Bob Belcher jest restauratorem w trzecim pokoleniu, który prowadzi Bob’s Burgers ze swoją kochającą żoną i ich trójką dzieci. Bob wierzy, że jego burgery mówią same za siebie, i nie boi się oferować różnych nietypowych specjałów. Żona Boba, Linda, wspiera jego marzenia, ale zaczyna mieć dość zastojów, ponieważ restauracji stale grozi bankructwo. Pomimo wyzwań, do których należy ciągłe nękanie przez byłego Lindy – inspektora sanitarnego – Bob próbuje utrzymać biznes.
Bob angażuje zespół najbliższych osób w przygotowania do swojego restauracyjnego interesu. Mężczyzna wysyła swoje średnie dziecko Gene’a, aby rozdawał próbki na ulicy, najstarszą córkę Tinę do pracy przy grillu, zaś najmłodszą córkę Louise do pracy w bufecie. Wydarzenia przybierają nieoczekiwany obrót, kiedy za sprawą plotki, z wizytą w restauracji zjawia się inspektor ochrony zdrowia.
Kiedy Bob dowiaduje się, że matka Lindy przyjeżdża z wizytą, nie chce mieć z tym nic do czynienia. Linda szaleje z porządkami w domu, chce być pewna, że każda półka została odkurzona, a każde łóżko zasłane. Niestety odkrywa przeciek w dachu i wysyła Boba, aby ten naprawił usterkę. Mężczyzna nieopacznie zostaje uwięziony w ścianie, podczas gdy Linda i dzieciaki bawią gości i pilnują restauracji.
Kiedy kontrowersyjny twórca filmów dokumentalnych umieszcza żywą krowę przed wejściem do rodzinnej restauracji, Bob jest wściekły, ponieważ zwierzę odstrasza mu klientów. Z czasem wszyscy są zaskoczeni, ponieważ Bob zaczyna traktować krowę jak członka rodziny.
Tina przeżywa silne zauroczenie nowym instruktorem sztuk walki w mieście. Dziewczyna zaczyna uczęszczać na zajęcia, co ma nie najlepszy wpływ na jej obowiązki w restauracji. Bob dowiaduje się o jej zakochaniu i postanawia wziąć sprawy w swoje ręce.
Bob (H. Jon Benjamin) niechętnie zgadza się, aby Linda (John Roberts) wraz z dziećmi zorganizowała muzyczną kolację teatralną w restauracji. Podczas premiery raptowna przerwa zmienia twórczy kierunek przedstawienia.
Tina desperacko pragnie przeżyć swój pierwszy pocałunek podczas trzynastych urodzin. Sprawy komplikują się, kiedy Louise psuje frytkownicę a Bob bierze drugą pracę jako nocny taksówkarz, aby wyprawić imprezę dla Tiny. Sprawy mają się coraz gorzej, kiedy rodzice sympatii Tiny odmawiają udziału syna w prywatce. Bob musi zrobić wszystko, aby uratować urodziny córki.
Zbliża się długi weekend, Linda widzi w wolnych dniach doskonałą okazję do zarobku. Chce wykorzystać ruch turystyczny i zainaugurować noclegi ze śniadaniami. Niestety rezerwacje zawodzą za sprawą podejrzanego typa. Louise stara się ustalić jak do tego doszło.
Linda prosi Boba, aby ten pozwolił powiesić obrazy jej siostry w restauracji podczas Tygodnia Sztuki. Bob jest zmuszony do użerania się z miejską Radą Sztuki, przerażającą grupą zacofanych starszych pań, które kontrolują wszystkie wystawy sztuki w mieście. Tymczasem Louise, Gene i Tina są zachwycone faktem, że wystawa w restauracji skupia tak wiele uwagi.
Gdy Bob i Gene zaczynają oglądać spaghetti westerny, w końcu całkiem alienują Louise. Podczas gdy Gene bazuje na wskazówkach z filmów do radzenia sobie ze szkolnym arcyrywalem, Tina wyładowuje agresję i walczy o swoje, korzystając z metody rozwiązywania konfliktów.
Ekscentryczny właściciel lokalu zajmowanego przez Boba, pan Fischoeder, składa wizytę rodzinie i informuje, że ich konkurent otwiera lokal po drugiej stronie ulicy. Jimmy Pesto zamierza prowadzić pizzerię vis a vis lokalu z burgerami. Mając małą ilość pieniędzy i jeszcze mniej czasu, rodzina Belcherów musi rozkręcić interes lub liczyć na dużo szczęścia, aby ocalić restaurację.
Bob wraz z rodziną zostają zmuszeni do spędzenia weekendu z Mortem, właścicielem zakładu pogrzebowego w czasie, gdy restauracja jest w trakcie przekształcania. Linda i Bob idą na podwójną randkę z Mortem i kobietą grabarza, którą poznał online. Tina opiekuje się Genem i Louise w krematorium.
Coroczny festiwal w miasteczku zostaje odwołany przez burzę. Bob bezczelnie otwiera drzwi restauracji dla ludzi, którzy chcą balować. Kiedy wstaje kolejny dzień, Bob zastaje w restauracji totalny nieporządek i zdaje sobie sprawę, że miasto go odtrąciło. Mężczyzna nie poddaje się i w dalszym ciągu chce uczestniczyć w świętowaniu.
W miasteczku pojawia się idol Boba, basebalista, którego kariera jest skończona, Torpedo Jones. Sportowiec planuje zająć się niewielką drużyną ligową. Torpedo zaprzyjaźnia się z Bobem. Niestety mroczne zakulisowe okoliczności sprawiają, że nad Belcherami wisi widmo korupcji.
