Tak naprawdę szkoła, z której uciekają dzieci, znajduje się około pięciu mil dalej (miasto Bodega, stan Kalifornia, USA), niż można to zobaczyć w filmie.
Kiedy Melanie wysiada z łodzi po ataku mewy, jej portmonetka znika.
Gdy Mitch i Melanie stoją na szczycie urwiska, można zauważyć, że obydwoje mają po dwa cienie.
W scenie, kiedy ptaki atakują dzieci uciekające ze szkoły, widać, że zwierzęta nie rzucają cieni na drodze.
W scenie ataku mewy na Melanie jej fryzura zmienia się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
Kiedy Melanie podaje Lydii herbatę, fryzura tej drugiej zmienia się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
Gdy Melanie idzie po raz pierwszy na obiad i wysiada z samochodu, na jej prawej dłoni nie ma rękawiczki. Jednak po chwili ma obie.
Pod koniec filmu, kiedy Mitch wsiada do samochodu Melanie, żeby wyjechać nim z garażu, zasuwa szybę, po chwili jednak szyba jest znowu otwarta.
Plakat filmu przedstawiający ptaki wlatujące do komina oraz krzyczącą kobietę pokazuje Jessikę Tandy, a nie Tippi Hedren.
Kiedy Melanie wchodzi po schodach na górę, na ścianie widzimy jej cień, mimo że jedynym źródłem światła jest jej latarka, którą trzyma w dłoni.
W scenie tuż przed wybuchem na stacji benzynowej widać, jak właściciel czerwonego samochodu tankuje paliwo. Po chwili wokół auta jest rozlana benzyna, jednak nie w miejscu przy baku, gdzie tankował.
W scenie w budce telefonicznej widać, jak dwa ptaki uderzają w szybę, powodując jej pęknięcia. Po chwili, kiedy Melanie ucieka, pęknięć już nie ma.
Kiedy mewa atakuje Melanie (dwudziesta czwarta minuta filmu), Mitch dwukrotnie wyskakuje z pontonu.
W scenie, kiedy Mitch siedząc w samochodzie, przekręca gałkę radia pojawia się napis: „Clicks of radio”, tymczasem poprawna forma to: „Clicks off radio”.
W scenie, kiedy Mitch zamyka okno i dodatkowo chce je przywiązać kablem od lampy, w świeczniku obok tkwi świeczka. W kolejnym ujęciu widać, że świecznik jest pusty.
W scenie, gdy Lydia przechodzi przez drzwi pana Fauceta, widać, że jej notes ma kolor brązowy, jednak w kolejnym ujęciu jest on czarny.
W scenie wejścia do restauracji widać, że po lewej stronie sali nikt nie siedzi, jednak w kolejnym ujęciu miejsca tam są zajęte.
W scenie, kiedy Melanie wręcza piłę Mitchowi, widać, że w domu w górnym oknie nie ma zasłon, jednak w kolejnym ujęciu są.
Gdy Mitch podnosi z ogródka Annie kamień, widać, że jest on idealnie wypolerowany. Jednak w kolejnym ujęciu kamień, którym rzuca, jest grudkowaty i szorstki.
W scenie, w której Melanie i Mitch przechodzą obok Bodega Bay School, wchodzą w kałużę i brudzą sobie buty. Jednak w kolejnej scenie, kiedy Mitch jest już w ogródku Annie, jego buty są idealnie czyste.
Gdy Melanie rozmawia ze swoim ojcem przez telefon, widać, jak kabel telefonu wielokrotnie zmienia swoją pozycję między kolejnymi ujęciami.
Obce elementy w kadrze
W scenie, kiedy Melanie przynosi ptaki do domu Brennerów i kieruje się w stronę łodzi, wyraźnie widać ślady kamery.
Gdy Melanie, Mitch i Cathy uciekają w stronę auta, na masce pojazdu wyraźnie odbija się cień operatora filmowego.
Kiedy Lydia znajduje ciało pana Fauceta i wraca do swojego samochodu, w szybie auta widać odbicie członka ekipy filmowej. Można nawet dostrzec, że nosi słuchawki.
W scenie rozmowy, kiedy Annie (Suzanne Pleshette) zasiada za biurkiem, za nią w lustrze można zobaczyć odbicie studia filmowego.