Ptaki

7,8
Na bezbronnych mieszkańców niewielkiego, nadmorskiego miasteczka, zaczynają napadać hordy oszalałych ptaków.
Niedopracowanie scenariusza
  • Tak naprawdę szkoła, z której uciekają dzieci, znajduje się około pięciu mil dalej (miasto Bodega, stan Kalifornia, USA), niż można to zobaczyć w filmie.
  • Kiedy Melanie wysiada z łodzi po ataku mewy, jej portmonetka znika.
  • Gdy Mitch i Melanie stoją na szczycie urwiska, można zauważyć, że obydwoje mają po dwa cienie.
  • W scenie, kiedy ptaki atakują dzieci uciekające ze szkoły, widać, że zwierzęta nie rzucają cieni na drodze.
  • W scenie ataku mewy na Melanie jej fryzura zmienia się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
  • Kiedy Melanie podaje Lydii herbatę, fryzura tej drugiej zmienia się pomiędzy poszczególnymi ujęciami.
  • Gdy Melanie idzie po raz pierwszy na obiad i wysiada z samochodu, na jej prawej dłoni nie ma rękawiczki. Jednak po chwili ma obie.
  • Pod koniec filmu, kiedy Mitch wsiada do samochodu Melanie, żeby wyjechać nim z garażu, zasuwa szybę, po chwili jednak szyba jest znowu otwarta.
  • Plakat filmu przedstawiający ptaki wlatujące do komina oraz krzyczącą kobietę pokazuje Jessikę Tandy, a nie Tippi Hedren.
  • Kiedy Melanie wchodzi po schodach na górę, na ścianie widzimy jej cień, mimo że jedynym źródłem światła jest jej latarka, którą trzyma w dłoni.
  • W scenie tuż przed wybuchem na stacji benzynowej widać, jak właściciel czerwonego samochodu tankuje paliwo. Po chwili wokół auta jest rozlana benzyna, jednak nie w miejscu przy baku, gdzie tankował.
  • W scenie w budce telefonicznej widać, jak dwa ptaki uderzają w szybę, powodując jej pęknięcia. Po chwili, kiedy Melanie ucieka, pęknięć już nie ma.
  • Kiedy mewa atakuje Melanie (dwudziesta czwarta minuta filmu), Mitch dwukrotnie wyskakuje z pontonu.
  • W scenie, kiedy Mitch siedząc w samochodzie, przekręca gałkę radia pojawia się napis: „Clicks of radio”, tymczasem poprawna forma to: „Clicks off radio”.
  • W scenie, kiedy Mitch zamyka okno i dodatkowo chce je przywiązać kablem od lampy, w świeczniku obok tkwi świeczka. W kolejnym ujęciu widać, że świecznik jest pusty.
  • W scenie, gdy Lydia przechodzi przez drzwi pana Fauceta, widać, że jej notes ma kolor brązowy, jednak w kolejnym ujęciu jest on czarny.
  • W scenie wejścia do restauracji widać, że po lewej stronie sali nikt nie siedzi, jednak w kolejnym ujęciu miejsca tam są zajęte.
  • W scenie, kiedy Melanie wręcza piłę Mitchowi, widać, że w domu w górnym oknie nie ma zasłon, jednak w kolejnym ujęciu są.
  • Gdy Mitch podnosi z ogródka Annie kamień, widać, że jest on idealnie wypolerowany. Jednak w kolejnym ujęciu kamień, którym rzuca, jest grudkowaty i szorstki.
  • W scenie, w której Melanie i Mitch przechodzą obok Bodega Bay School, wchodzą w kałużę i brudzą sobie buty. Jednak w kolejnej scenie, kiedy Mitch jest już w ogródku Annie, jego buty są idealnie czyste.
  • Gdy Melanie rozmawia ze swoim ojcem przez telefon, widać, jak kabel telefonu wielokrotnie zmienia swoją pozycję między kolejnymi ujęciami.
Obce elementy w kadrze
  • W scenie, kiedy Melanie przynosi ptaki do domu Brennerów i kieruje się w stronę łodzi, wyraźnie widać ślady kamery.
  • Gdy Melanie, Mitch i Cathy uciekają w stronę auta, na masce pojazdu wyraźnie odbija się cień operatora filmowego.
  • Kiedy Lydia znajduje ciało pana Fauceta i wraca do swojego samochodu, w szybie auta widać odbicie członka ekipy filmowej. Można nawet dostrzec, że nosi słuchawki.
  • W scenie rozmowy, kiedy Annie (Suzanne Pleshette) zasiada za biurkiem, za nią w lustrze można zobaczyć odbicie studia filmowego.
Więcej informacji

Proszę czekać…