Pierwsze kroki w kierunku świata muzyki rozpoczyna debiut w zespole Tetsu100% jako klawiszowiec. Pracowała w japońskiej telewizji zajmując się oprawą muzyczną do dram "Kôkô kyôshi"(jap.高校教師), "Dareka ga kanojo wo aishiteru"(jap.誰かが彼女を愛してる), programów telewizyjnych "Unpainted Face", "The Reformation and Liberation of One Billion Chinese" jak również i reklam Japońskiej Coca-Coli czy kawy Georgia.
"Początkowo byłam znana jako kompozytor muzyki do gier video" - tak mówi o sobie jedna z najbardziej utalentowanych współczesnych kompozytorek Yoko Kanno (jap.菅野よう子) pochodząca z Sendai City, prefektura Miyagi(jap.宮城県仙台市出身). Początki tej drogi możemy usłyszeć w Serii "Nobunagi"(jap.信長の野望シリーズ) 1986-1994, "Genghis Khan"(jap.蒼き狼と白き牝鹿・ジンギスカン) 1987, "Uncharted Waters"(jap.大航海時代) 1990 i "Uncharted Waters: New Horizons"(jap.大航海時代II)1993. W 1998 roku budzący się szeroki wachlarz możliwości Yoko pozwolił zaprezentować kompozycje do "Cowboy Bebop"(jap.カウボーイビバップ) seria TV oraz "Ghost in the Shell STAND ALONE COMPLEX" (jap.攻殻機動隊) 2002, w konsekwencji zyskała ogromną rzeszę fanów. Dzięki takim zabiegom jak łączenie różnorakich stylów muzycznych i braku liniowości, nieszablonowość, tworzy niepowtarzalny efekt końcowy prezentowanych animacji oraz produkcji filmowych. Zdarza się, że wszystkie powstałe kompozycje przy których pracuje artystka kojarzone są tylko z jej imieniem i nazwiskiem, jednak nie powinniśmy zapominać o osobach z którymi współpracuje. Są to między innymi Hajime Mizogguchi (jap.溝口 肇), Akino Arai(jap.新居 昭乃), Maaya Sakamoto(jap.坂本 真綾) i Seatbelts(jap.シートベルツ Shītoberutsu).