Filmy mówienie do siebie

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje mówienie do siebie. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

„Podziemny krąg” to opowieść człowieka na życiowym zakręcie: poznajemy go trzymającego w ustach rewolwer na dachu budynku, który zaraz ma wybuchnąć. To Narrator, trzydziestoparoletni yuppie, który wydaje się wybrańcem losu: ma dobrze płatną pracę, perspektywę awansu, eleganckie mieszkanie. Odczuwa jednak wewnętrzną pustkę, sukces go nie cieszy, dręczy go poczucie niespełnienia. Do tego stopnia dał się wciągnąć w wyścig szczurów, nazywany eufemistycznie „samodoskonaleniem”, że zapadł na chroniczną bezsenność. Pomocy szuka w grupach wsparcia, gdzie poznaje bezczelną, cyniczną Marlę, która zbiorową psychoterapię traktuje jako darmową rozrywkę. Pewnego dnia w samolocie Narrator poznaje tajemniczego Tylera Durdena, handlarza mydłem. Durden to ucieleśnienie marzeń człowieka zniewolonego: kpi ze wszystkiego i wszystkich, za nic ma „samodoskonalenie”. Uważa, że człowiek rozwija się, doświadczając bólu i nieszczęść. Kiedy mieszkanie Jacka wylatuje w powietrze, Tyler oferuje mu lokum u siebie – w dziwacznej ruderze. Wyzywa Narratora na przyjacielski pojedynek bokserski na gołe pięści. Wkrótce zamieszkuje z nimi Marla, zostaje dziewczyną Tylera. Między mężczyznami rodzi się dziwna przyjaźń. Zaczynają odbywać regularne walki, w których z upływem czasu bierze udział coraz więcej uczestników. Powstaje elitarny, sekretny klub. Jego członkowie swoje frustracje i agresję wyładowują najpierw na ringu, później także w aktach wandalizmu i terroru. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli.
Film jest oparty na historii życia słynnego boksera. Ukazuje czasy jego triumfów i porażek aż po dni gorzkiej starości. Nieokiełznana natura, siła i agresja na ringu czyniły z La Motty prawdziwą, niepokonaną bestię, w życiu prywatnym natomiast wpędziły go w błędne koło szaleństwa i furii.
W mieście na francuskiej riwierze mieszka policjantka Yvonne (Adèle Haenel), młoda wdowa po szefie policji Santim (Vincent Elbaz), lokalnym bohaterze. Dopiero teraz uświadamia sobie, że jej zmarły mąż nie był wzorem cnót. Niewinny młody mężczyzna, Antoine (Pio Marmaï), spędził 8 lat w więzieniu jako kozioł ofiarny za jego sprawą. Yvonne chce zrobić wszystko, aby mu pomóc wrócić do życia. Niestety Antoine ma kłopot z przystosowaniem się do życia po drugiej stronie. Niespodziewane i szalone spotkanie rozwali ich życie osobiste.


Przez perwersyjne seksualne gierki męża Jessie — przykuta do łóżka na odludziu — doświadcza dziwnych wizji, poznaje mroczne sekrety i staje przed dramatycznym wyborem.
David Marks (Ryan Gosling (I)), syn finansowego magnata z Nowego Jorku, poznaje piękną Katie (Kirsten Dunst). Zakochują się w sobie od pierwszego wrażenia. Jednak po pewnym czasie cały czar miłości zaczyna pryskać, a dziewczyna zaczyna się bać swego męża, tym bardziej gdy dowiaduje się, co przeszedł w swoim życiu.

Moon

7,4
Niedaleka przyszłości. Astronauta Sam Bell żyje na Księżycu, gdzie wydobywa Helium -3, który jest podstawowym źródłem energii na Ziemii. Sam czuje się osamotniony w swojej pracy, co dodatkowo wzmaga awaria satelity, uniemożliwiającej kontakty "na żywo" z domem. Jedynym sposobem porozumiewania się jest przekazywanie nagrywanych taśm. Na szczęście jego trzyletni kontrakt z pracodawcą, Lunar Industries, niedługo się kończy. i Sam wkrótce będzie znowu ze swoją żoną Tess i trzyletnią córką Eve. W końcu będzie mógł opuścić Sarang, odizolowaną bazę, która była jego domem przez tak długi czas. W końcu będzie mógł porozmawiać z kimś poza Gertą, która jest niczym innym jak niezbyt skomplikowanym komputerem bazowym. Niespodziewanie jednak zdrowie Sama się pogarsza. Bolesne bóle głowy, halucynacje i brak koncentracji doprowadzają do prawie śmiertelnego wypadku w czasie rutynowego patrolu Księżyca. W czasie, gdy Sam dochodzi do zdrowia na terenie bazy (przy czym nie ma pojęcia jak się tam z powrotem dostał), spotyka on młodszą, bardziej agresywną wersję samego siebie, która twierdzi, że przybyła w celu wypełnienia tego samego trzyletniego kontraktu, który Sam rozpoczął dawno temu. Stłamszony przez coś, co wydaje się być klonem jego samego sprzed kilku lat i próbując z tym "wsparciem" przywrócić bazę do normalnego funkcjonowania, Sam, walcząc z czasem, usiłuje odkryć, co się dzieje i jakie są plany firmy względem niego.

Pandorum

7,2
Ostatnią szansą na ocalenie rodzaju ludzkiego, okazuje się nowo odkryta planeta o klimacie podobnym do ziemskiego. Ludzie wysyłają na nią gigantyczny statek będący nową Arką. Niestety w trakcie lotu coś się dzieje i niektórzy przebudzeni pasażerowie zmieniają się w krwiożercze mutanty. W takim właśnie świecie budzi się kapral Bower, ale zamiast spodziewanej nudnej wachty, będzie musiał przemierzyć pół statku i włączyć reaktor, mając wokoło hordy mutantów. Na szczęście na statku ocalało jeszcze kilku ludzi, gotowych mu pomóc.
Last Days to film, który przybliża nam niespokojną osobowość genialnego muzyka, dożywającego swych ostatnich dni. Michael Pitt (Marzyciele, Cal do szczęścia) gra Blake’a, artystę, który wspiął się na szczyty sukcesu i teraz samotnie dźwiga na swoich barkach ciężar utrzymania kilku rodzin, a starzy przyjaciele odzywają się tylko, gdy czegoś potrzebują. Zwłaszcza pieniędzy. Last Days przedstawia kilka godzin z życia Blake’a, które spędza w drewnianym domku na odludziu, uciekając od własnego życia.
Opowieść o młodym człowieku (Mark Wahlberg), który w latach 70tych zostaję gwiazdą przemysłu pornograficznego w Kalifornii. Wzbudza on zachwyt i podziw współautorów i ekipy technicznej, ale jego nagła kariera rodzi także niechęć i zawiść.
Kevin Costner w roli pana Brooksa, którego alter ego to seryjny morderca. Demi Moore gra twardą panią detektyw, której determinacja w pracy przyciąga uwagę i budzi respekt mordercy, którego ściga. Prowadzi to do dziwnej relacji między nimi.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…