Gwiezdne wrota: Atlantyda (Stargate Atlantis) to spin-off popularnego serialu Gwiezdne wrota SG-1. Jego fabuła rozgrywa się wokół wielonarodowej wyprawy naukowo - wojskowej, której przewodniczy dyplomata Dr Elizabeth Weir (Torri Higginson). Ta wyprawa to podróż w jedną stronę w kierunku Atlantydy. Ich misją jest odnalezienie tajemnic Atlantydy, miasta zbudowanego przez Starożytne bliżej nieokreślone inteligentne postaci, i sprowadzenie na Ziemię wszystkiego, co tylko uda się im stamtąd wywieźć. Naukowcy będą zdani tylko na siebie, bez żadnej pomocy i środków na powrót. Wrócą, jeśli sami odnajdą na Atlantydzie technologię, która im w tym pomoże. Na miejscu naukowcy znajdują opuszczone miasto, pozostawione w wiecznym śnie na kilka tysięcy lat. Nie mogą liczyć na szybki powrót do domu. Muszą odnaleźć tam źródło energii, gdzieś na galaktyce Pegaza, korzystając z tego samego systemu Gwizdnych wrót, przy pomocy którego tam dotarli. Jeśli im się nie powiedzie, ugrzęzną tam na wielki. Na pierwszej planecie, na której lądują, przypadkiem pobudzają do życia najgorszego wroga, z jakim przyszło im walczyć – Wraith. Wraith jest głodny i ma ochotę na ludzi!
Odcinki 100 dodaj odcinek
Sezony
Odkrycie posterunku pozostawionego przez Starożytnych w najmniej spodziewanym miejscu, prowadzi nową załogę Gwiezdnych wrót do odległej galaktyki Pegaza. Na miejscu, naukowcy odkrywają planetę zamieszkałą przez ludzi, dziesiątkowanych przez przerażającą rasę obcych, znanych jako Wraith.
Widma wysysają życie z Sumnera i pozostałych więźniów. Sheppard przeprowadza misję ratunkową z wykorzystaniem sterowanego myślami statku kosmicznego.
Dr Mckay poddaje się eksperymentalnej procedurze ingerencji w jego DNA - tak by jego DNA było identyczne z DNA Pradawnych. Wkrótce okazuje się, że Mckay nie może dezaktywować tarczy energetycznej, przez co nie będzie mógł jeść.
Puddle Jumper został uszkodzony i utknął na drodze przekraczając orbitalne wrota. Załoga ma zaledwie 38 minut na znalezienie wyjścia z sytuacji, w innym wypadku wrota się zamkną, a statek zostanie przecięty na pół. To nie koniec fatalnych wiadomości, Johna Shepparda prześladuje obca forma życiowa, która powoli pozbawia go sił witalnych.
Gdy załoga zostaje uwięziona w zewnętrznym świecie Dr Weir zaczyna podejrzewać, iż jeden z Athosian jest szpiegiem. Dr Weir zawiesza wszelkie podróże przez Wrota by móc upewnić się w swoich podejrzeniach.
W trakcie misji, załoga zostaje zmuszona do awaryjnego lądowania, gdy system elektroniczny statku, przestaje prawidłowo funkcjonować w wyniku wstrząsu elektromagnetycznego. Załoga ląduje na planecie, aby znaleźć źródło energii. Napotyka tam na prymitywne plemię, mieszkające w środku lasu.
W trakcie eksplorowania nowych adresów Wrót, załoga odnajduje ludzką cywilizację, która odbudowuje się po ataku Obcych. Ich cywilizacja przez pokolenia posiadła ogromną wiedzę, która jest przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Zbliżając się do wrót planety Genii w poszukiwaniu możliwości wymiany hadlowej za żywność, załoga odkrywa małą, rolniczą społeczność. Grupa pracuje nad zabójczą bronią, która ma posłużyć za główną siłę w ataku na Wraith. Kiedy Sheppard i McKay zostają przesłuchani, okazuje się, że Genii mogą okazać się zawodnymi sojusznikami.
Załoga przeszukuje niezamieszkaną planetę. Dr McKay dokonuje wstrząsającego odkrycia. Mgła wciąż unosząca się nad powierzchnią planety okazała się być czystą energią. Jest jej tak dużo, że może umożliwić to załodze powrót na Ziemię.
W trakcie podróży Sheppard oraz Teyla zauważają nadchodzącą potężną burzę. Dr McKay nie ma dla nich dobrych wieści, burza jest niezwykle groźna i nadchodzi w ich kierunku. Bez energii zasilającej tarczy, miasto nigdy nie przetrwa.
Gdy potężna burza nadchodzi nad miasto, Dr Weir jest zmuszony ewakuować miasto. W międzyczasie Genii atakują miasto i przejmują kontrolę nad bronią Atlantydy. Wkrótce Dr Weir oraz Dr McKary zostają zakładnikami.
W trakcie badania pradawnej broni satelitarnej w odległych zakamarkach kosmosu, Major Sheppard oraz Dr Mckay otrzymują sygnał od Obcych. Załoga decyduje się zbadać tą sprawę. W tym celu lądują na najbliższej planecie by odnaleźć źródło sygnału, którym jest prawdopodobnie statek Obcych.
W trakcie badania zniszczeń w mieście, spowodowanymi przez burzę, dwóch naukowców podległych Dr Mckayowi, doznają potwornych halucynacji, po czym umierają. McKay i reszta załogi odtwarza kroki ofiary by zbadać przyczynę ich śmierci.
Załoga znajduje raj, który mógłby być idealnym miejscem dla wszystkich uciekinierów szukających schronienia przed złowrogimi Wraits. Jednak zdaniem miejscowej ludności, ich bogini na to nie pozwoli.
Starsza kobieta zostaje odnaleziona w stanie dziwnej zawieszonej animacji w Atlantydzie. Okazuje się, że jest to nikt inny tylko sama Dr Weir, która opowiada załodze o swojej podróży dziesięć tysięcy lat wgłąb historii tego wspaniałego miasta.
Załoga podróżuje do Dagan - planety zamieszkałej przez potomków pewnej religii. Z pomocą miejscowego archeologa - Aliny, Dr Mckay dowiaduje się, że Święte Przymierze ulokowało źródło energii w sekretnych komnatach wiele lata temu.
Załoga dowiaduje się, że cała flota statków Obcych zmierza w kierunku miasta. Załoga planuje użyć całą pozostałą energię, by wysłać wiadomość do dowództwa, pomimo tego, że prawdopodobnie połączenie będzie mogło potrwać tylko kilka sekund.
Teyla cierpi na koszmary, które powracają od momentu spotkania z Obcymi. Teyla wyżywa się przez to na swoich kolegach. Major Sheppard sugeruje jej by poszukała pomocy u profesjonalisty. Jednak Teyla obawia się, że wówczas wszyscy będą patrzeć na nią przez pryzmat jej słabości.
W poprzednim odcinku załoga, została wstrząśnięta wiadomością o nadchodzącej flocie statków Obcych. Jednak najbardziej szokującą informacją była wiadomość o Teyli, która kontaktowała się umysłem ze statkiem Obcych co pozwalało mu pozyskiwać informacje o ich aktualnym położeniu.
Kiedy flota nadlatuje nad Atlantydę załoga stara się obronić miasto dopóki nie nadejdą posiłki. W międzyczasie część załogi przygotowuje oprogramowanie do samozniszczenia miasta. Starają się nie dopuścić statku obcych do Ziemi.
Nowy ziemski prom bojowy Daedalus pod dowództwem pułkownika Caldwell ratuje majora Shepparda przed popełnieniem samobójstwa na pokładzie statku Wraith. McKay wraz z ekipą muszą jak najszybciej zainstalować ZPM, aby uruchomić tarcze służące do obrony Atlantydy, zanim reszta floty Wraith dotrze na miejsce, aby przejąć nad nim kontrolę.
Daedalus zostaje zainfekowane przez wirus komputerowy Wraith. Dr McKay i jego zespół muszą spróbować to powstrzymać przed powrotem członków ekspedycji z pobytu na Ziemi w siedzibie SGC. W czasie spotkania w SGC, Dr Weir dowiaduje się, że Pentagon zamierza wysłać płk Caldwell na miejsce Shepparda.
Sheppard i jego ludzie próbują odnaleźć porucznika Forda. Zostają jednak schwytani przez młodego mężczyznę, którego poszukują Widma.

