W filmie ożywa kilkanaście obrazów znanego amerykańskiego malarza hiperrealisty, Edwarda Hoppera. Tak rodzi się swoisty dialog między sztukami plastycznymi a kinem, zaś tytułowa, fikcyjna bohaterka staje się przewodnikiem widza po dziejach Stanów Zjednoczonych w XX stuleciu, od Wielkiego Kryzysu z lat międzywojennych,… zobacz więcej
W filmie ożywa kilkanaście obrazów znanego amerykańskiego malarza hiperrealisty, Edwarda Hoppera. Tak rodzi się swoisty dialog między sztukami plastycznymi a kinem, zaś tytułowa, fikcyjna bohaterka staje się przewodnikiem widza po dziejach Stanów Zjednoczonych w XX stuleciu, od Wielkiego Kryzysu z lat międzywojennych, poprzez epokę makkartyzmu i rasizmu, po czasy kontestacji z lat 60. Shirley jest efektowną, wyemancypowaną aktorką. Wykonywany zawód zapoznał ją z mechanizmami odtwarzania rzeczywistości, ale też zachęcił do jej kwestionowania i zapewnienia sobie wpływu na bieg zdarzeń historycznych. opis dystrybutora
Smutek, ale i swego rodzaju nostalgię udało się genialnie uchwycić austriackiemu reżyserowi w tym dziwnym, przepięknym i pełnym trudnego do opisania napięcia filmie. przeczytaj recenzję
Deautsch nie odkrywa na nowo Hoppera. Składa mu hołd, przerabia na ekran i unaocznia to, co u artysty było niedopowiedziane. przeczytaj recenzję
„Shirley – wizje rzeczywistości” to tak naprawdę nie film, to raczej artystyczna instalacja, którą można pokazywać w muzeum. przeczytaj recenzję
Ta strona powstała dzięki ludziom takim jak Ty. Każdy zarejestrowany użytkownik ma możliwość uzupełniania informacji
o filmie.
Poniżej przedstawiamy listę autorów dla tego filmu:
Ogólne
Czy wiesz, że?
Pozostałe
Proszę czekać…
Obrazy cudne, narracja trochę mniej. Pomysł z ożywieniem dzieł Hoppera znakomity i, jeśli chodzi o kolory i światło, zwieńczony sukcesem.