów na przeszło dwadzieścia lat.
Do młodego reportera zgłasza się kobieta, która prosi go odnalezienie siostry. Odwiedza miejsca z nią związane: fabrykę, w której pracowała, wieś, gdzie mieszkała. Zaczyna rozumieć sytuację Marii – zdecydowała się ona na odrzucenie statusu społecznego, na odrzucenie roli, którą przyszło jej grać w zastałym społeczeństwie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…