24. Duet 2x4

Po tym jak McKay i porucznik Laura Cadman zostają unieruchomione przez statek Wraith, ekipie Shepparda udaje się zestrzelić wroga. Po pierwszej próbie zdematerializowania pary, umysł Cadman przenika do ciała McKay.
Zespół Shepparda natrafia na planetę nietkniętą przez siły Wraith. Okazuje się, że jej rząd wysyła swoich skazańców do specjalnej wyspiarskiej kolonii karnej, która jest ulubionym przysmakiem Wraith. Kiedy Sheppard zostaje zestrzelony, ląduje na tej feralnej wyspie.
Ronon Dex odkrywa, że małej grupie ludzi udało się przeżyć atak Wraith, jakiego ofiarą padła wcześniej jego planeta. Wśród ocalałych jest także wojskowy, z którym łączą go pewne niedokończone interesy. McKay wystawia Atlantis na duże niebezpieczeństwo, kiedy próbuje wyjaśnić tajemnicę starożytnego źródła mocy.
W czasie misji Sheppard wraz z załogą dowiadują się, że osamotniony Wraith - którego sonda rozbiła się, co uniemożliwia mu powrót do wrót - od przeszło dziesięciu lat terroryzuje pewną osadę. Oferują swoją pomoc, ale chwilę po rozpoczęciu poszukiwań, Teyla wyczuwa, że ten Wraith różni się od pozostałych.
Załoga zostaje wzięta do niewoli przez porucznika Forda, który przewodzi teraz grupie renegatów przyjmujących enzym Wraith. Próbuje namówić Shepparda i resztę jego załogi do wspólnego przejęcia statku Wraith.
Więcej informacji

Ogólne

Czy wiesz, że?

  • Ciekawostki
  • Wpadki
  • Pressbooki
  • Powiązane
  • Ścieżka dźwiękowa

Fabuła

Multimedia

Pozostałe

Proszę czekać…