Dzieci zwiedzają opuszczoną fabrykę cukierków ciągutków, ponieważ uważają, że odnajdą tam prawdziwy skarb. Niestety trafiają do budynku w dniu, w którym ma on zostać zburzony. Bob i Linda muszą uratować dzieci zanim będzie za późno.
Złodziej dokonuje napadu rabunkowego na bank po przeciwnej stronie ulicy od restauracji Boba (H. Jon Benjamin). Napad nie idzie zgodnie z planem, wobec czego Bob trafia do samego centrum kryzysowego dla zakładników.
Aby uniknąć zajęć gimnastycznych dzieci (Dan Mintz, Eugene Mirman, Kristen Schaal) udają, że uczą się pływania synchronicznego. Tymczasem Bob (H. Jon Benjamin) postanawia dodać do menu lekkie dania lodowe.
Okazuje się, że Bob (H. Jon Benjamin) jest uzależniony od starej zręcznościowej gry, polegającej na podrzucaniu burgerów. Tymczasem to Jimmy Pesto (Jay Johnston) zdobywa najwyższy wynik w rozgrywkach.
Rodzina błaga Boba, aby ten kupił wóz gastronomiczny i zaczął konkurować z tymi, którzy podkradają mu klientów. Bob postanawia zainwestować w nowy pomysł i kupuje ciężarówkę. Kiedy Belcherowie pojawiają się podczas „Lolla-Pa-Foods-A-Festival”, psoty ich dzieci sprawiają, że inni właściciele ciężarówek buntują się przeciwko nim.
Bob (H. Jon Benjamin), będąc pod wpływem leków, popełnia błąd i omyłkowo całuje Gayle (Megan Mullally) zamiast własnej żony. Po tym jak kobieta traci głowę dla Boba, ten postanawia szukać pomocy u swojego dentysty, doktora Yapa (Ken Jeong).
Restauracja Boba otrzymuje negatywną recenzję od znanego, złośliwego i bezwzględnego krytyka kulinarnego, nazywanego Moody Foodie (Humorzastym Smakoszem). Rodzina musi uporać się z zaistniałą sytuacją.
Tina wchodzi w okres dojrzewania i zaczyna prowadzać się z łobuziarą Tammy, aby zbliżyć się do Jimmy'ego Pesto Juniora. Kiedy sama Tina zaczyna przekształcać się w złą dziewuchę, przychodzi czas na konsekwencje.
Bob (H. Jon Benjamin) występuje w porannym programie typu talk show. Gene (Eugene Mirman) niszczy wszystko zakładając maskę Sasquatcha. Tymczasem restauracja ma dobrą passę za sprawą występu Boba.
W restauracji Boba przesiadują członkowie motocyklowego gangu, przeżywając stratę swojego ukochanego przywódcy, „Napalonego Dave’a”. Tymczasem Louise przechodzi kryzys tożsamości, gdy jej królicze uszy zostają skradzione i wszyscy – włącznie z gangiem motocyklowym – skupiają się na niej.
Dzieciaki Belcherów przełamują swoją halloweenową tradycję. Porzucają stałą trasę i zapuszczają się do Kingshead Island, modnej dzielnicy, znanej z rozdawania całych pudeł batoników. Tymczasem Bob i Linda biorą udział w dorocznej imprezie Teddy’ego.
Bob martwi się, że pozbawia swoje dzieci letnich wakacji, pozwalając im pracować w restauracji, więc je zwalnia. Jednakże dzieciaki stają się tak znudzone nowo odkrytą wolnością, że w tajemnicy zatrudniają się u pary hipisowskich farmerów, gdzie zajmują się plewieniem chwastów. Tymczasem Bob zatrudnia bankowego rabusia Mickeya do pomocy w restauracji, ale wkrótce żałuje swojej decyzji.
Gdy Bob zostaje zaproszony, w charakterze prywatnego kucharza, na zakotwiczony statek wycieczkowy, zabiera ze sobą rodzinę, żeby mogła przyjrzeć się jego umiejętnościom poza restauracją. Jednakże wielki dzień Boba nie idzie zgodnie z planem, gdy statek wypływa w morze z Belcherami na pokładzie i nie ma komu zająć się restauracją.
Dzień Dziękczynienia to najbardziej ulubione święto Boba, a w tym roku postanawia sprawić, że będzie niezapomniane. Jednakże jego plany ulegają zmianie, gdy pan Fischoeder potrzebuje zatrudnić Boba jako swojego kucharza, a Lindę i dzieciaki jako swoją rodzinę, aby urządzić idealny, świąteczny obiad i wywołać zazdrość u byłej kochanki.
W hołdzie dla filmu „Szczęki”, właściciel lokalu Boba i mola, pan Fischoeder, kupuje mechanicznego rekina jako atrakcję dla odwiedzających, ale gdy maszyna wymyka się spod kontroli i zaczyna terroryzować miasto, tylko Bob i jego rodzina są w stanie ją powstrzymać.
Po tym, jak Tina przypadkowo rozbija samochód i wciąga całą rodzinę w negocjacje z oślizgłym agentem ubezpieczeniowym, dziewczynka martwi się, że przynosi pecha.
Po tym, jak Gene zostaje wciągnięty w umawianie się z Courtney, jego pierwszą kiedykolwiek dziewczyną, cała rodzina chce, żeby z nią zerwał, gdy stwierdzają, że działa im na nerwy. Jednak gdy Gene w końcu zbiera się na odwagę, żeby zakończyć znajomość, zaczyna się wahać, gdy odkrywa, że ojciec Courtney komponuje dżingle i mógłby zająć się jego muzyczną karierą.